Jump to content

Mustang 1964½-1973

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.

1. Started by Mbravo70,

Hallå där! Nån som har kläm på Mustanger i från Peru, hur många finns reggade i Sverige i dag tex....

2. Started by Jan Odhner,

Hej! har du tips på hur man kan få bättre vakuum till servobromsen till Mustang 1969. MVH Jan

3. Hej Jag har brytaren men saknar plåten ,har sett att man kan köpa hela brytaren med plåt. Jag undrar om någon har eller vet om man kan köpa bara plåten. mvh Hasse

• 0 svar
    • 276 visningar
  4. Verkar vara AN6-storlek på info jag sett. Någon som vet om AN8 möjligtvis skulle vara mer lämpligt då pumpen ska tillgodose 2 hydraulenheter?

5. Started by Sumo,

Hej Jag har googlat men ser inget som verkar passa . Finns det klistermärken att sätta på för att byta till km? Nu sitter det stora vita 30 50 osv inte så snyggt . Tacksam för svar Hasse 8542

• 14 svar
    • 896 visningar
  6. Started by Jan Odhner,

Hej! Jag har bytt till servo + cylinder och reduceringsventil. Bromsarna fungerar bra men måste trycka till hårt på pedalen och då blir inbromsningen väldigt hård. Vad kan det bero på? Kan det vara att pedalen sitter för högt upp? Hur kan jag åtgärda detta? Eller kan det vara något annat fel? Det är en 69:a Hälsningar Jan

• 1 svar
    • 434 visningar
  7. Hej Jag är sugen på denna bil men vill kolla med proffsen om detta är rimmligt. Detta nummer står på Dörrbrickan : 65B U 67 06A 71 6 6 Priset är 319900kr Bilen är 60 mil från mig lite långt att åka om man inte är nöjd. Tacksam för svar Mvh Hasse 8542

• Thanks
      • Like
    • 8 svar
    • 1k visningar
  8. Started by Musse-Daniel,

När jag köpte bilen var hjulinställningen inte värst och framdäcken var helt sallad, så jag bytte däck och åkte till en verkstad för att få hjälp med hjulinställningen, eftersom jag var osäker på hur man gör på en Mustang. Det visade sig att de inte heller visste, så även om de gjorde ett försök blev det inte helt bra. Jag hävde mig därefter under själv efter lite läsning och fixade till så inställningen var perfekt i både camber och toe. Men, när jag rullade ut från verkstaden hörde jag ett tydligt "KLONK", varpå hjulinställningen var fel igen. Kollade minst 3 ggr, mätte mellan styrleder till styrstag men såg inget uppenbart. Gjorde om igen, samma sak hände etc osv. …

• 31 svar
    • 3k visningar
  9. Started by Thomas Stigtorp,

Hej! Jag har en sportsroof 69 som saknar emblemen på takstolparna! Har tänkt att montera nya. Jag har kollat runt på nätet hur man monterar dessa! Det verkar som att det sitter några svetsade små pinnar orginal som man monterar emblemen på. Nu är det så att minna pinnar inte finns längre så jag undrar om någon har monterat på något annat sätt? Mvh Thomas

• 2 svar
    • 314 visningar
  10. Started by Tom Ripley,

Ser och låter detta okej ? inget glapp i knutkorsen IMG_0832.MOV IMG_0834.MOV

• 2 svar
    • 650 visningar
  11. Started by Sadeln,

Hejsan alla häst ägare! Är det någon som känner till någon bra bilmekaniker runt Gävle trakten. Behöver hjälp med ett byta av ett lager i växellåda toploader 4 växllad låda. Missljud när jag trampar ur i friläge. Tacksam för hjälp.😎

• 0 svar
    • 410 visningar
  12. Hej, har ett par renoverade ventilkåpor där en av skruvarna till "oil baffle" skvalpskydd(?) gått av. se bild. Fråga: vad är bästa/säkraste sättet att få ut skruven? Tacksam för rekommendation om metod och utrustning, gärna länk/namn. Är även ute efter en ersättningsskruv, AMK har dem inte i sortimentet. Det är samma skruv som till fästet/vinkeln för tändkabelhållaren på ovansidan av ventilkåpan, men ca 5mm längre. Ingen vanlig gänga och skruven är triangelformat. Tack på förhand, Kristian

• 2 svar
    • 891 visningar
  13. Started by Jan Johansson,

Jag har ett lock till ventilkåpan med slang men inget ställe att koppla in den på luftrenare eller förgasare, vad gör jag? Jan J

• 1 svar
    • 464 visningar
  14. Started by Pelle cmc 375,

När jag var ute på andra turen i år och lägger i backen gick den i väldigt hårt. Tänkte kolla bandspänningen, enligt shop manual ska dom spännas med ca 13,8 NM och sedan lossas lite beroende på vilket band. Jag får inget motstånd alls på skruven på vänster sida. Hör oxå ett litet vinande / gnisslande ljud från lådan när jag roterar kardan! Några tips?

• 0 svar
    • 636 visningar
  15. Started by Pelle cmc 375,

Har lite oljeläckage på min C4 dels det klassiska vid växelföraren, men oxå vid skruven till bandjusteringen. Finns det någon packbox där?

• 3 svar
    • 908 visningar
  16. Started by Lejfa,

Någon som vet om tråden på bilden brunnit av? Generatorn laddar inte.

• 0 svar
    • 404 visningar
  17. Started by Musse-Daniel,

Jag installerade just nya länkarmar på min 70'a, men stötte på lite patrull när jag skruvade åt den nedre... Jag tycker inte jag skruvar särskilt hårt, men det tar liksom inte stopp. Jag skruvade såpass mycket att fästet (i chassit) böjdes inåt och liksom klämde ihop över bärarmen, och det kändes inte rätt. Jag skruvar absolut inte lika hårt som killen i den här videon; Känns nästan som att fästet är dåligt (fast det inte ser så slitet ut), eller vad säger ni?

• 3 svar
    • 771 visningar
  18. Started by ulricaronny,

Hej klubbmedlemmar! Vi är både ny medlemmar och nya ägare till en mustang cab 66. Den är i behov av en hel del renovering. Den ska nu i för lackering och vi har stött på problem. Finns det någon som har erfarenhet av att ta bort ornamenten på bakskärmen? Det är omöjligt att komma åt alla muttrar som det är nu. Tacksam för alla förslag. Ulrica och Ronny Trollhättan

• 2 svar
    • 435 visningar
  19. Started by COJ,

Var inne på Hansen Racing och skulle beställa...men hitta till nyare Ford, Mopar och GM, men inte till min 71:a Mustang? Så vad letar jag efter, tips emottages tacksamt!

20. Started by bennervall,

Vad är det när bilen bludrar ock tappar effekt släpper på gasen är bilen normal igen

21. Started by Helena_80,

Hej! Nu behöver jag lite hjälp här...😉 Har haft lite problem att starta vår -67 ibland. Den vill alltså inte kicka igång när P är i. Fick höra att det kunde vara problem med neutrallägesgivaren (neutral start switch). Till saken hör också ett annat problem, som kanske beror på givaren.. I helgen körde jag ut bilen och skjutsade ungarna runt området bara. Under den lilla turen tappade jag drivningen två gånger. Alltså D hoppade ur och hamnade i N. Jag kunde justera detta med växelspaken och den hoppade tillbaka till D. Tog bort damasken och kollade och vi upplever att kuggarna som spaken går över är lite slitna mellan D och N. Kan det helt enkelt vara så att den hoppa…

• 3 svar
    • 690 visningar
  22. Started by Schröder,

Hej. Tänkte demontera den nedre kromlisten på bakrutan på min 67á Ht. Kollade på det igår men den verkar sitta fast utav bara den. Hur gör man det på bästa sätt utan att förstöra nåt, nån som har några bra tips? Googlat och haft mig utan några speciellt bra svar... MVH Schröder

23. Started by Tom Ripley,

Har en flexplatta med 160 kuggar. tittar hos vp där finns bara 157 el 164 har jag ngn udda modell?

• 6 svar
    • 654 visningar
  24. Started by LisaMustang,

Hej! Vi har fått i uppgift i skolan att skriva om vilka material Ford Mustang 1965 är gjord av, vilka funktioner materialen har och varför man använt just dessa material. Jag och mina klasskompisar undrar om ni har kunskap om vilka dessa material är? Hälsningar, Teknikklassen på Ängelholms gymnasieskola

• 8 svar
    • 1,1k visningar
  25. Started by Tom Ripley,

Finns det något riktigt bra medel idag för att få alu snyggt (insugsröret) tex förr fanns det en kallavfettning man la på vänta 1-2 min spola med kallt vatten,sen blev mc motorn som ny vad använder ni därute?

• 6 svar
    • 818 visningar