Jump to content

1965 Mustang Stulen!


Arjan

Recommended Posts

Hej,

Jag hyr en garageplats i Göteborg (en sådan med ett 30 tal garageplatser) och hade inte tittat på bilen i sedan lördag den 14e januari. Ikväll upptäckte jag att min mörkgröna 1965 Mustang Hardtop stog inte kvar i garaget! Stulen alltså :evil:

Några fakta om bilen :

1965 Ford Mustang Hardtop, A code

Mörk grön, svart standard klädsel

Lacken är dåligt och inredningen inte särskilt snygt heller. Förrarsäten är sönder.

VIN 5R07A135776

Reg nr. SKT 046

Delar som är monterade (kanske säljas den, man vet ju aldrig)

American Racing 15x7" fälger med BF goodrich Comp T/A däck

Trimmad motor (289) med Shelby insug

600 cfm Holley

MSD 6 tändbox

Headers

Cobra ventilkåpor

T5 5 speed växellåda

Koni stöddampera

Sänkt (ganska mycket)

Dubbelt, rostfritt avgassystem

Störbåge

Om någon av er ser den eller hört tallas om den, hör gärna av er.

Arjan Helmantel

arjan@helmantel.nl

0730 360 997

031 872844

Här en bild på bilen:

Arjan65.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort vad jag kan och lagt ut efterlysningen på Karlstad Racings forum ifall att den skulle transporteras upp till Värmland.

Hoppas det löser sig för dig och att den återkommer.

Jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att bygga en positioneringsmodul som talar om var bilen befinner sig.

Nu blir jag mer motiverad att fortsätta med det projektet. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tack att ni tittar ut och spridar runt det.

Det var 4-5 andra som hade haft inbrott i sina bilar som stog i samma garage. Det låter i alla fall inte som det har varit proffs som var specifik ute efter min bil för att säljer den vidara eller något. Förhoppningsvis har den använd den för en "joy ride" och parkerad den någonstans, men det kan tar tid innan den upptäckts och att den är i god skick är förståss också tvecksamt.

Jag får väll hoppas det bästa.

Link to comment
Share on other sites

För jävligt! Håller ögonen öppna och har lagt ut efterlysning efter bilen på STCS, TPC & 85X forumen!

Vart i Gbg stog den?

Tack för att sprida runt det. Den stog i ett garaga på Gibraltargatan (nära Chalmers).

Link to comment
Share on other sites

För jävligt! Håller ögonen öppna och har lagt ut efterlysning efter bilen på STCS, TPC & 85X forumen!

Vart i Gbg stog den?

Tack för att sprida runt det. Den stog i ett garaga på Gibraltargatan, nära Chalmers.

Link to comment
Share on other sites

Glada nyheter!

Som tur är hittade jag bilen tillbaka ikväll. Jag fick en parkeringsböte hemskickad. När jag kom till adressen som stog på lappen visade det sig att det var ett parkeringsgarage i Linnestan (kanske fem kilometer från garaget var den stog), var bilen har stått den två veckor den var borta. Det är nog den första gång jag blev glad över en parkeringsböte. Endast dör och tändlås var skadade, så jag får inte klaga.

Jag kommer nog att får mer böter hemskickad, för en kille som hyr en permanent parkeringsplats där berättade att det fanns en hel bunt bakom vindrutan, men den var borta när jag upptäckte bilen. Desutom berättade han att den hade flyttat bilen in i garaget.

Tack alla för era svar

MVH

Arjan

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer nog att får mer böter hemskickad, för en kille som hyr en permanent parkeringsplats där berättade att det fanns en hel bunt bakom vindrutan, men den var borta när jag upptäckte bilen. Desutom berättade han att den hade flyttat bilen in i garaget.

Hände ej med där, hade killen flyttat in bilen i garaget för att den inte skulle stå ute?

Gott att bilen är tillbaka! Har själv fått en bil stulen, dock en bruksbil, men man tar illa vid sig. Köpa ratt krycka nu? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vet att jag blev erbjuden en sådan för ca 5 år sedan,men tycker det blivt tyst om sådan utrustning på senare tid.

Vem saluför?

Vet att de första fungerade som "minicall"( om någon minns vad det var?) senare versioner gick på en annan(lägre?) frekvens så att bilen kunde hittas även om den stod djupt nere i ettkällargarage.

I storstäderna måste det ju vara nästan ett måste.

Grattis förresten,hoppas dom inte vavat ihjäl motorn eller annat mindre roligt.

Link to comment
Share on other sites

Grattis förresten,hoppas dom inte vavat ihjäl motorn eller annat mindre roligt.

Går det med en 289:a? :twisted:

Skönt du fick tillbaka bilen. Själv brukar jag ställa bilen på gatan i stan ibland men sover gott. Bilen är helförsäkrad och visst gillar jag den men den är inte tex. renoverad så jag har inte 1000-tals arbetstimmar på den. Då hade det nog känts väldigt tungt att få den stulen....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...