HD-Man March 3, 2009 Report Share March 3, 2009 Den mest intresanta frågan är. Funkar det och NÄR KOMMER TANKHELVETET??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocce March 4, 2009 Report Share March 4, 2009 Ford har beslutat att sänka priset på bränsletanken, och gjort om sitt servicemeddelande.Förr kostade en ny tank & tankrör runt 10 000kr.Nu behöver man bara byta tank, och den kostar ENDAST 2186kr inkl moms. Om man är lite händig byter man tanken själv.Det blir inte billigare än så.Vi kommer ta hem en ENORM laddning bränsletankar, så passa på nu.Har du nån länk eller så till nån bulletin/meddelande från dem angående detta?"Min" verkstad verkar inte ha hört talas om detta (trots att de servar MYCKET mustang...)Börjar tröttna på dem och känns som att så fort som garantin gått ut så kommer du få en ny kund...Erbjuder du fortfarande fri lånebil?(Nått som enligt "min" verkstad inte gick att genomföra för då skulle de få dubbla sina priser på service...trots att de redan har betydligt högre priser...)/Jocce Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman March 4, 2009 Author Report Share March 4, 2009 tankar är på ingång, kommer anlända samtidigt som våren kommer :-) Vi hör av oss till alla mustangägare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
aahrling March 4, 2009 Report Share March 4, 2009 tankar är på ingång, kommer anlända samtidigt som våren kommer :-) Vi hör av oss till alla mustangägare.kanon, ska se hur det går med tankandet i sommar.Var under bilen ett par tillfällen i vinter och noterade att påfyllnadsröret är ju sjukt smalt, har det blivit bredare på 09'orna? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
HD-Man March 5, 2009 Report Share March 5, 2009 tror nog att röret är det stora problemet, men det återstår att se.<<<<<<<grufman har ett tungt ansvar för att det funkar med deras ombyggnad (dvs tankbyte)framtiden lär fälla dommen strax Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AJ March 6, 2009 Report Share March 6, 2009 tror nog att röret är det stora problemet, men det återstår att se.<<<<<<<grufman har ett tungt ansvar för att det funkar med deras ombyggnad (dvs tankbyte)framtiden lär fälla dommen straxDet är väl TSB 05-4-8 som det handlar om. I USA så garantiersatte Ford tanken på alla 05:or som hade problemet. "The new fuel tank has a revised internal venting system to improve fuel Refill"Röret har ju många "Svenska" mustanger fått bytt med blandat resultat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman March 7, 2009 Author Report Share March 7, 2009 tror nog att röret är det stora problemet, men det återstår att se.<<<<<<<grufman har ett tungt ansvar för att det funkar med deras ombyggnad (dvs tankbyte)framtiden lär fälla dommen straxRöret är nog inte problemet, för även det nya röret ser lika dant ut. Vi har somsagt en laddning tankar påväg hem, detta är 09'ans tankar och dom har vi aldrig sålt förut. Jag hoppas att dom blir perfekta, men det går ju inte att lova. Jag kommer vara lika nyfiken som ni är. Oavsett vad så lär det inte bli sämre, och det lär inte bli bättre heller eftersom det är "sista" revisionen på tanken. Den som lever får se. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakariV8 March 24, 2009 Report Share March 24, 2009 Säkert som många andra så vill jag veta när de första är monterade och testade. Får i strax över halvtank hos Statoil, och det var efter många om och men med att vrida handtaget och andra tips man hört om. Ska även testa hos JET o se om det är lättare där, sen så har jag även SHELL. Men är ingen kul grej att leta efter speciella mackar och åka med halvtank genom Sverige när man ska semestra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mill March 24, 2009 Report Share March 24, 2009 Säkert som många andra så vill jag veta när de första är monterade och testade. Får i strax över halvtank hos Statoil, och det var efter många om och men med att vrida handtaget och andra tips man hört om. Ska även testa hos JET o se om det är lättare där, sen så har jag även SHELL. Men är ingen kul grej att leta efter speciella mackar och åka med halvtank genom Sverige när man ska semestra.Statoil funkar bra för mig, får lätt i en hel tanl, men inte hos JET. Man måste vrida handtaget direkt, har det väl börjat bråka så är det bara och lägga ner. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
UlfH March 24, 2009 Report Share March 24, 2009 tror nog att röret är det stora problemet, men det återstår att se.<<<<<<<grufman har ett tungt ansvar för att det funkar med deras ombyggnad (dvs tankbyte)framtiden lär fälla dommen straxRöret är nog inte problemet, för även det nya röret ser lika dant ut. Vi har somsagt en laddning tankar påväg hem, detta är 09'ans tankar och dom har vi aldrig sålt förut. Jag hoppas att dom blir perfekta, men det går ju inte att lova. Jag kommer vara lika nyfiken som ni är. Oavsett vad så lär det inte bli sämre, och det lär inte bli bättre heller eftersom det är "sista" revisionen på tanken. Den som lever får se.Hur gick det Har ni monterat några "nya" bensintankar och fått in någon feedback? Har du för övrigt ett nummer på den nya TSB:n från FORD.Ulf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
grufman March 24, 2009 Author Report Share March 24, 2009 en container med tankar (och annan bråte) går från usa idag och är i svedala om nån månad typ. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik CMC 97 March 25, 2009 Report Share March 25, 2009 Svedala va i hela friden ska den i Svedala att göra? Ska ni lasta av lite i Skåne innan ni skickar den till Stockholm? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
andreas-cmc 1562 April 4, 2009 Report Share April 4, 2009 Jag har en beggad tank med alla rör och hela klabbet liggandes om någon är desperat! 300mil har det gått. Från en 2007 GT.3000kr för allt, kom och köp Tel: 070 881 3077 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mightyjochen April 4, 2009 Report Share April 4, 2009 Tror du skruvat åt den för dåligt. Är väl nå skumt med trycket i tanken eller liknande.Provat att ta bort o sätta dit locket igen, även tankat 2 gånger sen problemet dök upp...Får be dem kika på nästa service.../JocceTjena jag fick samma problem när jag bytte till låsbart tanklock. Bytte tillbaka och felet kvarstod. Efter ett antal tankningar försvann felet. Ringde min Musse kontakt i USA och den snabbare sättet var att ta bort batteriet i 10h så att mussen tappar minnet. Sen funkar det fin fint. Så tipset är köp inte låsbart tanklock./MJ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Linde April 4, 2009 Report Share April 4, 2009 Jag har låsbart lock köpt på summit om jag inte minns fel. Haft i 1 år nu funkar klockrent. Så alla lock är inte odugliga Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MustangGT06 June 24, 2014 Report Share June 24, 2014 Hur har det gått, funkar tankbytet? Min 06a strular, Statoil går bra som folk säger men inte alltid det finns en sådan i närheten. Varför fixar inte Ford problemet från början innan bilen gick i produktion, de måste ju testat dem? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Backman cmc 1152 June 24, 2014 Report Share June 24, 2014 Om dessa nya Mustanger vet jag inte mycket, men har en bekant som har en och han hade problem med tankandet. Han kom på att om tändningen är på när man tankar så går det bra ? Nån ventil som är elektrisk? Har ni provat? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MustangGT06 June 28, 2014 Report Share June 28, 2014 Hm, det lät ju spännande, får väl testa det Tack för tipset Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
T-K July 2, 2014 Report Share July 2, 2014 Fyll med påfyllingspistolen "opp-ned", det funker også Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MustangGT06 July 4, 2014 Report Share July 4, 2014 Undrar om det går med de pumparna på Statoil , känns stela Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alabama Grill July 17, 2014 Report Share July 17, 2014 Snälla alla. Det är inte Statoil som tillverkar pumparna eller har ett patent på en viss modell! Det fins ett par leverantörer på den svenska marknaden som tillgodoser behovet av pumpar till oljebolagen. Mitt tips, ta den sunkigaste pumpen. Ju äldre desto bättre. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes CMC 1489 July 17, 2014 Report Share July 17, 2014 Har upptäckt en sak, om tanken nästan är tom så är det hopplöst, men om jag tankar med närmare halv tank så är det bara att blåsa på.Beror nog på att tankhalvorna har svårt att kommunisera (smal passage) eftersom det är en sadeltank. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe July 18, 2014 Report Share July 18, 2014 Snälla alla. Det är inte Statoil som tillverkar pumparna eller har ett patent på en viss modell! Det fins ett par leverantörer på den svenska marknaden som tillgodoser behovet av pumpar till oljebolagen. Mitt tips, ta den sunkigaste pumpen. Ju äldre desto bättre.Min teori är att det beror på vilken firma som installerat eller sköter om pumparna. Det finns ju inte så många firmor likt bensinmontage från Gävle t.ex. Dom jobbar på relativt stora områden. För när jag bodde i Skänninge kunde jag inte tanka på någon pump överhuvudtaget. Jag testade i Linköping, Vikingstad, Mantorp, Mjölby, Skänninge och Motala. Inte en enda pump funkade. När jag sedan flyttade tillbaka till Uppsala var det inget problem längre. Jag har OKQ8 kort och tankar på alla OKQ8 i princip utan problem, det händer att det strular, men sällan! Min teori är alltså att en firma har Östergötland och en annan har Uppland (Bensinmontage ser jag ofta här)... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg July 18, 2014 Report Share July 18, 2014 Jag brukar tanka på ST1 där jag bor. Den pump jag har tankat med, bråkar gärna när det är ca 10 liter kvar att fylla i. Jag provade med annan pump på samma ställe och gick lättare. När jag hade endast 3 liter kvar i tanken, kunde jag tanka problemfritt dvs full fart på pumpen. Nyligen tankade jag på helt annan ST1 station i annan ort och märkte att den verkade ha högtryckseffekt typ vilket det gick lättare att tanka ända upp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talonen August 1, 2014 Report Share August 1, 2014 Min teori är att det beror på vilken firma som installerat eller sköter om pumparna. Det finns ju inte så många firmor likt bensinmontage från Gävle t.ex. Dom jobbar på relativt stora områden. För när jag bodde i Skänninge kunde jag inte tanka på någon pump överhuvudtaget. Jag testade i Linköping, Vikingstad, Mantorp, Mjölby, Skänninge och Motala. Inte en enda pump funkade. När jag sedan flyttade tillbaka till Uppsala var det inget problem längre. Jag har OKQ8 kort och tankar på alla OKQ8 i princip utan problem, det händer att det strular, men sällan! Min teori är alltså att en firma har Östergötland och en annan har Uppland (Bensinmontage ser jag ofta här)...Jag var nere i Östergötland för nån vecka sedan... Samma problem för mej!Men i Dalarna , Inge problem[emoji106][emoji2]!Från min Yuppie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.