Jump to content

Cheva motor + C4


axelg89

Recommended Posts

Först måste jag försvara mig lite :D, har i nuläget inga seriösare planer på detta i huvud taget utan är mer nyfiken om man säger så!

Nyfikenheten uppkom då en vän nu hänger ut sin nuvarande cheva TBI ur sin bil för att hänga i en större, hans motor har nästan inte gått någonting och ger fortfarande sina 215 hp varpå man även som fårdfantast inte riktigt kan hjälpa att man för några vaga ögonblick ser sitt motorrum med en motor som skiftar mellan blått och rött.

Jag vet att detta är syndiga tankar :lol: men undrar iaf lite om det finns något sätt att få på ett chevablock på en C4. Undrar också lite om en SBC går ner mellan en musses fjädertorn, nån som vet?...

Någon som vågar synda genom att svara :--

Link to comment
Share on other sites

Vilken drivkälla man stoppar i spelar nästintill ingen roll i mina ögon.

En Cheva går utan vidare i. Däremot lägga tid på en tråkig TBI motor tycker jag är helt bortkastat på både tid och pengar.

Ska det vara en Cheva så är det lika bra att direkt gå på en TPI annars kan du likagärna leta upp insprutningssystem från en gammal 5.0

Chevor i Ford och Mustanger är inte alls en ovanlig syn och som sagt varför inte?

Asfalten bryr sig inte om vad som finns under huven.

De enda större hinder som jag ser är oljetrågets placering och tändfördelarens placering.

Eventuellt lär du få bygga om styrningen en hel del och brandväggen kanske behöver byggas om.

Kringutrustning som headders och fästen skapar en hel del merjobb

Finns ingen anledning att försöka krångla på en C4 låda utan bättre isåfall använda en Cheva låda typ TH350, 700

I Poppular Hotrodding har dom just nu ett projekt med en Fox Mustang med Corvette motor och det bygget blev riktigt bra.

Förvänta dig inte en billig eller enkel konvertering bara!

Den här killen hade lite tuffare med en motor från en Tanks!!!

aa_tankengine.jpg

http://www.mustangblog.com/index.php/2007/70-mustang-with-1100-ci-sherman-tank-engine/

Link to comment
Share on other sites

vet att här i skellefteå gick en 67,a sexamustang som man satt in chevasexa och poverglide i... :D

Hur som helst fick jag tag på orginal kopplingskåpan från den bilen när jag skulle in med en 67,as låda i min 66,a...

men varför crosskonvertera?,mycket arbete...

Ett typexempel är ju alla som bygger cobror sätter in cheva motorer,och även ofta upphängningar från dylika.

Ok finns grejerna hemma,så det bara gäller hemsmide är det väl förståeligt men i övrigt tycker jag det verkar vara som när man klipper grisen,mycket väsen för lite ull... ;)

Link to comment
Share on other sites

Visst vore det helt ok med en äldre Mustang med nyare mekanik

Hittar hur mycket som helst till Chevrolet TPI motorn men inget

till Ford , visst måste det väl stoppas in nyare Mustang drivlinor i dom

äldre eller ?

Link to comment
Share on other sites

Ja visst finns det folk som stoppar in ny Ford teknik. Med Ford godis.

Själv är jag så trött på fantasi lösa mäniskor som inte har några som helst egna idier. Och måste följa andra. Som tex. Cheva 350 th 350

Färg röd. Så himla booring. När det kommer ett sånt uppslag i en tidning numera. Så brukar jag inte fortsätta att låsa mer. Nära på att bojkottar tidningen, på nästa utgivning. Och dom flesta som gör detta försvarar sig med. Att cheva är billigare och lättare att få tag på. Snick snack. Endast

taskig fantasi. Och måste följa alla andra. För långt tillbaka. Då skulle alla ha Fords sida. Det var lika tråkigt det med. Jag förstår inte varför man måste följa med strömmen. Tex. om man bygger en rod. Te chrysler motor då. Eller en Ford. Varför alltid. Dessa tråkiga Cheva.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Chevrolet hör inte hemma i Ford eller Chrysler. Basta.

Inte är det så mycket billigare att göra en Chevrolet 350 än någon annan vanlig vinkelåtta, att det skulle vara befogat att använda just en 350.

Låt chevygänget peta i sin egen s**t

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...