Jump to content

kronofogden säljer mustang?


fast_back

Recommended Posts

Är det som det verkar på bilderna och Vägverkets uppgifter :?: en Big Block bil registreringsbesiktigad med en 302:a :?: Skulle vara kul att se ett chassinummer.

Tilläggsinformationen säger att det är en 351:a men 153 kW är ju c:a 210 hk och det antyder ju en 302:a.

En del plock i övrigt verkar det som, Mach 1 stolar (nästan säker) och standardinredning.

Nu såg jag att det ser ut som en Cleveland på bilden.

Link to comment
Share on other sites

Jag gick in på bilregistret och kollade bilnummer

och chassinummer. 5:e positionen i chassinumret

var bokstaven T, vilket antyder att det var en

200 cui motor från början i denna "Mach 1".

Mvh Jorma

Då är det något som inte stämmer för bilen har förstärkta fjädertorn, villket tyder på bigblock. Någon kanske har bytt ut halva bilen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det tyckte jag också att jag såg på bilden av motorrummet på auktionen. Glad att det är fler som sett samma sak :D

Det står i tillägget på Vägverkets sida att chassinumret har stansats in i vänster hjulhus, så allt är väl möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Jag gick in på bilregistret och kollade bilnummer

och chassinummer. 5:e positionen i chassinumret

var bokstaven T, vilket antyder att det var en

200 cui motor från början i denna "Mach 1".

Mvh Jorma

Då är det något som inte stämmer för bilen har förstärkta fjädertorn, villket tyder på bigblock. Någon kanske har bytt ut halva bilen.

Det är precis som du säger väldigt säkert en BB bil. Troligtvis har de kanske fifflat med andra papper av någon annan anledning. Eller som någon nämnde satt ihop två bilar. Det vore ju intressant att se under skärmarna om något annat nr står där. Oavsett vad som står i regbeviset så är det ingen 6a bil från torpedväggen och framåt.

Link to comment
Share on other sites

Då är det något som inte stämmer för bilen har förstärkta fjädertorn, villket tyder på bigblock. Någon kanske har bytt ut halva bilen.

förstärkta fjädertorn har jag i min -67 med 289 också, dom har jag svetsat dit själv, ser ut som på bigblock bilarna. finns ett kit att köpa med förstärkningsplattor.

så att den här bilen har det behöver ju inte betyda att det suttit där sen fabrik.

tycker tom. att färgen runt just dom förstärkningarna ser lite svartare ut än i resten av motorrummet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

lite resultat kan jag dela med mig av:

var där igår och tittade på bilen, intrycket bilen gav var utmärkt och mekaniskt var bilen helt rätt, finns självklart en del saker man tänker på om man kollat på en del jänke-bilar men för en vanlig människa på 1 meters håll förefaller bilen så gott som i nyskick.

idag på aktionen var halva salen ute efter bilen, buden steg snabbt. Öppnade själv med 75 000 och hade tänkt gå till ca det dubbla (för fars räkning) vilket jag snabbt fick ge upp ;) Bilen såldes till killen framför mig för 210 000;-

Någon här som var där? Kanske rentutav vinnaren som jag sa grattis till?

Link to comment
Share on other sites

210 000 spänn :shock: Shit, då bara måste jag ju köpa hem den här -69:an som jag blev erbjuden från USA :)

Kul att det var så många intressenter, men är inte det ganska mycke´ för en modifierad 6:a bil?!? Man får hoppas att köparen har koll på grejjerna, men det får man väl förutsätta om han köper en bil på auktion för 210 papp.

Link to comment
Share on other sites

Håller med känns nästan lite mycket om det är en konverterad

sportsroof med 6a i. Men å andra sidan så stiger värdena på

orginalbilarna :D

Nja, det sitter väl en 351:a i, men den är väl konverterad från en 6:a om jag uppfattat diskussionen rätt i den här tråden, eller?!?

Link to comment
Share on other sites

Inte nog med det det var en 70 kaross oxå och 8tums axel dåligt ditsatta bakskärmar hoppas bara köparen inte ångrar sig.

Tog karossen på att den hade vent ventiler i dörr stolparna.

Inte mycket äkta på den och spekulationerna på att det skulle vara en bigblock bil kan vi glömma förstärkningarna var ej original.

Link to comment
Share on other sites

Inte nog med det det var en 70 kaross oxå och 8tums axel dåligt ditsatta bakskärmar hoppas bara köparen inte ångrar sig.

Tog karossen på att den hade vent ventiler i dörr stolparna.

Inte mycket äkta på den och spekulationerna på att det skulle vara en bigblock bil kan vi glömma förstärkningarna var ej original.

Där ser man, det gäller att kolla ordentligt och samtidigt ha kunskapen som krävs. I takt med att priserna ökar på Mustanger så är det stor chans att såna här bilar dyker upp igen. Kronofogden måste vara ett perfekt ställe att sälja på, för då ökar förmodligen ivern hos eventuella spekulanter som inte har erfarenhet. Man kan ju inte gå tillbaka och klaga, eftersom ingen ångerrätt finns.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...