Jump to content

NYTT JOBB!


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Gud vad man ställer till det. :--

Efter 11år i monteringsfabriken på Saab Automobile AB i Trollhättan får man för sig att byta jobba. Från ett skitet industrigolv till en skrivbordstjänst!

Iofs håller GM på att sakta men säkert strypa fabriken så det är säkerligen rätt läge att lämna det sjunkande skeppet. Nåväl, sista dagen i "drömfabriken" är 29de februari.

Den 3 mars börjar jag på Speedparts i Uddevalla. Skall där vara ordermottagare, support, svara i telefon och på mail. Men även andra sysslor i lagret och att ta fram nya produkter samt fixa monteringsanvisningar till dessa.

Går från tvåskift (05.54>14.30 / 14.30>23.00) till dagtid 08.00 > 17.00. Visst , får ju inget skifttillägg, ob, anstälningstidstillägg etc så kommer bli lite mindre i lön, i vart fall det första. Å andra sidan får jag nöjet att jobba med något jag ägnat fritiden nästan halva mitt liv åt.

Så ni här inne som kör SAAB som bruksbil, behöver ni reservdelar, trimma eller annat så kolla in www.speedparts.se :--

Link to comment
Share on other sites

Vad var det jag skrev om SAAB förare, halvchefer och konstnärer. Inte alla (mr Turbo)men bra många. SAAB är för konstiga personer. Har aldrig kört och kommer aldrig att köra en SAAB, fick jag en så skulle jag aldrig ta emot den......

Grämer mig att det är SAAB blinkersglas på min musse.

:twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Enda gången jag kört saab var på bilskolan 1969 en 99a

efter kortet i näven var det hem till min kära gamla amazon -64

sedan dess har jag aldrig kört en saab trots man bor i "saab staden" Linköping utan det blev en massa amazoner 4st pappa var sträng och förbjöd mig att köpa bensinslukande amerikanare som kompisarna hade :cry:

men så här i efterhand inser man att amazonerna drog nog lika mycket

som en mustang hade gjort ;)

Link to comment
Share on other sites

Måste försvara Saab. Jag har haft 3 st och alla har varit sköna att köra och äga. Den mest minnesvärda var en röd Saab 900 turbo cab -89 som enligt min mening är den allra snyggaste Saab cab-modellen. Senare modeller har alldeles för hög akter. Stå på dig!

:D MVH/ Magnus (varken halvchef eller konstnär)

Link to comment
Share on other sites

Beträffande Volvo har jag bara ägt en enda....en -65 Amazon Sport (dubbla SU) & den ville ha 1,3 l/mil mot Mustangens 289:a 1,1-1,15!!! Visserligen var man ung (yngre) då så gasfoten var nog tyngre men ändå...

Om SAAB kontra Mustang säger jag som jag brukar...måste det ena prompt utesluta det andra? Eller vad säger du Mr Turbo? Grattis förresten till ditt nya jobb.

Hälsn från en (enligt en del andra på detta forum knepig) ägare av bl.a. en 9-3 ss & en Musse.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Grattis till nya jobbet! Kul med omväxling. (Själv har jag aldrig bytt jobb).

Appropå Saab vv Volvo.

Firman jag jobbar på har ca 15st tjänstebilar som alla rullar ca 15000mil på tre år. För typ 5år sedan var samtliga Volvo. Själv hade jag en V70.

Nu har alla utom en Saab. Varför? Jo Volvon går sönder för ofta.

Jag är inne på min andra 95:a och har kört ca 25000 mil och aldrig haft några problem. Men vi kanske hade otur på vårt jobb.

Link to comment
Share on other sites

Ja gratulerar till de nya jobbet...

Saab har jag alltid gillat, inte 9000 dock haft fyra st inom familjen och så mkt strul som dom gav oss :evil:

De va väl nåt Italienskt samarbete där va Fiat eller nåt?, Elen spökade jämt...Fanns inte en varningslampa i bilen som INTE lyste

Älskade dock min gamla råsänkta 900 87:a, femmans växel gick att få in men den lät som en elvisp.. :lol:

Funkade alltid tills en Volvo 940 tog livet av den...

Link to comment
Share on other sites

OK, jag är volvotråkig, dvs 145,245,745,V70,V70,XC90 (nu ut, xc70 på väg in). En Saab 9000 innan V70, som var lika strulig som alla Volvo (dvs dom efter 745:an). Fast Saab är kanske en bättre bil?? Gav oss turbo och 5:e växeln. 5:an kom väl i slutet på 70-talet och andra tog efter. Och SAAB var ju lite före Volvo med framhjulsdrift!! Och kanske öppningsbar baklucka innefrån kupén. Vete tusan vem som tvärställde motorn först? :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...