JH December 8, 2008 Report December 8, 2008 Har någon konverterat från trummor till skivbromsar, och använt exempelvis Volvo eller Saabprylar. Jag har en bekant som åker "nästan Mustang" , (Fairlaine -66) som funderar på detta. Det ser ut att var samma utgångsläge som en Mustang. Citera
Roger December 8, 2008 Report December 8, 2008 Jag använde Volvo V70R bromsar fram på min Mach1 -69 ett par kvällars jobb och Mycket bättre broms.Bak så är det vida känt att man kan använda Volvo 140 då man smidigt får med handbroms. Citera
JH December 9, 2008 Author Report December 9, 2008 Både fram och bak låter inte helt fel. Går det att få reda på vad som behövs i delar, och vad som krävs i förändringar. Citera
JH December 10, 2008 Author Report December 10, 2008 Ingen som vill dela med sig????????????Ni får gärna skicka PM eller mailjan.holmgren@kristinehamn.se Citera
nettodanne December 10, 2008 Report December 10, 2008 Säljs kompletta kit ständigt på ebay inkl.allt vid hjulen och bromscylinderHar själv köpt Bromscylinder där o orginal beg .kompl. spindlar med alltKommer i nästa container återkommer runt 10 jan. med kvalitén på de nya delarna Citera
JanneJ December 10, 2008 Report December 10, 2008 Jag har just grävt i möjliga delar för att bygga om trummorna bak till skivor, funderat och mätt, funderat igen.Just nu är jag inne på att det är enklare att köpa ett färdigt kit..Det känns som att risken är stor att man får lägga ner en himla massa timmars arbete och pengar på någonting som blir 95%. Och jag vill inte åka omkring med 95%:iga bromsar För ca 600$ får man ett färdigt kit med allt som behövs och någon annan har redan gjort misstagen. Citera
JH December 11, 2008 Author Report December 11, 2008 Jag tror att han redan kollat färdiga kit via Ebay. Det var nog en fundering som kunde stå som alternativ till Ebay köp. Citera
Tommyax December 11, 2008 Report December 11, 2008 Bak funkar bla Nissan Maxima skivor och Audi 2,8 quattro-ok.Det är någon här på forumet som har volvo fram, kommer ej ihåg vem, men är det inte samme kille som håller på med EFI insprut?edit: "Leijon cmc 855" är det./Tommy Citera
Ingo December 11, 2008 Report December 11, 2008 Bultcirkeln är ju ett problem.Att använda volvo fungerar ju ,men då måste hålen borras om,vilket väl inte är största problemet.Att åka med volvofälgar är ju inte så kul,men smidigt då kan man ju ta hela navet o allt.Något jag själv grubblat på till pantera projektet är Jeep cherokee skivor.Djupet stämmer inte så bra till pantern,men till mussen tror jag det borde fungera.Finns ju massor av jeepar på skroten,och reservdelar är inte speciellt dyrt..Eljest har vi ju tyska ford och mercedes,då passar ju fälgarna "nästan"... Citera
JH December 12, 2008 Author Report December 12, 2008 Kanon, alla tips mottages. Vi får se vad han med Fairlainen gör, för han har möjlighet till stora maskinparken om det krävs ombyggnationer.Då är det nog stor chans att jag också bygger om Citera
MrTurbo_1645 December 13, 2008 Report December 13, 2008 Då jag jobbar på en firma som bla säljer bromsuppdateringar till Saab (+ mycket annat) så har jag kastat ett å annat öga på några Brembo 4-kolvsok och kommitfram till att det borde gå att få ihop någon man kan fixa egna okfästen. Stannade där då killen som har möjlighet att hjälpa mig med okfästen "försvann" ut på nordsjön för att jobba... Citera
JH December 13, 2008 Author Report December 13, 2008 Då jag jobbar på en firma som bla säljer bromsuppdateringar till Saab (+ mycket annat) så har jag kastat ett å annat öga på några Brembo 4-kolvsok och kommitfram till att det borde gå att få ihop någon man kan fixa egna okfästen. Stannade där då killen som har möjlighet att hjälpa mig med okfästen "försvann" ut på nordsjön för att jobba...Noterar detta och hör av mig via mail. Citera
bosewallius December 14, 2008 Report December 14, 2008 En kompis har i Texas bytte bromsar pa sin 67:a C-code fran trum till skivbromsar fram. Han kopte ett komplett kit fran Stainless Steel BrakeCorporation tror jag de hette. Allt var med och bilens bromsar blevperfekta. Bilen ar nu i Finland dar kompisen kommer ifran ursprungligen.Han anvander den dar nar han besoker sitt gamla hemland.Mvh Bosse Citera
MrTurbo_1645 December 14, 2008 Report December 14, 2008 En kompis har i Texas bytte bromsar pa sin 67:a C-code fran trum till skivbromsar fram. Han kopte ett komplett kit fran Stainless Steel BrakeCorporation tror jag de hette. Allt var med och bilens bromsar blevperfekta. Bilen ar nu i Finland dar kompisen kommer ifran ursprungligen.Han anvander den dar nar han besoker sitt gamla hemland.Mvh BosseDet finns MASSOR av färdiga kit att köpa. Men det e ju lite fusk att göra det så enkelt för sig. Sedan blir det lite dyrt om man som jag vill ha stora skivor och ok med många kolvar. Med trummor runt om känns iofs stoppsträckan bara vara aningen bättre än en stenalinefärja... Citera
Recommended Posts