Jump to content

Min nya bil har kommit. VARNING CHEVA!


Fredrik fd 863

Recommended Posts

Japp det vart en Cheva...

Beställde i November, kom början av januari....APFIN!!!!

En 1970 Chevelle SS396 375 hp. TH400 aut med rattkrycka.

Går som ett skållat. Skall regbesiktiga 5/2 om snön försvinner.

Mustang blev tyvärr för liten nu, med väntad tillökning i familjen. 3 barn under 5 år med alla stolar, bälteskuddar och allt vad det skall vara.. Så det fick bli soffa fram.

Kommer dock inte att lämna detta forum i fred. Hjärtat klappar allt fortfarande för den där hästen...

Link to comment
Share on other sites

Fan kom igen nu spöar vi skiten ur han!! :twisted:

Ställer mej i kö

375 hk!!!

Räcker ju inte ens om jag plockar in Volvo-dieseln i Mussen. Jag får förlita mig på körskickligheten istället. :--

( fast väldigt snygg bil, trots ett främmande märke)

Link to comment
Share on other sites

Hjärtat klappar allt fortfarande för den där hästen...

Grattis till en "skitsnygg" bil och förresten måste väl inte det ena nödvändigtvis utesluta det andra...

Link to comment
Share on other sites

Tänk att en "varning" alltid får en att sticka in näsan...

Konstigt.. kollade på bilderna, jag ser ingenting i denna bil som ger mig ngn som helst vibb.

Min musse går jag och kikar på så fort jag kan, är helkär, men här uteblir all känsla... men det är väl som med brudar.. smaken är som...

Däremot ser man ju att den är i toppskick. Och du är nöjd, så grattis.

:-)

Link to comment
Share on other sites

Tänk att en "varning" alltid får en att sticka in näsan...

Konstigt.. kollade på bilderna, jag ser ingenting i denna bil som ger mig ngn som helst vibb.

Min musse går jag och kikar på så fort jag kan, är helkär, men här uteblir all känsla... men det är väl som med brudar.. smaken är som...

Däremot ser man ju att den är i toppskick. Och du är nöjd, så grattis.

:-)

Man kan väl ändra sig, men det är en mognadsfråga. Jag vet - eftersom jag haft två Mustanger varav en var en röd -66 GT cabbe!!!!

Därmed inte sagt att jag inte skulle kunna tänka mig att skaffa mustang igen. Men då skall det vara en FB 67-70. De är fortfarande ruskeligt coola, tycker jag.

:lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

hej allihopa.

Amerika sjukan gjorde sig påmind här också.

det blev en cadillac för en vecka sedan.

Perfekt a till b bil.

ska fixa en bild framöver... :)

Mvh Klas.

Mustang 66 ht.

Cadillac deville 88 4-door.

Chevrolet brandbil 58, poor door.

chevrolet 77 Pickis, Thrust in rust.

Link to comment
Share on other sites

hej allihopa.

Amerika sjukan gjorde sig påmind här också.

det blev en cadillac för en vecka sedan.

Perfekt a till b bil.

ska fixa en bild framöver... :)

Mvh Klas.

Mustang 66 ht.

Cadillac deville 88 4-door.

Chevrolet brandbil 58, poor door.

chevrolet 77 Pickis, Thrust in rust.

Du hade visst blivit värre drabbad än jag, ser jag... 8)8)

Link to comment
Share on other sites

Fredde...

Vad har du nu gått och gjort?

Någon blev just nu mycket, mycket ledsen!

Denna trodde du var trogen...

Denna är ju givetvis din riktiga kärlek, din gamla -66a cab.

Om du nu minns henne...

Ja, ja, jag tröstar ju henne givetvis så gott jag kan med ny kylare, renoverad förgasare och en glittrande orginalradio (att köpa grejor till dem brukar ju hjälpa...).

Psst. Jag själv tycker Chevan är skitsny... rätt fin!

Link to comment
Share on other sites

Oj, Det var inte meningen...

Gör som jag alltid gjorde när jag varit och provkört nåt roligt.

Ta ett litet, vackert kristallglas med baileys (har du inte nån hemma kan du ta ett fullt dricksglas med banankonjak) och häll i kylaren samtidigt som du varsamt smeker hennes Foglights och tyst berättar olika oljeviskositeter.

:lol::lol::lol:

Men Toni....Om det är NÅGON bil jag skulle vilja ha tillbaka då är den den....Helst nu när du trixat bort det skuttiga!!!

Hade vart kul att få se den igen. Du skall inte upp till Wheels &Wings till sommarn?

Link to comment
Share on other sites

Ojoj Fredrik... Tonis finfina 66a är ju en dröm. Toni, läste allt du skrev här på forumet innan jag köpte Kenneth Pinemans 65a förra våren.

Men Fredrik... GÅR det överhuvudtaget att sälja en sån kärra... nåväl, den dan kanske kommer när jag säljer min men det känns lika overkligt som att sälja ungarna...

Annars håller jag med om att en fin typ Mach1 69a skulle passa fint bredvid cabben...

Tyckte jag såg våren igår... är visserligen halvblind tidsoptimist men det är väl snart dags att cabba ner...väl?

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...