Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by Blondblues,

Jag tycker att greppet på vått underlag med orginaldäcken verkar vara nästan obefintligt. Har nån bytt däck och kan rekommendera ett däck med bra våtegenskaper? Jag har även en Impreza och på den har jag slängt Toyo Proxes som jag tycker är kanon på både torr bana och vått stadsunderlag. Passar den bilen suveränt. Men jag tror att däck till bilar är individuellt. Toyo behöver inte vara bra på alla bilar utan till en -05 musse kanske nåt annat är att föredra? /Jens

• 4 svar
    • 1,6k visningar
  2. Started by ras,

Verkar som att Fordfabriken klistrat på ett för oss -05 Mustangägare osynligt budskap på bakrutan: "Hej jag är jätteintresserad av att få veta hur fort en Audi, Passat, Saab etc. kan gå. Och jag ser dessutom gärna att du ligger så nära röven på min bil som möjligt." Suck.

• 7 svar
    • 1,6k visningar
  3. Kikade på undersidan av min nu en vecka gamla bil..... Döm om min förvåning när man inser att halva underredet är obehandlat, bakaxeln t.ex.... Sen är stora remskivan rostig.... hur kan man sälja en bil med helt obehandlade ytor.... rost borde ju komma även i USA? Så nu funderar jag på hur ni andra Mustangägare resonerar i frågan..... Hur har ni gjort? Eller hur tänker ni göra? Jag kommer att lämna bilen för underredesbehandling för 4000:- men nu tillkommer ju diverse grundläggande målning/rostskydd..... som jag inte hade tänkt mig.....

• 16 svar
    • 3,6k visningar
  4. Started by hanwir,

är det ngn som har monterat en annan spoiler än original på sin 05:a? Original ser ju "sådär" ut, särskilt om bilen inte är sänkt. Jag gjorde ett lite hastigt inköp av en omålad ducktail-vinge från CDC: http://forums.bradbarnett.net/index.php ... t+rear+end www.classicdesignconcepts.com Denna spoiler ser enligt mig mkt bättre ut än original, men eftersom den inte täcker originalhålen så krävs det lite jobb med montage (om man inte har en V6 eller spoiler delete). Hursomhelst så har jag bestämt mig för att inte montera den, utan istället avvakta om ev inköp av 06:a för att ersätta 05:an. Passformen verkar helt ok (beställde den olackad pga osäkerhet om detta). Om ngn är i…

• 0 svar
    • 1,2k visningar
  5. Started by hanwir,

Hur många har köpt sin 05:a av handlare i Sverige resp. privatimporterat och vad har ni gett för den? Var har ni som privatimporterat er bil köpt den från (USA/Kanada)? Jag har en privatimporterad från Jacksonville USA. Mailade för skojs skull min "stealer" i USA om ett prisförslag för ytterligare en (knappt likvärdig) bil. Gissa om jag blev förvånad då han svarade med ett pris som var 4365$ högre än den förra. Mailade tillbaka och pekade på skillnaden och fick då ett pris som "bara" var 2285$ högre, fortfarande högt... På detta svarade han att efterfrågan var så pass hög att de justerade priset därefter. Vet ej om detta gäller överallt dock. Det positiva man eventuellt k…

• 2 svar
    • 1,4k visningar
  6. Started by pineman,

Var som sagt och hämtade min bil häromdan efter lite repjobb, fick syn på en Musse med lackade backspeglar. nu undrar jag skall jag lacka mina????? Givetvis i samma färg som övriga bilen.....

• 7 svar
    • 1,5k visningar
  7. Started by zzzRobbanzzz,

Hej alla glada! Jag var o provkorde den nya mustangen forra helgen, vilket ak asso. Provade bade automat och manuell. So jag har blivit riktigt sugen po o kopa en. Jag bor namligen i SC USA, och jag flyttar hem om ett ar so jag undrar om man slipper vissa skatter do? Med den utrustning som jag vill ha kostar den helt otroliga $22 995 vilket i svenska riksdaler = 160 000 Jag fragade om garanti utanfor USA o do sa dem att den inte galler, annars ar den po 3 ar. Tror ni att det finns mojlighet att kopa typ en garanti i Sverige fran ford? Ockso, vad tror ni bilen kan saljas for om ett ar hemma i Sverige? Det ar V6an jag tankte kopa i sanna fall. Tack for hjelpen! Robert (e…

• 8 svar
    • 2,4k visningar
  8. Started by LupusRex,

Var påväg hem från kneget i fredags, och stötte på en vinröd Musse -05:a vid järnvägsövergången.. Är det nån på forumet som äger den, eller är den ens reggad i klubben? Skulle vara skoj att veta.

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  9. Started by AJ,

Någon som har problem med att tanka Mussen ? Jag har vid två tillfällen haft problem med att tanka fullt. Det blir endast halv tank, sen slår pumpen av, precis som om det vore fullt. Duttar man sedan så rinner det över. Verkar som om det inte hinner rinna ner i tanken. Har sett på amerikanska forum att vissa har detta problem. Någon som vet ? AJ

• 13 svar
    • 3,1k visningar
  10. Tänkte åka till Åker Styckebruk i morgon kväll om vädret håller sig..... Nån som tänkte åka dit? http://www.nitroz.se/persaker/tema.html

• 4 svar
    • 1,6k visningar
  11. Finns det nån i eller omkring Eskilstuna som åker 2005 Mustang? Skulle va kul att träffas och diskutera lite saker, byta erfarenheter.... prata lite egenheter mm mm.... Hör av er till mig i såna fall via mail eller telefon.

• 3 svar
    • 1,5k visningar
  12. Om bilen reg.besiktigats och gått igenom, vad händer om man byter tillbaka från att som idag ha gula lampor i backljusen? Till att istället ha backljusen till det dom är till för, samt att man får coolare blinkers, dvs röda..... som dom ska va...... Kommer Bilprovningen att bråka, kostar det böter om man blir "haffad"? Är det nån som ändrat tillbaka??

• 2 svar
    • 2,1k visningar
  13. Started by pontus66,

Vi såg den här utanför vår lokala diner när vi var och käkade amerikansk frukost i morse...

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  14. Started by Jocce,

Satt o kikade på lite bilder på nya Mustang GT:n. Den e juh oerhört vacker och läcker! Har hört att den kostar från ca 180.000 kr i usa (pga den låga dollaren). Lönar det sig att importera en själv, då de som säljs i Sverige kostar som billigast ca 350.000:- Eller äts allt upp av transport, moms (eller tull?) och hamnar på samma slutsumma ändå? Vad behöver fixas för att få den godkänd i Sverige? Är det kanske bättre att plocka en från Tyskland eller liknande, har sett att de börjar på ca 200.000 kr och uppåt där. Hur funkar det med garantier och så på den om man importerar från tyskland resp USA? Självklart är det manuella lådan jag pratar om. Nån som har koll på hur den…

• 10 svar
    • 4k visningar
  15. Started by uffeg,

Försökte bränna en CD-R skiva full med MP3, Springsteenlåtar!!! Glad i hågen kommer man ut till bilen: BAD DISC. Hmm, skitskiva tänkte jag, köpte dyra skivor, brände en ny: BAD DISC. Kollar om den gör CLOSE på skivan, jorå. Testar allt jag kan komma på och lite till i tre timmar: BAD DISC. Idag tar jag hem NERO verion 6 från jobbet och maxuppgraderar den, samt bios i datorn och i brännaren...... puh..... nån som har nåt tips? Verkar som om spelaren är extremt känslig för smuts på skivorna också, eller repor.... Den skickade glatt ut två köpta skivor som var lite sisådär....... Kanske är spelaren som är dålig?

• 11 svar
    • 2,3k visningar
  16. Started by Leijon CMC 855,

Var på studentfirande i går i Vellinge. Såg ett antal 65-66 cabbar, bla en fin GT, någon Shelby Cobra, -95 Mussar och plötsligt dök en 05 GT CABB!!!!!!................ ooooooooooooo vad man dregla! tyvärr togs bilden med mobiltelefon (där av dålig kvalité) Njut!

• 2 svar
    • 1,3k visningar
  17. Started by pineman,

Titta och njut. Kunde tyvärr inte komma till wärsta pga att jag jobbar sena kvällen i kväll...

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  18. Started by Tomgro cmc 702,

Vid ett par tillfällen har jag hört ett skrapande ljud en 1 eller 2 sekunder, låter som om en sten fastnat vid en bromsskiva. Har inte kollat i manualen än, kan ju vara medveten bromsanläggning för att hålla dem fräscha, tror det finns på bla. Audi. Någon som vet vad det kan vara ?

19. Started by pineman,

Äntligen så rullar bilen med mig framför ratten, gasen i botten upp i 190 km/h och den ligger så fint på vägen... Vi syns på onsdag på Årstafältet grabbar...

• 12 svar
    • 2,4k visningar
  20. Started by AJ,

Äntligen, nu är den här !! Ehh, har inte tid längre måste ut å köpa tidningen AJ

• 0 svar
    • 939 visningar
  21. Started by Jocce,

Nån här som kört sin Mustang GT 05:a på vintern ännu? (Framförallt i snö/halt). Hur är det med den stela bakaxeln, helt hopplöst, eller funkar det? Är väldigt sugen på en GT, men kommer behöva använda den året om, så kan vara bra och veta hur den beter sig på vintern? /Jocce

• 9 svar
    • 2,1k visningar
  22. Started by LupusRex,

Sista dagen på jobbet idag, landade på Arlanda vid 21:30. Tidigare på dagen, när jag varit på hotellet och packat klart, samt transporterat alla väskor till kontoret, så kommer ena developement-killen in och säger att "Nu missade du nåt, chefen var här och ville ta med dig på en tur i sin -05:a." Jag tror jag bredde på med den längsta svordomsramsan i mannaminne, och gick för att dränka mina sorger i en diet pepsi, när man stöter på The Big Boss himself i korridoren. "Dig vill jag prata med." sa han, och viftade förföriskt med en hästbeprydd bilnyckel. Kan väl säga att haklappen var full med dräggel när vi väl kom tillbaka till kontoret efter provturen. Men fan vad skön…

• 0 svar
    • 910 visningar
  23. Started by ht67 cmc 1502,

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 67,00.html

• 0 svar
    • 1,3k visningar
  24. Started by fd cmc1234,

Jag jobbar i samma byggnad som Ford Scandinavia och blev igår vittne till något slags jippo med Jaguarer, Land Rovers m.m. utanför receptionen. Vad som förbryllade mig (och fick pulsen att börja slå helt okontrollerat) var att där också stod en Mustang cab 2005! Men nu blir det riktigt skumt: På skylthållaren stod det "Exclusive Cars". Vad skall man tro om det här egentligen?

• 0 svar
    • 961 visningar
  25. Started by RisingForce,

Enjoy

• 8 svar
    • 1,6k visningar