Fredrik fd 863 January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Japp det vart en Cheva...Beställde i November, kom början av januari....APFIN!!!!En 1970 Chevelle SS396 375 hp. TH400 aut med rattkrycka.Går som ett skållat. Skall regbesiktiga 5/2 om snön försvinner.Mustang blev tyvärr för liten nu, med väntad tillökning i familjen. 3 barn under 5 år med alla stolar, bälteskuddar och allt vad det skall vara.. Så det fick bli soffa fram.Kommer dock inte att lämna detta forum i fred. Hjärtat klappar allt fortfarande för den där hästen... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Fan kom igen nu spöar vi skiten ur han!! Nej då! Härligt med Chevelle! Högsta modeSom straff är du tvungen tala om vad du gav?250'' ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 January 26, 2007 Author Report Share January 26, 2007 Nästan! 220.000:- in alles! MYCKET prut blev det, dock. Ett tag var jag rädd att det var nåt galet med bilen eftersom han backade så lätt. Men de är nog lite övervärderade där borta, bilarna står ganska länge, som det verkar. Men den är verkligen grisfin, går underbart och ALLT funkar... tom klockan fick jag igång igår.Spikrak med INGEN SOM HELST ROST.www.pr-offset.se/HPIM5796.jpg www.pr-offset.se/HPIM5797.jpg www.pr-offset.se/HPIM5798.jpg www.pr-offset.se/HPIM5799.jpg www.pr-offset.se/HPIM5800.jpg www.pr-offset.se/HPIM5801.jpg www.pr-offset.se/HPIM5802.jpg www.pr-offset.se/HPIM5803.jpg www.pr-offset.se/HPIM5804.jpg www.pr-offset.se/HPIM5806.jpg www.pr-offset.se/HPIM5807.jpg www.pr-offset.se/HPIM5808.jpg www.pr-offset.se/HPIM5809.jpg www.pr-offset.se/HPIM5810.jpg www.pr-offset.se/HPIM5811.jpg www.pr-offset.se/HPIM5812.jpg www.pr-offset.se/HPIM5816.jpg www.pr-offset.se/HPIM5817.jpg www.pr-offset.se/HPIM5819.jpg www.pr-offset.se/HPIM5821.jpg www.pr-offset.se/HPIM5822.jpg www.pr-offset.se/HPIM5823.jpg www.pr-offset.se/HPIM5824.jpg www.pr-offset.se/HPIM5825.jpg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
87gt50 January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Grattis till en mycket fin bil!!! Kompisen har en 1969 SS 396 som jag har varit med å pillrat lite med. Har alltid gillat dem själv med, hoppas du får mycket kul med den!mvhjocke Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 January 26, 2007 Author Report Share January 26, 2007 Tack!Tyvärr är det lite magert med medlemmar i chevelleregistret men det kanske kommer!!!www.chevelleforum.se är ju relativt nystartat, men verkar ju lovande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Fan kom igen nu spöar vi skiten ur han!! Ställer mej i kö Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Fan kom igen nu spöar vi skiten ur han!! Ställer mej i kö375 hk!!!Räcker ju inte ens om jag plockar in Volvo-dieseln i Mussen. Jag får förlita mig på körskickligheten istället. ( fast väldigt snygg bil, trots ett främmande märke) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan cmc 1169 January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Helt klart ett alternativ om man skulle ha något annat.KANONFINFint med soffa, ungarna gilla att åka med därframStäller gärna upp men man får väl hoppas han får soppatorsk i så fall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Ännu en äcklig Cheva till Sverige. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Riktigt schysst! Gillar '70 Chevelle skarpt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mats g johansson January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Grattis till en fin bil, ser kanon ut. Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse N January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Hjärtat klappar allt fortfarande för den där hästen...Grattis till en "skitsnygg" bil och förresten måste väl inte det ena nödvändigtvis utesluta det andra... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Grattis till en sjysst jänkare! I dessa tider får vi allt hålla ihop om inte japsarna ska komma å ta oss... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lygdman cmc813 January 26, 2007 Report Share January 26, 2007 Ser kanon fin ut, bara å grattulera... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB January 27, 2007 Report Share January 27, 2007 Tänkte delge mina tankar, men självcensuren tog överhanden.......Inlägget gick inte att ta bort Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 January 27, 2007 Author Report Share January 27, 2007 Tänkte delge mina tankar, men självcensuren tog överhanden.......Inlägget gick inte att ta bortOK! Annars hade det ju vart jätteintressant! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Eric January 30, 2007 Report Share January 30, 2007 Tänk att en "varning" alltid får en att sticka in näsan...Konstigt.. kollade på bilderna, jag ser ingenting i denna bil som ger mig ngn som helst vibb.Min musse går jag och kikar på så fort jag kan, är helkär, men här uteblir all känsla... men det är väl som med brudar.. smaken är som...Däremot ser man ju att den är i toppskick. Och du är nöjd, så grattis.:-) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 January 31, 2007 Author Report Share January 31, 2007 Tänk att en "varning" alltid får en att sticka in näsan...Konstigt.. kollade på bilderna, jag ser ingenting i denna bil som ger mig ngn som helst vibb.Min musse går jag och kikar på så fort jag kan, är helkär, men här uteblir all känsla... men det är väl som med brudar.. smaken är som...Däremot ser man ju att den är i toppskick. Och du är nöjd, så grattis.:-)Man kan väl ändra sig, men det är en mognadsfråga. Jag vet - eftersom jag haft två Mustanger varav en var en röd -66 GT cabbe!!!!Därmed inte sagt att jag inte skulle kunna tänka mig att skaffa mustang igen. Men då skall det vara en FB 67-70. De är fortfarande ruskeligt coola, tycker jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan cmc 1169 January 31, 2007 Report Share January 31, 2007 rtm skrevTänkte delge mina tankar, men självcensuren tog överhanden.......Inlägget gick inte att ta bortSitter med spänning o väntar på inlägg från rtm igen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beercan January 31, 2007 Report Share January 31, 2007 hej allihopa.Amerika sjukan gjorde sig påmind här också.det blev en cadillac för en vecka sedan.Perfekt a till b bil.ska fixa en bild framöver... Mvh Klas.Mustang 66 ht.Cadillac deville 88 4-door.Chevrolet brandbil 58, poor door.chevrolet 77 Pickis, Thrust in rust. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 January 31, 2007 Author Report Share January 31, 2007 hej allihopa.Amerika sjukan gjorde sig påmind här också.det blev en cadillac för en vecka sedan.Perfekt a till b bil.ska fixa en bild framöver... Mvh Klas.Mustang 66 ht.Cadillac deville 88 4-door.Chevrolet brandbil 58, poor door.chevrolet 77 Pickis, Thrust in rust.Du hade visst blivit värre drabbad än jag, ser jag... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni CMC1361 January 31, 2007 Report Share January 31, 2007 Fredde...Vad har du nu gått och gjort?Någon blev just nu mycket, mycket ledsen!Denna trodde du var trogen...Denna är ju givetvis din riktiga kärlek, din gamla -66a cab.Om du nu minns henne...Ja, ja, jag tröstar ju henne givetvis så gott jag kan med ny kylare, renoverad förgasare och en glittrande orginalradio (att köpa grejor till dem brukar ju hjälpa...).Psst. Jag själv tycker Chevan är skitsny... rätt fin! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 January 31, 2007 Author Report Share January 31, 2007 Oj, Det var inte meningen...Gör som jag alltid gjorde när jag varit och provkört nåt roligt.Ta ett litet, vackert kristallglas med baileys (har du inte nån hemma kan du ta ett fullt dricksglas med banankonjak) och häll i kylaren samtidigt som du varsamt smeker hennes Foglights och tyst berättar olika oljeviskositeter. Men Toni....Om det är NÅGON bil jag skulle vilja ha tillbaka då är den den....Helst nu när du trixat bort det skuttiga!!!Hade vart kul att få se den igen. Du skall inte upp till Wheels &Wings till sommarn? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni CMC1361 January 31, 2007 Report Share January 31, 2007 Jag har fn bara planerat att åka upp till Classic Car Week i Rättvik, till vårt jubileum, men det blir säkert något mer.Jag kan väl få höra av mig?Är trots allt rätt nyfiken på den där gråa... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Eric January 31, 2007 Report Share January 31, 2007 Ojoj Fredrik... Tonis finfina 66a är ju en dröm. Toni, läste allt du skrev här på forumet innan jag köpte Kenneth Pinemans 65a förra våren.Men Fredrik... GÅR det överhuvudtaget att sälja en sån kärra... nåväl, den dan kanske kommer när jag säljer min men det känns lika overkligt som att sälja ungarna...Annars håller jag med om att en fin typ Mach1 69a skulle passa fint bredvid cabben...Tyckte jag såg våren igår... är visserligen halvblind tidsoptimist men det är väl snart dags att cabba ner...väl? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts