Mustang 1964½-1973
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.
5 586 topics in this forum
-
Jag har problem med en mustang 65, c4 låda. Vid varm motor så vill den dö när du står still å lägger den i växel. Lägger jag den i neutral så återgår den snabbt till jämn och fin tomgång. Ny vakuum modulator och nya rör/slangar från den. Vid kallstart så är det inte lika stora problem. Vad har ni för tankar?
-
- 0 svar
- 285 visningar
- 1 follower
-
-
-
Hej, Jag behöver lite hjälp från den samlade expertisen här på forumet. Det är pulserande vibrationer i bilen vid ca 70-80 km/h som jag inte kommer fram till var det kommer ifrån. Känns inget i ratten. Det är inte heller däck eller fälgar. Knutkors i kardanen är varken glappa eller sitter fast. Jag har haft bilen upphissad på lyft och lyssnad med stetoskop för att försöka höra något missljud från bakhjulslager eller bakaxel men det låter helt normalt. Det enda missljud som ev. finns kommer från växellådans bakre del/strut. Sitter det något lager där mer än bussningen som yoken glider i? För övrigt så växlar den bra och inget annat märkligt med växellådan. B…
-
- 7 svar
- 737 visningar
-
-
Jag bytte kylarvätska o sen en tur, ställde bilen på Torsdag o kom hem idag Söndag.Såg att det droppat lite under bilen.kunde lokalisera det någotsådär, Ligger jag under o kollar mellan startmotor o motor ser jag att det kommer nån droppe där,droppar ned på startmotor o sen golvet,eller ner på plåten som sitter på kopplingen nån som har nån idé? en -65 har jag
-
- 6 svar
- 443 visningar
- 1 follower
-
-
Förra ägaren flyttade batteriet till bagagen!vet inte varför är det någon som har en bild på hur det ser ut original? mvh Björn
-
-
- 5 svar
- 371 visningar
- 1 follower
-
-
Hej precis hämtat en -65a där handbromsen inte funkar som den skall. När jag drar i den spärrar den inte, sitter spärrmekanismen i kupén eller under bilen?Har aldrig haft en Mustang förut så det känns som att spärrmekanismen sitter i röret som reglaget sitter i samt att man vrider på den för o släppa bromsen,kan det vara så? en fråga till: jag har sett att många monterar ett stag som går i höjd med fördelaren,mellan skärmarna altså, är det något jag skulle montera? mvh Björn
-
- 3 svar
- 299 visningar
- 1 follower
-
-
Hej Detta är förmodligen svårt o svara på , När jag kör skramlar det från framvagnen,finns det några tips om saker jag kan kolla först eller ska man bussa om hela framvagnen? Kan det vara så enkelt att stötdämparna glappar?
-
-
- 6 svar
- 316 visningar
- 1 follower
-
-
Om man skall efter dra toppen vilket moment på 289 skall det vara? Mvh Björn
-
- 2 svar
- 218 visningar
- 1 follower
-
-
Någon som har erfarenhet av att låset inte fungerar som det ska? Kommer inte åt utan att riskera förstörd grill. Tacksam för råd/Mikael
-
- 0 svar
- 159 visningar
-
-
När jag kommit hem med min -65a ,kollade jag bromsolja,där det förövrigt inte fanns någon olja! En fråga om den gummipackning som sitter i där det är som en gummikopp vad är syftet med den?
-
- 2 svar
- 257 visningar
- 1 follower
-
-
Hej Mustanglovers fördelardosa och rotor . Jag har en fördelardosa som rotorn behöver bytas på . Köpt förlänge sedan American Racing . Finns inte på nuvarande butiker typ Hansen R mfl . Någon som vet vilka olika fabrikat som är vanliga . Har bild på den . tack på förhand / matte
-
- 0 svar
- 220 visningar
-
-
Hej på er Ska få gjort en inställning av framvagnen efter byten av div bussningar. Just nu går bilen som en kåt ål på vägen och är inte direkt behaglig att köra över 80kmh med. 😄 Har för mig att det rekommenderas: 1 grad negativ camber 2mm negativ toe in 4 graders caster Kan någon bekräfta?
-
- 2 svar
- 359 visningar
- 1 follower
-
-
Hej! Upptäckte häromdagen att det låg en pöl med kylarvätska vid motorblocket. Vet ej vart det kommer från. Har kollat kylaren och nivån är ok. Slangarna känns torra och hela men det är ju nu när bilen stått någon dag. Bilen har stått på en ladugårds-skulle utan värme två vintrar. Hade kollat glykolen innan och den skulle klara iallafall -20 grader. Men nu är jag ändå nervös att något har gått sönder. Eller kan det vara topplockspackning som inte är tät? Vad gör jag? Vad är steg ett för att ta redan på vart det kommer från? Alla idéer mottages tacksamt!! Är ganska, eller mycket, okunnig själv 😉
-
- 5 svar
- 419 visningar
-
-
Många olika Mustang modellbilar (64 1/2 till 70-talare) finns på usamodellbilar.se
-
- 0 svar
- 192 visningar
-
-
Någon som har köpt utomlands o vet nån länk på köpställen?
-
-
- 3 svar
- 348 visningar
- 1 follower
-
-
Gängade hål - nån som vet dimension och gänga på skruv/bult som ska sitta där?
-
- 0 svar
- 146 visningar
- 1 follower
-
-
Finns det någon i närheten av Västerås som är duktig och villig på att ev renovera en C4 automatlåda Ford Mustang 1966 eller inbytes eller nåt sånt och ev ett pris mellan tumme och pekfinger ca. Felet med den är att den slirar på växlarna ( jag plockar ur den från bilen)
-
- 0 svar
- 214 visningar
-
-
Jag har en mustang 66a det värkar som att ju mer man spänner banden i lådan ju mer slirar den kan det värkligen stämma? Jag har provat 13,5 nm o släppt skruvarna 3 o 1,5 varv sen har jag provat med 14 nm men då driver den ingenting och 14 nm och släppte 1,5 varv då slirar den men driver??
-
- 0 svar
- 191 visningar
-
-
Jag har bytt olja (F olja) och filter och jag har spänt banden i automatlådan 13,5 nm släppt den bakre 3 varv och den främre 1,5 varv men den slirar fortfarande i mustang 66 an vad ska man göra om man spänner banden mer slirar den mer eller mindre?? Någon vänlig själ som vet jag blir tokig snart på det här.
-
- 0 svar
- 165 visningar
-
-
Hej jag har en 66 mustang blir inte klok på det här. Hur mycket automat olja ska man ha i den jag har byt filter i lådan så hur mycket olja ska det vara i den. Det är skit svårt att se på olje stickan som sitter i och jag har kört igenom alla växlar och har parken i det är en orginal låda och motor i den och jag har inte bytt olja i turbinen.
-
- 3 svar
- 550 visningar
-
-
Jag skall byta trågpackning på c4 låda, hur mycket olja behöver jag då, och går det bra med Autodocs ATF olja på blå dunk, behöver man byta filter också, eller går det att rengöra.
-
- 2 svar
- 554 visningar
-
-
Spänna automatlådan i en 66 mustang hur många Nm ska det vara
-
- 9 svar
- 550 visningar
-
-
Hej har köpt en ny 2ports förgasare går fint men alldeles för hög tomgång.kann skruva låss tomgångsskruven men är lika hög tomgång vad är felet.micke
-
- 2 svar
- 309 visningar
-