Jump to content

Recommended Posts

Vad gör ni där i Uppsala och Gävle ? Ställer av bilarna mitt i Sommaren ? Nä, jag kör tills snön kommer, det är fortfarande många sköna dagar/kvällar kvar. Dessutom, har bara kört ca 450 mil hittils i år, vilket är KATASTROFALT LITE, så jag har många mil kvar för att nå årsdosen !!

Hade tänkt ställa av sista sept... Men jag lär inte hinna meka framvagn innan dess så vi får se hur det blir. Helt klart är det slut på åkandet iaf. Har inte tid med sånt nu när semestern är slut.

Guest my little pony

Usch fy fan har vintern kommit ner redan till Uppsala o Gävle....

Själv brukar jag besikta lilla pållen precis innan vinterdäcken måste på..

Då är min åksäsong slut....men iår verkar det bli tidigare eftersom vintern är nära här nu.....hur många minusgrader har ni nu?

Här nere norr stockholm har vi iallafall ordentligt med plusgrader.....

Kanske synns mot nästa säsong....

MVH "my little pony"

Usch fy fan har vintern kommit ner redan till Uppsala o Gävle....

Själv brukar jag besikta lilla pållen precis innan vinterdäcken måste på..

Då är min åksäsong slut....men iår verkar det bli tidigare eftersom vintern är nära här nu.....hur många minusgrader har ni nu?

Här nere norr stockholm har vi iallafall ordentligt med plusgrader.....

Kanske synns mot nästa säsong....

MVH "my little pony"

Jag kunde inte somna igår, så jag klev upp vid 02-tiden i natt. Då visade termometern + 2 grader...

Bor i norra västerbottens kustland.

Snart är vintereländet här igen... Ett halvår av skitväder. :cry:

Normalt kör jag till dom saltat första gången, 2006 hade vi 12 +grader på julafton så då kunde jag inte hålla mig! Det var jättekul att se alla stanna upp i julstressen och peka och vinka.

Ställa av????

E du go eller, jag fick hem bilen i torsdags, och har inte ens fått den igenom ursprungskontrollen än, näe, jag hoppas kunna ställa på den innan september månad går ut! 8)

Veteranbilar behöver ju dessutom inte ställas av, den utomordentligt bra och billiga helförsäkringen gäller hela året till samma låga pris :lol:

Hejhej

Thomas

Jag håller med Stefano. Ett halvår av skitväder har vi framför oss. Jag önskar vi hade sommar året runt men då vore sommaren inte lika mycket uppskattat efter lååång tid av mörker och kalla temperaturer + saltade vägar. Jag kör tills jag tröttnar för i år.

Vi får väl plocka av katalysatorerna så vi får california väder här i sverige :), med allt vad det innebär.

Jag har redan fått ångest över att bilen är avställd. Fan ska man göra nu då :roll:

Vi får väl plocka av katalysatorerna så vi får california väder här i sverige :), med allt vad det innebär.

Vilken idé, att vi inte tänkt på det innan, ska genast åka hem och skruva loss, å brumma lite extra med hingsten.

Bara inte golfströmmen stannar tvärt, får då blir det motsatt effekt och massflykt från norra europa, om man ska tro pentagon.

Hejsvejs

Thomas

Får förhoppningsvis igång den nästa vecka så sommaren får allt hålla i sig ett tag. Ställer inte heller av, tycker inte det är lönt då det knappt kostar att ha den försäkrad på vintern.

Vad är ett shiftkit?

Hejhej

Thomas

Som ny bliven 2barns förälder får man inte många min ledigt att åka.

12+ & regn nä då får den stå och när försäkringen ligger på nästan 800:- i månade så kan man göra något roligare. . . . .Men vist 15 + grader på vintern och 28 resten av året helt okej för mig. Nu när man är ny bes så kan man ju åka hela nästa sommaren utan katalysator om nu det hjälper? :roll

800 i månaden för försäkring?! Har du kvaddat några hundra bilar så du har extra hög premie?

Jag är 22 och betalar 890kr/år för min entusiastförsäkring, efter rabatter, hos länsförsäkringar. Kanske dags att byta?

Min kommer iaf gå denna helg sen så ska den in i garaget för helt jäkla chassiebyte. Men avställd? Aldrig. :D