Jump to content

Strul med Mustangsunlimited


Thony

Recommended Posts

Beställde grejer från Mustangsunlimited via deras hemsida tidigare i dag fredag, betalade med VISA-kort..

Döm om min förvåning när jag upptäckte att de dragit köpesumman två gånger från mitt konto.

Ringde dit och de bad mig faxa ett kontoutdrag, jag försökte förklara att de måste kunna se i sitt register att jag blivit dubbeldebiterad men den jag talade med var inte särskilt hjälpsam.

Nån som har nåt råd om vad jag ska göra?

Handlar trots allt om en hel del pengar.

Mejlat till dem har jag gjort.

Hjälp...

Link to comment
Share on other sites

Jo, det framgår att de drar frakten separat men i mitt fall är det inte den de dragit extra utan det är inköpssumman två gånger.

Får avvakta och kolla med banken om det blivit något tok där.

Annars gissar jag att någon på Mustangsunlimited slarvat och dubbeldebiterat mitt konto.

Blir en mager månad om jag inte får ordning på detta...suck :cry:

Link to comment
Share on other sites

Jag blev dubbeldebiterad en gång (kommer dock inte ihåg vilken firma det var), men jag skickade bara ett mail och talade hövligt om att dom hade gjort fel, och då betalade dom tillbaka pengarna direkt (samma dag). Du hade nog oturen att få tala med fel person kanske.

Link to comment
Share on other sites

Jag har blivit dubbeldebiterad många gånger när jag handlat saker i USA.

Men vad jag har förstått så är det bara att pengarna blivit reserverade dubbelt(Varför vet jag inte). Jag har alltid fått tillbaka pengarana utan att behöva göra någonting.

8)8)

Link to comment
Share on other sites

En polare trodde samma sak, att pengarna reserverats två gånger men att det rättar till sig om några dagar. Hoppas att det är så...

Om inte blev det ett dyrt inköp, hamnar på ett totalpris som ligger skyhögt över det jag skulle ha betalat i Sverige. Men som mormor brukade säga: Snålhet bedrar vishet:-) Måtte hon ha fel...

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar använda mig av Swedbanks e-kort när jag betalar över internet (aldrig mitt vanliga kort). Då är det ingen risk att de kan dra dubbla summor. Man bestämmer själv vilket maxbelopp som får dras och giltighet är 1 månad. Brukar sätta ett belopp på ca 10% över köpesumman när jag handlar från USA.

Säkraste sättet att betala på internet, om det nu kan bli det.

Paul

Link to comment
Share on other sites

Håller med Paul.

Skaffa ett nytt bankkonto med kort, som normalt är tomt.

När du skall till att betala en USA-leverantör; något du köpt på e'bay eller liknande; så för du över pengar till kontot - inte mer än det du avser att betala.

På så sätt kan du aldrig bli blåst på mer än det du överfört mellan dina konton. 8)

/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Det är nog klokt att vara försiktig när man handlar på nätet. Men när det gäller en stor och välkänd firma som Mustangsunlimited tror man ju att allt ska funka. Tror inte ett ögonblick att nån blåst mig medvetet utan det handlar sannolikt om slarv.

Ska snacka med min bank i morrn måndag får vi se om det går att ordna.

Återkommer med info då jag antar att detta kan vara av intresse för många andra som handlar av samma firma.

Thony

Link to comment
Share on other sites

Beställt saker från mustangsunlimited många gånger och enda problemet jag haft var att de inte kunde leverera en artikel som jag beställt pga att den utgått ur deras sortiment. Men det löste sig efter ett par mail. Tror de löser detta med...

Link to comment
Share on other sites

Det är ett misstag - 98% säkerhet. De skulle aldrig riskera sitt rykte genom att sätta lurendrejeri i system. Då är man körd - speciellt som vi har dessa forum - och makten via internet.

Jag hade ringt min bank och frågat hur jag skall göra - de är alltid hjälpsamma.

Att ha ett speciellt konto - som några föreslår - är förståss det säkraste.

Att de drar 2 ggr - ja det har hänt - och det brukar ligga kvar ett par dagar - sen släpper det. Ovanligt i och för sig....

Det löser sig....oroa dig inte....... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag hade inte sett det tidigare så jag kollade några gamla meddelande i en lång diskussion jag hade med dem om mattor på det fällbara ryggstödet för ett par år sedan, och ja, jag har fått svar från dem med epostadressen mustangsunlimitedinc(at)yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har beställt grejor från Mustangsunlimited och jag är inte det minsta imponerad.

För det första så fick jag ingen orderbekräftelse.

Sen gick det 5 dagar och då "Authoriserade" dom pengarna på mitt konto.

När det hände så skickade jag ett mail och fråga vad som hände och fick svaret att dom

väntar på ett godkännande från mig. Hur ska jag kunna veta det när dom inte hör av sig?

Så jag skickar in ett mail och godkänner ordern och frakten, utan att veta hur mycket det blir.

Efter det så händer ingenting så jag drar iväg ett mail till, och då väntar dom på ett

godkännande av frakten på 160$.

Skriver till dom att jag godkänner ordern och frakten, bara jag får mina grejor.

Sen går det 5 dagar och får ingen bekräftelse så mailar dom igen och undrar vad det är som händer.

Då har jag tydligen inte godkännt frakten på 130$ (Pratar dom inte med varandra där borta?)

Så godkänner det men får ingen bekräftelse tillbaka.

Och nu så har jag fått tillbaka pengarna på kontot.

.. Samma dag beställde jag grejor från Summitracing och dom sitter redan på bilen. :?

Link to comment
Share on other sites

Har beställt grejor från Mustangsunlimited och jag är inte det minsta imponerad.

För det första så fick jag ingen orderbekräftelse.

Sen gick det 5 dagar och då "Authoriserade" dom pengarna på mitt konto.

När det hände så skickade jag ett mail och fråga vad som hände och fick svaret att dom

väntar på ett godkännande från mig. Hur ska jag kunna veta det när dom inte hör av sig?

Så jag skickar in ett mail och godkänner ordern och frakten, utan att veta hur mycket det blir.

Efter det så händer ingenting så jag drar iväg ett mail till, och då väntar dom på ett

godkännande av frakten på 160$.

Skriver till dom att jag godkänner ordern och frakten, bara jag får mina grejor.

Sen går det 5 dagar och får ingen bekräftelse så mailar dom igen och undrar vad det är som händer.

Då har jag tydligen inte godkännt frakten på 130$ (Pratar dom inte med varandra där borta?)

Så godkänner det men får ingen bekräftelse tillbaka.

Och nu så har jag fått tillbaka pengarna på kontot.

.. Samma dag beställde jag grejor från Summitracing och dom sitter redan på bilen. :?

Hej

Har DU pratat med dom då?

Har du använt Hotmail när du beställt?

Isåfall förstår jag att du fått problem i detta fall.

Undvik använda Hotmail i affärsuppgörelser!

Mustangunlimited svarar med en Yahoo adress vilket är lika knasigt det.

Yahoo var spärrat som "default" i min Hotmail och fick därför gick ingen orderbekräftelse fram.

I mitt fall var det från en annan leverantör som också använde Yahoo

Man ska i princip aldrig ta det för givet att mail går fram utan ta alltid en telefonkontakt för att se att det gått rätt till.

Eller exempelvis en hederlig FAX!

Hur som helst ska all kommunikation följas upp på något sätt.

Ungefär samma lag som gäller när du säger "Jag älskar dig" till tjejen.

Det räcker inte att göra det 1 gång utan det måste följas upp väldigt ofta och på olika sätt av någon underlig anledning! :--

Mustangunlimited som är en relativt liten firma i jämförelse med Summit har sämmre upplägg det håller jag med om.

Men dom är ändå över genomsnittet bland "Mustang" leverantörer

Summit är i min mening totalt överlägsen när det gäller tekniken både på deras hemsida och hur leveranser sker.

De spelar även in samtalet när man ringer.

100% nöjd med dom är jag!

Men med deras storlek så har dom ju även resurser att investera!

Link to comment
Share on other sites

Beställde en uppsättning nya speglar från mustangunlimited och betalade med Visa kortet. Tyvärr så var speglarna restade, så när en spegel kom in lagret skickades denna, och typ en vecka efter detta skickades den andra. Mitt kort debiterades fyra gånger, två speglar och två frakter. Blev lite dyrare än jag förväntat mig, men ändå billigare än att köpa i Sverige. Jag behövde aldrig bekräfta något. Allt levererades snabbt och smidigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Uppdatering.

Efter en affär med Mustang Unlimited är inte jag heller det minsta imponerad av deras service.

Man kunde tro att en beställning värd ett antal tusen $ skulle tas på allvar och behandlas därefter.

Vanligtvis brukar man försöka serva kunden på bästa sätt, i hopp om att kunden kanske handlar igen hos samma leverantör.

Så gör åtminstone vi, men kanske MU har en annan policy.

Jag tänker inte handla där flera gånger.

Jag påstår inte att dom är helt värdelösa, men uppmanar alla att tänka sej för, då ni väljer var ni handlar era delar.

Link to comment
Share on other sites

Tack John,

Jag placerade ordern i Connecticut, och givetvis fanns inte allt på lager utan det var backorder. Problemen började med det. Dom fakturerade givetvis allt på en gång, och lovade att allt avgår då "order is complete", men det funkade inte, utan nån överaktiv sände iväg en delleverans.

Det ligger fortfarande 1 artikel på rest i Ct.

Dessutom fattas det artiklar från den första leveransen, som dom påstår att har avgått- detta har dom fixat till med en separat försändelse.

Jag har gjort ett antal reklamationer, men ärendet förefaller hanteras icke-professionellt. Dessutom blandade sej en typ från Georgia - avdelningen in sej i härvan, då blev det ännu värre.

Har nu, efter många samtal och e-mail ordnat så att endast en fakturerad artikel (dryga $23) fattas, resten har jag hemma, så jag kan skita i den där 23 dollarn, men av princip kommer jag att se till att dom skickar den. Sen blir dom av med mej.

Det var första och sista gången jag köper från MU. Har tidigare stött på problem också på MoPar- sidan (på 80 och 90-talet), men dessa leverantörer har jag lärt mej att undvika numera.

Som Mustang-novis måste jag fortfarande treva mej fram.

Jag vill bara uppmana alla att tänka sej för var ni handlar.

Det finns mycket bättre service att få hos t.ex. NPD, har handlat där tidigare, kommer att återgå till dem.

Det var en miss av mej att slänga flere k$ på en "dålig" firma, när man kunde ha fått bättre service.

Jag har varken tid eller intresse att reda ut ofullständiga försändelser.

quote, Lars:

Hej.

Prova beställa CJ ponyparts nästa gång ni köper från

USA, snabba och inte några problem ännu. Wink

www.cjponyparts.com

/quote.

Hur sköter CJ frakten? Försöker dom sko sej på den, eller är det "actual cost"?

Har nångång råkat ut för att man försöker "dra emellan" några tior eller hundra $ på frakten.

Link to comment
Share on other sites

Tänkte tipsa om ett ställe som är bra att handla på. Stället heter joeheckracing.com, enda kruxet är att vi i europa måste maila in beställnigen alltså inte klicka och beställa som vanligt på sidan. Dom svarade på mail samma dag och skickade alla delar samtidigt med APS.

Mvh/ Pher

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat med en massa olika leverantörer och generellt är de ungefär samma skrot & korn och jag ger inte mycket för "Amerikansk Service"

Ändå har jag aldrig haft några större problem och det har alltid ordnat upp sig på slutet.

Kan hålla med om att NPD är bland de bättre i klassen!

CJ har jag handlat ett par gånger av och har funkat bra men tagit tid varje gång.

En liten firma som inget har på lager av det jag köpt.

Mustangs Unlimited måhända inte har den service man önskat men jag har bara goda erfarenheter än så länge

Har handlat oräkneliga gånger i över 15år och aldrig strulat förutom lång leveranstid någon gång ibland men alltid fått det jag beställt.

Men jag skulle inte heller handla igen om jag stötte på problem fösta gången

Mest strul har jag haft med Mustangs Plus men lustigt nog trevligast service.

Också en liten firma där man fått personlig kontakt som man inte får hos Mustang Unlimited.

Av natur handlar man säker mer där man fått en fin kontakt.

"Actual cost" verkar vara nått alla börjat med på senare år.

För fick man alltid en offert på frakten men det verkar vara borta.

Summa sumarum för mig så tycker jag inte det finns några riktiga "svarta får" av de jag handlat av

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...