Jump to content

Korkad pappa


SvenT cmc728

Recommended Posts

Neeeej!! :cry::cry:

Stackars bil! Den garageuppfarten som såg så fin ut med två mycket vackra bilar på!

Jaja, det är väl bara att inse att många jänkare, alltså invånarna ;) , inte är helt hundra. Det finns väl ingen pappa med någon form av riskmedvetande som låter sin helt splitter nya Musse stå på garageuppfarten med nyckeln i tändningslåset och sin idiotiska son bakom ratten lekande med nyckeln!? :?

Link to comment
Share on other sites

Neeeej!! :cry::cry:

Stackars bil! Den garageuppfarten som såg så fin ut med två mycket vackra bilar på!

Jaja, det är väl bara att inse att många jänkare, alltså invånarna ;) , inte är helt hundra. Det finns väl ingen pappa med någon form av riskmedvetande som låter sin helt splitter nya Musse stå på garageuppfarten med nyckeln i tändningslåset och sin idiotiska son bakom ratten lekande med nyckeln!? :?

Han kanske inte ansåg sin son som en idiot. Precis samma sak hände mig i min Cobra jag hade tidigare. Tryckte ner koppling, startade bilen, la i växel, sen vart det visst blöt på sko och pedal och vips så gled foten av och bilen skuttade iväg som fan. Det var väl tur att det inte stog nån bil framför. Men är jag också då en amerikansk idiot? (född i USA)

Detta hade kunnat hända vem som helst enligt mig, även dom bästa.

Är min far också dum i huvudet för att han lät mig när jag var 7 styra bilen när jag satt i hans knä, när jag fick köra mammas gamla honda själv när jag var 10, när jag fick köra på bana med hans Corvette och Ferrari när jag var 16? (nej, det var inte på allmän väg jag körde)

Hursomhelst, som tur är så bygger vi jänkare våra hus i papp så det verkade inte hända så mycket med bilen, eller ungen heller för den delen.

Link to comment
Share on other sites

Erik,

Du vet, här hemma i lingonlandet görs aldrig några fel, inga misstag, och alla är lyckliga och glada...

Skönt med nån som fokuserar på det som är viktigt; människan.

Pappväggarna ersätter man på en eftermiddag, och bilens skador får man fixade på en verkstad runt hörnet. Shit happens, så är det bara.

mvh

Jocke, vars idiotiska morfar lät mig sitta i knäet och styra hans gamla Saab V4 innan jag fyllt 5...

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Jag minns fortfarande känslan när jag som 17-åring "övingskörde" pappas nya Opel Kadett ner i garaget.

Ensam...!

Och drog hela jä...la sidan i betongväggen!!!

Minns även pappas ord efteråt: -Tur att du inte kom till skada!

Skratta gärna åt andras tavlor, det får man bjuda på, men döm inte för snabbt...

Tycker...

Link to comment
Share on other sites

Jag körde bil ensam första gången när jag var 11år. Det var dessutom min egna bil jag fick överta efter syrran. Iofs bodde vi långt ute i ingenstans och gärden fanns det gott om... :-- Far vart dock inte så impad när jag spann cirklar på grusplan utanför kåken. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...