Jump to content

Ang Fälgar Bullit


Janne64

Recommended Posts

Skulle det gå att kränga på ett set Bullit 17x8" på en Mustang-67 med Trummor Bak och Skivor Fram ?. Har fått ett napp på sådana fälgar men känner osäkerhet om det blir för brett och högt för min bil. Vore tacksam för tips ang detta.

Link to comment
Share on other sites

tjena jag kör 8x17 runt om på min 68 fast det är am racing och bilen är sänkt hade först 225/45 fram men dom tog i skärm kanten så jag fick rulla upp den men eftersom jag inte har servo så kör jag nu 205/50 fram bak har jag haft 245/45 hela tiden helt utan problem även med folk i men nu när man har blivit efterklok så hade jag satsat på 7x17 fram

Link to comment
Share on other sites

ursäkta om jag kapar bullit ämnet lite... har nämligen också lite funderingar kring fälgval...

tänkte införskaffa mig ett par American Racing tt orginal eller D, frågan är lite grann vad jag ska ha för storlek på dem (bredd och backspace), vill ha så stor bredd som bara möjligt bak och lite mindre fram...

EDIT:

stirrade mig visst blind och missade inlägget ovanför. skall iof ha 16" men det borde väl inte göra någon skillnad. det man kallar backspace, finns det bara ett alternativ eller kan man välja olika där också?

Link to comment
Share on other sites

På Blocket finns en annons " Bullit " som jag nu nappat på , har mailat önskemål att få dessa 17x7 som Framfälgar och där kränga på 205x50

Och 17x8 Bak med 245x50 Profil , tror det skulle bli ganska så fett och ge ett rått Utseende bakifrån . Bara vederbörande ville svara på mitt mail så vore jag glad .

Link to comment
Share on other sites

jag tror att 65/66 axeln är smalare om du ska sänka bilen ordentligt, jag har 235/ 45-17 runt om. Fördelen med olika bred är att du minskar spårkänsligheten från vägen om den är sliten, annars är samma bred KLART snyggast

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...