August 1, 200816 yr comment_58238 Mustang på autobahn? Är ni självplågare? Finns absolut ingenting roligt, kul eller trevligt med att sitta i en mustang som går över 140km/h... Man behöver intercom för att prata med passageraren, hörselskydd för att slippa vägljudet och ändå blir man förkyld pga vinddraget när fönstren glappar mot listerna. Ang huvlåsen... USCH och FY för att borra i huven! Jag ratar allt som förhindrar bilen att återställas till originalskick!
August 1, 200816 yr comment_58243 Mustang på autobahn? Är ni självplågare? Finns absolut ingenting roligt, kul eller trevligt med att sitta i en mustang som går över 140km/h... Man behöver intercom för att prata med passageraren, hörselskydd för att slippa vägljudet och ändå blir man förkyld pga vinddraget när fönstren glappar mot listerna. Är det sant!Har inte utvecklingen gått framåt sedan 1970? min bil är också ganska olidlig i 140 km/h
August 1, 200816 yr comment_58244 Mustang på autobahn? Är ni självplågare? Finns absolut ingenting roligt, kul eller trevligt med att sitta i en mustang som går över 140km/h... Man behöver intercom för att prata med passageraren, hörselskydd för att slippa vägljudet och ändå blir man förkyld pga vinddraget när fönstren glappar mot listerna. Är det sant!Har inte utvecklingen gått framåt sedan 1970? min bil är också ganska olidlig i 140 km/h [/quote:seet298c]Vadå utveckling ? Är det retro så är det
August 6, 200816 yr Author comment_58578 Mustang på autobahn? Är ni självplågare? Finns absolut ingenting roligt, kul eller trevligt med att sitta i en mustang som går över 140km/h... Man behöver intercom för att prata med passageraren, hörselskydd för att slippa vägljudet och ändå blir man förkyld pga vinddraget när fönstren glappar mot listerna. Ang huvlåsen... USCH och FY för att borra i huven! Jag ratar allt som förhindrar bilen att återställas till originalskick!du måste nog fått ett söndags ex då du har såna problem med din bil över 140...
August 6, 200816 yr comment_58587 Mustang på autobahn? Är ni självplågare? Finns absolut ingenting roligt, kul eller trevligt med att sitta i en mustang som går över 140km/h... Man behöver intercom för att prata med passageraren, hörselskydd för att slippa vägljudet och ändå blir man förkyld pga vinddraget när fönstren glappar mot listerna. Ang huvlåsen... USCH och FY för att borra i huven! Jag ratar allt som förhindrar bilen att återställas till originalskick!du måste nog fått ett söndags ex då du har såna problem med din bil över 140... Har man en bil från 2004 så har man... Är ju dags för skroten snart. Skämt åsido... Jag skrev det med glimten i ögat. Det är självklart lite överdrivet men ändå med en gnutta sanning. Mustangen är en busig bil med jävligt cool image. Den är inte en autobahn-cruiser som man kan tala i mobiltelefon i samtidigt som man åker 200km/h.
August 6, 200816 yr comment_58593 Den går ju kanon i 250... enda jag kan tycka behövs är en sänkning så kan man köra ännu fortare. Men då behövs mer då den inte gör mer än 250-260 :/.... Jo man e fartskadad
August 7, 200816 yr comment_58600 Är det någon som har testat sin bil på Nürburgring?2,2 mil bana, 170 kurvor!
August 7, 200816 yr Author comment_58612 Mustang på autobahn? Är ni självplågare? Finns absolut ingenting roligt, kul eller trevligt med att sitta i en mustang som går över 140km/h... Man behöver intercom för att prata med passageraren, hörselskydd för att slippa vägljudet och ändå blir man förkyld pga vinddraget när fönstren glappar mot listerna. Ang huvlåsen... USCH och FY för att borra i huven! Jag ratar allt som förhindrar bilen att återställas till originalskick!du måste nog fått ett söndags ex då du har såna problem med din bil över 140... Har man en bil från 2004 så har man... Är ju dags för skroten snart. Skämt åsido... Jag skrev det med glimten i ögat. Det är självklart lite överdrivet men ändå med en gnutta sanning. Mustangen är en busig bil med jävligt cool image. Den är inte en autobahn-cruiser som man kan tala i mobiltelefon i samtidigt som man åker 200km/h.[/quote:1jaf8b2t]jag gjorde det förra året men så har jag inga loud mouth på så...
August 7, 200816 yr Author comment_58614 Är det någon som har testat sin bil på Nürburgring?2,2 mil bana, 170 kurvor!nej tyvärr inte bara kört där med Corvetten... har en film som kusin gjorde där han vrålar bromsa och jag frågar honom varför då jag inte hade bromsat där tidigare varven...
August 9, 200816 yr comment_58792 Hej det där med fladdrande huv ska inte vara någon fara. Musse har gjort så att de har dubbla huvlås på alla mustangen -05 och frammåt för att de ska klara av att inte lossna. En jag känner fick in en fågel i grillen och ena låset gick av vilket gjorde att huvet lyfte ca 3cm . Men det andra låset höll huven på plats så det vara bara att köra vidare. Han jobbar på Ford i USA och berättade och visade för mig att så kallade huvsprintar på Musse är bara för syn skull, fyller ingen funktion över huvudtaget
January 25, 20241 yr comment_183016 Detta är ju en gammal tråd, men jag är relativt ny ägare till en 06 GT Cab och råkade ut för det idag när jag körde i 130 på motorväg. (Våren kom tidigt till Skåne). Ganska läskigt. Har haft Volvo o SAAB tidigare o aldrig upplevt något liknande förr. Har någon hittat en lösning utom att byta huv/sätta på huvlås eller liknande. Man vill ju som många skriver inte gärna borra i huven.
January 26, 20241 yr Author comment_183020 10 timmar sedan, Slagsida said: Detta är ju en gammal tråd, men jag är relativt ny ägare till en 06 GT Cab och råkade ut för det idag när jag körde i 130 på motorväg. (Våren kom tidigt till Skåne). Ganska läskigt. Har haft Volvo o SAAB tidigare o aldrig upplevt något liknande förr. Har någon hittat en lösning utom att byta huv/sätta på huvlås eller liknande. Man vill ju som många skriver inte gärna borra i huven. Den sitter fast i 250 km/h så du behöver inte borra, men känns konstigt
January 26, 20241 yr comment_183021 Det är verkligen inte trevligt när den börjar skaka. Grundproblemet är huven är lätt och fin i aluminium men lite för klen p.g.a detta. Samtliga eftermarknadshuvar i glasfiber är +5Kg tyngre om du inte väljer en riktig bra och dyr kolfiberhuv men få matchhar originalvikten. Samt att det är för mycket luftläckage in i fronten som skapar övertryck. Förutom extra huvlås som man kanske inte vill ha av estetiska skäl kan man sätt dit luftutsläpp, typ bakåtriktade gälar/galler på huven. Då skapar luftströmen ovanpå ett utsug av luften. Finns uppsjöar av varianter. Men det är ju smaksak vad man vill ha och det kan skapa problem med regnvatten i el-kontakter och tändstiftshålen om man inte bygger skydd och avrinning. Man kan även ta bort gummiläppen i bakkant som hjälpte lite. Är man pysslig kan man förstärka tvärs på insidan.
January 26, 20241 yr comment_183022 Funderar på att kika in med en fiberkamera om se om där plats att lägga en smal L+profil på tvären. Evt popnita fast från undersidan. Finns ju en invändig profil i huven man skulle kunna fästa i. Får se var jag landar. Alternativet är ju annars att inte köra så fort.😀
January 29, 20241 yr comment_183031 Det finns det garanterat, beroende på profilhöjd såklart. Modellera är bra grej annars. En fyrkantprofil blir ännu styvare och kan ha lägre höjd. Borra lite större hål på en sida så får du ner popnithuvudet eller skruvskalle.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.