Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Tänkte beställa lite smått och gott från Usa. (Första gången) Någon som beställt från, 50RESTO.COM? Tar det låg tid att få sakerna, dyr frakt? Tackar för svar!
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
Den har börjat bete sig lite konstigt.. när man accelerar så går nålen upp jämt o fint till rätt hastighet(tror jag iaf).. men sen när man saktar ner så hänger den liksom kvar eller går tillbaks väldigt väldigt långsamt.. kanske är de där kugghjulet som alla snackar om?? nån som har några ideer?? //makkan
-
- 8 svar
- 1,6k visningar
-
-
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=258279 hyffsat klipp i den
-
- 1 svar
- 1,2k visningar
-
-
ABS-lampan började lysa under körning - lite då och då. Stannade och stängde av motorn och startade igen (som instruktionsboken säger att man skall göra). I borjan funkade det. Sedan har den tänts oftare och oftare. Nu lyser den hela tiden. I Haynes-rep.bok s står det inte så mycket om ABS. Har någon varit ute för detta? Vad göra?
-
- 7 svar
- 1,2k visningar
-
-
http://videos.streetfire.net/video/C773 ... 6BBB38.htm Sicket jäkla ös, å vilket ljud
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej, tänkte höra med nån kunnig på en GT-96:a med 4,6 l V8:an. Kolla på en sån igår som jag tänkte köpa, vid provkörningen så hann jag 1 km och vid en korsning när jag skulle trycka på på 1:an så blev det plötsligt bara ett stort rökmoln bakom bilen, allt vatten försvann på 5 m på körbanan och det börja ryka oroväckande under huven. Jag körde direkt in till vägkanten o stängde av. Under huven ser man att läckaget kommit på ovandelen av motorn och den forsar bokstavligt bakom vattenpumpen där det verkar sitta en mindre slang (25mm) o V.et mellan topparna e helt vattenfyllt. Bilen har gått 12000 mil, den va varmkörd men ev. hade kanske inte termostaten precis öppnat så det…
-
- 10 svar
- 1,9k visningar
-
-
-
Vad är det för gänga jag behöver till min 97:a ? Tänkte köpa Biltema's låsbara muttrar men vet inte om jag ska ha halv tum, eller M12x1,5 - nån som vet ?
-
- 3 svar
- 987 visningar
-
-
har äntligen hittat en bil som verkar lovande,en gt cab 00, trippelsvart automat å lätt preppad maskin men de finns ju så mycke man kan göra med dessa bilar, så ja tänkte försöka handla med en del godis från staterna när bilen skickas hem, kan ni ge tips på internet siter man kan handla: väghållning headers, kompressor kolvar, stakar vev för överladdning, lämpliga kammar, chip (innan det blir å mappa den) såna där mindre remhjul styling (kjolpaket, lambodoors, klarglasljus eller black out kit fram å bak, snygg vinge, samt om ni har fler roliga saker å föreslå, tanken med bilen är att det ska byggas demo/showbil av den,både styling, motor & stereo/multimedia (har ju…
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Vem mekar bra (bäst) med Mustang i GBG. Tacksam för tips..... Nybliven Snake-ägare.....
-
Vart kan man köpa färgen som används på tex "radio bezeln"? Skulle behöva den nämligen.
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
är det nån som vet hur många hk det är i -04 4,6L jubileum. Är det samma motor som i tex -03orna. enl reg beviset skall det vara 224 kw. Kan det stämma?Vad skiljer en "vanlig" från en jubileum.
-
- 1 svar
- 669 visningar
-
-
Är det nån som har samma missljud som jag? När motorn inte belastas, tex vid 4ans vxl i 50 och släpp gasen, tickar det från antingen insp. ventilerna eller ventilerna. Vet nån vad det är och hur man åtgärdar det. Tacksam för hjälp. Motorn är en -04 som gått 1700 mil.
-
- 0 svar
- 837 visningar
-
-
tja jag skulle villa ha lite tips om nån har. jag har bytt ratten på min 94a GT mot en ny orginal men nu lyser airbag lampan nån som vet hur man fixar det? motor lampan lyste förut så ja kolla koderna det va egr ventilen som inte stängde har nu fixat det men motor lampan forsätter lysa! går det att nolla datan? ? tacksam för hjälp peter
-
- 13 svar
- 3k visningar
-
-
Jag ska skaffa nya fälgar och vet att bultmönstret är 114,3/5, men hittar ingenstans vart det står vilken ET. Någon som har en aning?
-
- 10 svar
- 2,3k visningar
-
-
Hej alla! Går för närvarande runt o klurar på nytt avgassystem till mussen. Står o väger mellan Magnaflow och SLP Loudmouth. Skulle behöva lite åsikter ang. Ljud/effekt, för o nackdelar osv. Mvh Fredrik
-
- 4 svar
- 941 visningar
-
-
Har en Mustang GT -01. Någon som vet vart jag kan få tag i den s.k "chin spoilern"? Någon som säljer den i sverige? Tackar för svar!
-
- 1 svar
- 825 visningar
-
-
Hej på er! Jag tror bestämt att jag har minst ett, troligtvis två dåliga hjullager, tänkte kolla om nån annan nyligen bytt deras? Fram vet jag är inga problem, men bak behövs det tydligtvis nån press eller liknande. Nån som vet? Vad kostar hjullager egentligen till en 99:a? Tack! Mvh Erik
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Hej på er alla. Jag funderar på att skaffa mig en Mustang GT - 01. Var mäter de hk , Motor eller på Bakaxel ? Vad ligger det för motor i den ,Betäckningen på den ? Är det insprutning på den ? Var sitter tändstiften ? Om det är någon som har teknisk beskrivning på den. Tack på förhand.
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Frågan dök upp i en annan tråd men kanske fler vill se... Tavlorna är beställda av en firma i Helsingborg(tror jag) som fick mallen av en kompis till mej, så det borde gå att beställa fler från dom... Jag har en 94 GT så alla modeller med samma instrumenthus borde kunna använda dom...
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej, I Sverige har vi dispens vid import för privat bruk, så bilen behöver inte vara EU godkänd. Prova och kontakta René på http://www.californiatrucks.dk ,han har importerat många bilar till Danmark och han kan kanske/måske hjälpe dig. Annars borde det gå att köpa TUV intyg från Tyskland. Good Luck, /Lasse
-
- 0 svar
- 857 visningar
-
-
Hej. Ni som är riktiga proffs på mustanger... Ska åka och titta på en 96:a cab nyimport av privat persson. Skattad och besiktad. V8 på 4,8 a 306hp, manuell med skin och verkar ha fin inrdening och suflett på bilderna. Mätaren säger runt 10000 mil. Är det något speciellt man ska titta lite extra på? Tack på förhand MVH Micke
-
- 35 svar
- 8,1k visningar
-
-
Lite bilder då! Mäter ut för alla hål till fjäderbensstaget, det är en 4-punkts så den sitter i brandväggen på två ställen också! Borrning! Det tog sin lilla tid att borra dom 14 hålen, det var inte så lätt att komma åt för att borra i brandväggen, motorn satt liksom i vägen Stefan hade visst lite bekymmer med att byta minuspol på batteri kabeln så HampusD fick ingripa med vinkelslipen... Mina nya lättviktsfälgar med dom nya R-däcken, det blev Yokohama Advan 032R 255/40-17 runt om Lite smågrejor, nya skivorna, Hawk performance belägg, Dot-4 bromsvätska, Stålomspunna bromsslangar, Xcal2, Caster/camber plåtar för att ställa in hjulvinklar, bussningar... skivorna, mumm…
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har äntligen fått på grejerna som beställdes i vinter och varit ute på premiärturen. Känns riktigt bra. Vill tacka grabbarna på www.nofear-motorsport.se för deras proffsiga hjälp med att fixa fram grejerna och för att Ni väntade i Gbg på mig. Ljudet i det nya avgassystemet är helt underbart, mullrar gött på låga varv utan att låta för mycket när man gasar på. Får nog plocka ut baslådan snart, står ju bara o samlar damm ändå Sänkningssatasen gjorde otroligt mycket på utseendet, skrapar dock i lite då och då när man kör över vägbulor. Här kommer några bilder på mussen, parkerad i småbåtshamnen i Halmstad
-
- 1 svar
- 782 visningar
-
-
Skulle vilja kolla om det är någon som har köpt ny inredning till sin mustang och vart ifrån och till vilket pris? Sen är jag nyfiken på om det är någon som bytt till km/h skala i stället för mph och vart man kan få tag i det.
-
- 16 svar
- 2,2k visningar
-