Mustangfreak01 August 20, 2005 Report Share August 20, 2005 Var köper man billigast headers till en 289:a i Sverige Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 August 20, 2005 Report Share August 20, 2005 Beror på vilket märke du ska ha. Kör själv med billiga Flowtech för ca. 3000.-Passformen och kvalitén är usel så var beredd att ta fram gassvetsen för modifiering. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 August 21, 2005 Report Share August 21, 2005 jag har Hedman headers som också är ett billigare märke (vet ej priset) Dessa är det också dålig passform på vilket tyvärr verkar vara vanligt på de billigare... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 August 21, 2005 Report Share August 21, 2005 Jag har två flow-tech liggande som skall monteras. Betalade 1200:- för dem, kan ej utala mig om passformen ännu dock. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Conny MACH1 August 23, 2005 Report Share August 23, 2005 Jag köpte ett par Flowtech till min 351c 4V och passformen var urusel.Trodde först att jag fått 2V headers men enligt hansen var det till 4Vmen dom tog tillbaka dessa som tur var.Sen köpte jag Hooker Competition Headers från Summit vilken skillnadsnacka om passform.Så för mej är valet enkelt köp riktiga grejor istället för skräp.MvhConny Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobcharge August 23, 2005 Report Share August 23, 2005 appropå summit köpte jag deras egna headers till min 351w, snålhet MEN suberbra passform, inga problem, var enklare att få på än grenrören. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra August 23, 2005 Report Share August 23, 2005 :lånar tråden liteJag hade tänkt mig hookers super comp full längd headers till min cobra 94aNågon som har koll på vilket artikel nr jag ska ha? hittar bara till mustang 93, på hookers sida.. t.exhttp://www.holley.com/products.asp?product=6227-1HKRhttp://www.holley.com/BrowseCatalogs.as ... er&Page=16mvh/Peter Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 August 24, 2005 Report Share August 24, 2005 mobcharge:Vilken modell köpte du? Var du tvungen att modifiera dem på något vis?Det verkar vara svårt att hitta headders som passar till årsmodeller där man bytt motor till en som inte fanns som option det året den byggdes.Tex. 351W i 67:or. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew August 24, 2005 Report Share August 24, 2005 hooker supercomp har engine swap headders med super bra pass form gå in på deras hemsida och titta Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobcharge August 26, 2005 Report Share August 26, 2005 HT67: SUM-G9031 heter dom, och nix inga modifikationer alls, nerifrån och upp, sen dra bultarna, tog några minuter på varje sida.de har inte börjat läcka ännu iaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB August 26, 2005 Report Share August 26, 2005 Hur är det med markfrigången? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobcharge August 26, 2005 Report Share August 26, 2005 Skulle tagit lite bilder men bilen står för tillfället nere i småland då jag lånat en flyttbuss av min käre broder.MEN markfrigången är mkt bra, som sagt jag är mer än nöjd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB August 26, 2005 Report Share August 26, 2005 Är det ändå så, att ett eller två primärrör är lägsta punkten på bilen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst August 31, 2005 Report Share August 31, 2005 förvånande att folk köper flowtech när man kan få Hooker till samma pris här i Sverige???Inget massproducerat slår hookers passssform och prestandamvh R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB August 31, 2005 Report Share August 31, 2005 Finns det andra headers än Hooker Super Comp? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst August 31, 2005 Report Share August 31, 2005 till vanliga bruksbilar kör man väl hooker competition -bättre lågvarvsvridmvh R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
weiter August 31, 2005 Report Share August 31, 2005 Hej!Har ett par beg. fina Ford Motorsport Headers om det kan var nåt.Köpte för att använda på min racebil men blivit över. 1500:-MvhAnders Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB August 31, 2005 Report Share August 31, 2005 till vanliga bruksbilar kör man väl hooker competition -bättre lågvarvsvridmvh RJoo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmc 581 September 4, 2005 Report Share September 4, 2005 jag köpte flowtech för 1800 spänn. passade inte men hansen tog tillbaks skiten och moddade dom lite. nu passardom. så köper ni grejer där behöver ni inte kapa och värma själva i onödan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 September 4, 2005 Report Share September 4, 2005 Beror på vilket märke du ska ha. Kör själv med billiga Flowtech för ca. 3000.-Passformen och kvalitén är usel så var beredd att ta fram gassvetsen för modifiering. Jag köpte ett par Flowtech till min 351c 4V och passformen var urusel.Trodde först att jag fått 2V headers men enligt hansen var det till 4Vmen dom tog tillbaka dessa som tur var.Sen köpte jag Hooker Competition Headers från Summit vilken skillnadsnacka om passform.Så för mej är valet enkelt köp riktiga grejor istället för skräp.MvhConnyjag köpte flowtech för 1800 spänn. passade inte men hansen tog tillbaks skiten och moddade dom lite. nu passardom. så köper ni grejer där behöver ni inte kapa och värma själva i onödan.Låter som jag har en spännande vinter framför mig... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts