Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 941 topics in this forum
-
Hej på Er Fann en kul grej på nätet för den som vill ha nåt kul http://www.bilsport.se/news.php?id=48133
-
- 1 svar
- 727 visningar
-
-
Tjena , jag är en så pass ny medlem att jag bara har betalt medlemsavgiften och inte hunnit få något cmc nr ännu. Mitt bilköp blev en lika lång väntan som på ett barn - 9 mån. Köpte en svart cab 2007 roush stage 2 i oktober 2006. (bild kommer när jag har förfinat mina datorkunskaper lite mera) Bilen kom till Svedala i juni -07 och efter andra registreringsbesiktningen i fredags så är den äntligen godkänd !!! Nu dj.... ska här köras. Är det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite.
-
- 14 svar
- 2k visningar
-
-
Efter varit på mantorp i helgen så har min tankmätare ballat ur helt, den visar fullt hela tiden tills den är heltom. Vad kan vara paj? Givaren i tanken? Nån som råkat ut för detta tidigare? Kan det vara pga körningen i RS-banan eller är det V-powern som gjort något? Tacksam för all hjälp!! Mvh Erik
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
Min Oljemätare på min Mustang -05:a visar på High/hot eller va de ska stå, hela tiden även när bilen e kall? tycker det är helskumt! Kan de va nån givare som har hakat upp sig på nått sätt?
-
- 4 svar
- 1,1k visningar
-
-
Jo, som sagt så vart bilen färdigbyggd, och man skulle testa bilen i Bilsport Tuner Test på Superstage idag! Körde ju RS-banan på Mantorp i helgen, och det gick grymt bra för att vara en bjässe! Men i SS på Emmaboda idag gick det LÅNGT över förväntan! 1.25:35!!!! Det är HEEELT galet fort med en sådan här bil! Körde t.o.m snabbare än en trimmad Evo IX! Alla andra tuner-företag stod helt målösa, och visste inte vad dom skulle säga. Så man är sjukt nöjd nu iallafall, Gullabo älskade bilen och tyckte den gick bra som fan. Och med bara bolt-on grejor! Dämpare, fjädrar, bussningar, panhardstag och bärarmar bak är det enda som är gjort med chassit, och bromsar givetvis. Sen är d…
-
- 1 svar
- 798 visningar
-
-
Allt började bra när jag kom dit, började snacka lite me folk om mustangen o blev fotad, o sen gick jag runt o tittade på alla andra mustanger som stog där, sen efter några timmar blev det hemresa mot Tranås. Mellan Skänninge o Mjölby så lossnade en REMJÄVEL som driver kompressor, generator med med mera. o jag stog säkert i 5 minuter o bara glodde i motorrumet o tänkte FAN DETTA MÅSTE VA EN MARDRÖM. Fick dit remmen igen, men då är den slapp som fan, ingen ide att starta den igen ifall den hoppar av igen, så det blev att ringa bärgaren
-
- 6 svar
- 1,2k visningar
-
-
Nu får ni säga vad ni tycker. Vi planerar att släppa omkopplingsinstruktioner för alla moderna ford lincoln och mercury-bilar. Det ringer folk till oss vareviga dag och undrar ditten och datten om blinkers, p-ljus och allt annat. Dessutom finns det massor med bilar som tagits in till sverige och som konverterat av folk som inte vet skillnaden på plus och minus. Tycker ni där ute att vi ska plocka fram den här informationen fritt till alla, eller är det något vi ska ta betalt för, exempelvis 295kr/bil?
-
- 7 svar
- 1,2k visningar
-
-
Va det nån mer än jag som var där i lördags när de var Bilsport action meet. va rätt många fin fina bilar där på strippen som körde, såg bland annat att Nofear Motorsport var där o körde med en mustang
-
- 10 svar
- 1,5k visningar
-
-
Som sagt så är det en Ford Mustang GT av 2006 års modell, med knappa 1000mil på mätaren som införskaffats. Bilen är mer eller mindre helt original i nuläget så det finns en del att göra! Fakta om bilen i nuläget: Tungsten Grey Charcoal leather interior Premium upgrade package med "My color" 4.6L V8, 305hkr 5 vx manuell Bilen står för närvarande i Pennsylvania där den väntar på att alla delar som ska anlända. Om allt går som det ska så är den reggad och klar strax innan midsommar! Ni kanske minns mitt förra PROJEKT som byggdes om ganska rejält för bankörning, och som kom 3:a i Bilsport Tuner Test 2006? Det är väl på den vägen jag ska gå med denna också, men kanske inte …
-
- 28 svar
- 4,1k visningar
-
-
Vill kunna stoppa in tex ipod eller "vanlig" bärbar mp3 spelare till mussen. Vad behöver man för att kunna göra detta. Hade vart skönt o slippa bränna skivor hela tiden. //Danne EDIT: Har Shaker 1000 om det spelar roll.
-
- 23 svar
- 6k visningar
-
-
Döm efter min förvåning att efter en rejäl tvätt av bilen så kom det in fukt innanför lyktglaset höger fram. Det har inte efter flera dagar dunstat bort och är jävligt irriterande. Jag ska ta kontakt med leverantören och se till att det blir på garantin. Ni som har nya -05:an tänk på detta när ni tvättar så att ni inte sköljer för mycket vatten mot lyktorna.
-
- 59 svar
- 10,3k visningar
-
-
jag satt o funderade lite på om mustangs v8 motorer på 05:orna är kedje eller kamrems drivna, isf när borde man byta den?
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Jag har funderat på att sätta dit CAI på min Mustang 05:a med kompressor. med tanke på att den borde gå bättre för att den får in mer kall luft till kompressorn då!! det borde la gå att smälla dit ett vanligt CAI som e anpassat för mustangerna? man behöver väl inte göra några inställningar i databoxen eller nått?
-
- 12 svar
- 1,9k visningar
-
-
TSB (någon slags förkotning för en manual för att reproducera och fixa problemet) har kommit. Jag bifogar. Någon som är pigg på att förklara, jag är inte jättekass på engelska men det var inte det lättaste att läsa. Borde man inte ha den här tråden överst i forumet, då det verkar vara ett stort problem?
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
-
Nån som har koll på vilket trim som funkar bäst? (brukar väl gå bäst med nytt luftfilter) Och var köper man dem till bra pris i Sverige?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Ovanlig Mustang? http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... v%26sa%3DN E J
-
- 2 svar
- 843 visningar
-
-
Tja, när jag ska öppna och stänga dörren på min Mustang -05:a så går varken fönstret upp eller ner, som den gör på passagerarsidan. vad tror ni kan va felet? nått relä eller kabelbrott som kan vara boven i det hela? tacksam om ni kunde hjälpa mig Mvh Björn
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Någon som har sett den nya Transformers filmen? Finns en speciel bil där som e så jävla brutalt läcker. Barricade polisbilen, en Ford Mustang Saleen S281 Extreme Måste bara fixa en sån bil i miniatyr skala o ha i min glashylla
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej på er, Funderar på att köpa en GT-05, Frågan är om man ska ta hem, den själv från USA eller köpa i Sverige. Är det dyrt att ta hem den, och hur funkar det praktiskt ? Finns det några bra sidor som säljer bilar i USA som man kan leta på ? Tips på bra handlare mfl. Vad ska en -05 i bra skick ligga på i pris, USA samt Sverige ? /Patrik
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
har en Mustang GT -07, men var kan man köpa olja och oljefilter, och vilka artikelnr isåfall?
-
- 11 svar
- 4,2k visningar
-
-
Hej Nu har jag återigen blivit av med mina ventilhattar. Farsan min hade hittat ventilhattar som man inte kunde ta loss utan ett specialverktyg. (De var för Corvette så sådana kunde han ju inte köpa till mig då.) Är det någon som sett till sådana här i Svedala???
-
- 9 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har nyligen börjat känna en lätt unken lukt i kupén på min 05:a. Misstänker att det regnat in, men jag kan tyvärr hitta var. Har någon av er haft detta problem tidigare och kanske eventuellt också har en lösning på problemet?
-
- 2 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag har nyss hämtat min nya Musse gt cab 07 med Shaker 500 men det går bara att lyssna på udda frekvenser på radion någon som vet om detta går att justera i någon setup eller så?
-
- 12 svar
- 2k visningar
-
-
HAr kollat på en Mustang saleen S281 SC 2005. Med 5,2 liters V8 o vad jag vet så finns det bara 4,6 L i dom motorerna, men jag fattar inte varför det är just en 5,2 L har aldrig hört talas om att det ens finns i dom nya mustangerna men tydligen var det orginal i just den ! Undrar ifall det är någon som vet lite om det, och varför det är så vore tacksam om ni kunde hjälpa mig
-
- 10 svar
- 1,9k visningar
-