Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 938 topics in this forum
-
Låter som den ej går på en cylinder? Vad brukar fela? Tändspole? 20210917_202546.mp4
-
- 3 svar
- 768 visningar
-
-
Ombesiktning pga att blinkers är för snabb. Är satt in en orange lampa i "backljus-stället"? Provat koppla in en 55w lampa paralellt för att se om sekvensen avtar men spelar ingen roll. Ska jag byta reläet eller vad ska jag göra?
-
-
- 2 svar
- 576 visningar
-
-
Hej Tänkte spola/byta olja i automatväxellådan på min GT 2009 och förberedde, vad jag trodde, det som skulle behövas. Missade dock en sak - det specialverktyg som används för att få isär slang och rör mellan växellåda och oljekylare. Har sökt med ljus och lykta efter ett passande verktyg eller ett substitut, men går bet och det lokala Ford-haket vill inte låna ut verktyget. Finns det någon här som har ett dylikt verktyg för utlåning eller köp? mvh/ Lasse, Katrineholm
-
- 0 svar
- 420 visningar
-
-
Hej! Som rubriken lyder letar jag lite inspiration till hur jag kan få bilen att se lite roligare ut. Jag har en svart 2012a V6. Har ni några fina förslag på vad ni har modifierat med era bilar får ni gärna skicka lite bilder! Tack på förhand!
-
- 7 svar
- 951 visningar
-
-
Hej. Mustang GT 2011 Hoppas ni alla haft en fin sommar med många härliga mil i era pärlor! Jag börjar tycka det är väldigt irriterande med det pipande ljud som startar så fort man öppnar dörren med nyckeln i tändningslåset. Tanken med detta är god men jag vill ändå ta bort det. Är det möjligt och hur gör man i sånt fall? Ber om ursäkt om tråd för detta redan finns. Jag sökte och letade men hittade inget. Lyckades inte heller hitta något om detta i instruktionsboken...men ska erkänna att jag inte lusläste hela... 🙂 Mvh
-
-
- 2 svar
- 810 visningar
-
-
Har bytt instrument, vet ni någon som kan ändra mätarställningen. 2006 //Kenneth
-
- 6 svar
- 845 visningar
-
-
hejsan Har ingen Mustang 2005-2009 ännu men är ganska sugen och kollar mkt. Och då en fin med v8 Dock undrar jag hur det är med de nya E5 och E10 bränslet?? Fixar Mustang v8 2005-2009 det?? Eller behöver man göra något förmodligen få det funka?? Samma en kompis kör sin Cheva 56 på Etanol men har då köpt en insprutning och ställt om till det.. Låter det sig göras på en Mustang 2005-2009 oxå om det framöver visar sig bli bara etanol eller liknande man kan få att tanka..Eller är det enklare på en Mustang 65-70 tex? Jag antar att man skulle köra bra på 98 oktan men det finns ju inte i varje mack tyvärr...Och det inns ju många i framförallt Miljöp…
-
-
- 13 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej! Vilken är skillnaden motormässigt mellan årsmodell 2011 och 2012? Vad jag har förstått så kom den nya coyotemotorn med 2011 års modell, eller har jag fel?
-
- 2 svar
- 641 visningar
-
-
Har en mustang 2011 fast med utbytt grill som inte har något emblem. Kollade cj ponyparts och såg att dom sålde silvriga hästar. Funkar dessa till alla grillar tro? Det står att dom passar mustang 2005-2014. Eller finns det någon handlare i Sverige som säljer sådana? Var hos en Ford handlare dom skulle ha 5800kr för bara hästen
-
- 4 svar
- 595 visningar
-
-
Hej Någon som har erfarenhet av att dra fram 12V till skuffen för tex kylväska? Antingen om det finns befintligt kablage att tjuva på, eller om man ska dra direkt från batteriet? I så fall lämplig väg att dra kabeln? Gäller en S197 Cab. mvh/ Ronis
-
- 2 svar
- 578 visningar
-
-
Hej Alla1 köpte min bil för 2 år sen och då satt det ett corsa avgassystem på. Nu har jag även köpt ett sportluftfilter från BBK och monterat det på plats. Vill gärna göra en optimering/tune . undrar om vi har någon i gruppen som kan hjälpa i 08 land eller om jag ska googla mig fram? Åker hellre till någon som är känd istället för en random...... Tack på förhand,,,
-
-
- 4 svar
- 1k visningar
-
-
Tjena Kärran är sänkt ca. 3,5cm, panhardstag, 8500mil Har fått ett vinande ljud mellan 80 och 100kmh vid gas, tystnar när jag släpper gasen eller kör över 100kmh. Har även ett klunkande ljud vid kraftig skakning i sidled av bilen. Och idag hade jag en liten oljepöl som en snusdosa under bakaxeln....
-
-
- 7 svar
- 915 visningar
-
-
Tjenare allihop. Hittade detta forumet och testar att lägga frågan här. Jag är intresserad av att köpa en mustang, är inte helt hugget i sten vilken årsmodell eller motor, men tänker mig en V6 för kanske runt 150-200k. Hur som helst undrar jag lite hur "skadat" som är okej för en importerad bil. Bilarna är ju oftast fina i skicket dem är i idag, men vill inte köpa någonting som försätter mig i fara.. T.ex denna: https://bid.cars/en/lot/0-26625555/2012-Ford-Mustang-1ZVBP8AM4C5262953 Givetvis vet man inte hur duktiga dem som restaurerat den är, men är denna skadan för mycket för att vara acceptabelt? Hur hade ni resonerat, om ni gärna vill köpa, men har en …
-
-
- 14 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har en 05-a cab som jag gör iordning då den agerat fuktsamlare i två års tid. Har problem med elsystemet som ger följande utslag: *vid körning så kommer och går elektroniken såsom elhissar, blinkers, alla lampor *halvljus vänster fungerar några sek sen slocknar det, samma sak varje gång jag slår på sitter byggfläkt i bilen som ska försöka torka upp så mycket som möjligt, men jag undrar var enheterna som styr ovan funktioner kan vara lokaliserade i bilen?
-
- 6 svar
- 1,2k visningar
-
-
Efter ett stenskott har jag fått en skaplig spricka... Är det svårt att få tag på en originalruta och går det på försäkringen??
-
- 2 svar
- 682 visningar
-
-
Hej! Jag har sett i tidigare inlägg att Mustangägare fått bubblor i framkant på motorhuven under lacken efter ett tag. Gällde då årsmodeller runt 06-08. Nu har jag sett sådana på framkanten av huven på min bil också (2008). Har inte vågat pilla för att se om det är rost eller om det uppstått bubblar av någon annan anledning. Är det någon som fått något liknande åtgärdat? Tipsa i så fall om var, gärna i Skåneland. Är inte så sugen på att byta ut hela huven till något annat om jag slipper. M.v.h. Jörgen.A.
-
- 5 svar
- 1,9k visningar
-
-
Har ett jävla mysko problem. När bilen är kall kan jag köra nån mil, bilen går klockrent. När jag sedan saktar ner till ca 20 km/h eller stannar helt går tomgången ner till 150-200 varv. Bilen dör inte utan i med neutralen och gasa till så går den finemang ett tag till, sedan samma visa igen. Så länge det är hyfsad fart på bilen går den hur bra som helst. Någon som har koll på vad det kan vara?
-
- 14 svar
- 1k visningar
-
-
Jag ska köpa fälgar och däck till vintern och har hittat en uppsättning 16”-fälgar. Dom har suttit på en Mustang -05, dock inte en GT. Får 16”-fälgar plats på en GT, eller kommer bromsar eller något annat att ta i?
-
- 4 svar
- 637 visningar
-
-
Har en cab från -07 som varit smälld på höger bak skärm i USA och fixad i Sverige. Nu när cabben skulle bytas fick även cabställningen rätas till lite grand med följd av att den nu inte riktigt sluter tätt mot fönsterramen, det handlar om en knapp millimeter i huvudsak vänstra hörnet. Är det så enkelt som att limma dit en extra gummilist eller har ni några andra bra tips?
-
- 6 svar
- 822 visningar
-
-
Tjena! Har köpt en Mustang 06 men inte fått den än. Den har ett Ford Racing Avgassystem. Nån som har erfarenhet av ett sånt, hur det låter, om det lever om mycket inne i bilen. MVH Åke.
-
- 4 svar
- 769 visningar
-
-
-
- 0 svar
- 456 visningar
-
-
Tjena, Efter att jag haft diverse strul med min SCT ITSX Tuner så fick jag rådet att uppgradera själva "dongeln" man pluggar in på ODB-kontakten så att blåtandskommunikationen mellan mobil och Tunern ska börja fungera igen. Detta måste jag ha varenda år då man ska besiktiga bilen mha den "California State Emission Tune" som jag ordnat för att kunna brumma omkring. Efter denna ovan uppgradering, över 2500 uppdateringar gjordes, så har tunen slagit på IRMC Runners igen, mitt insug har inte den funktionen så nu lyser motorlampan helt i onödan. Nån som vet hur man stänger av detta utan att behöver ändra hela IRMC timingsschemat? Med vänlig hälsning, S…
-
-
- 9 svar
- 914 visningar
-
-
Var på verkstaden och bytte bränslefilter på min 05:a. Det finns en del plastskydd på undersidan av bilen som skyddar delar av slangar och dylikt. Plasten börjar flagna lite och verkstaden tyckte jag skulle köpa någon spray för att skydda så den inte flagnar ännu mera?! Vet någon vilken typ av spray han kan ha i åtanke?
-
- 1 svar
- 474 visningar
-
-
Hej! Håller på att göra vid en Mustang 2005 cab med diverse skavanker. Det mesta har jag fått läsa mig till och har bra koll på men en sak söker jag er hjälp för: När man har taket på så låser man fast suffletten med två vrid och tryck handtag mot balken ovan framrutan. Den delen som sitter fast i bilen har på höger sida gått av så när jag drar igen så glipar taket en aning och med massa tråkiga bieffekter såklart. Lyckas varken hitta ordet på eller delen jag söker... hjälp!
-
- 7 svar
- 979 visningar
-