Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mustang 1964½-1973

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.

1. Started by göran svensson,

Hej! Någon som vet vart jag kan få tag på innerskärmar med stötdämpartorn till en 70 303 Boss Vad jag har kommit fram till så finns det inga nya att köpa. Mvh Göran 0701-801799

2. Started by Tungdragarn,

Hej! har monterat in en Borgeson styrservo & en Saginaw servopump på min Mustang 69 Mach1 med en 428 SCJ nu till problemet! servooljan blir så varm på den, sitter en liten servokylare bredvid pumpen. någon fler som haft det problemet?

• 2 svar
    • 801 visningar
  3. Started by Cabbe70,

Hej Har nu monterat Borgeson styrservo. Det gick överlag bra. En fråga till er som monterat, blir er pump också ganska varm? Tycker att min pump känns j-lift varm. /Dan

• 13 svar
    • 1,8k visningar
  4. Started by Elarsson87,

Hej. Funderar på att ev. sälja mustangen Men har ingen aning om vad den kan tänkas vara värd idag då jag inte sett någon liknande på blocket på länge, jag vet ju vad jag har betalat när jag köpte den ,men det hade ju varit lite kul om den gått upp i värde efter det. Det är en gt 390 coupe -68 med manuell 4 vxl låda i mkt bra bruksskick med lite mil på mätaren 9 tum limitedslip bakaxel. Motorn är nyrenoverad (ej originalblock men det finns kvar om man vill renovera det),original deluxe inredning med mittkonsoll och takkonsoll som är ganska bra skick. Fin lack(ej original) Nån som kan ge en fingervisning om värdet på den vore jag

• 4 svar
    • 784 visningar
  5. Started by mustang1967,

🤪

• 0 svar
    • 374 visningar
  6. Started by Revesjö,

Har en 66 ht, när jag accelererar för fullt så får jag däck tjut från framhjulen. Och den sliter på insidan. Hjulen står rakt eller allafall inte towout som man skulle kunna misstänka. Bustningarna som sitter på stagen framför länkarmarna är bytta. Vad är det mera som man vara så katastrofalt fel?

7. Started by Ricke3,

Har någon en kylare slangarna ska vara på samma sida och 2 st rör nere. Bor i Umeå. Telefon 0702997743

8. Started by Kasper12,

Hej Undrar om någon vet var man kan köpa skinnklädsel till en 65:a Mvh Kasper

• 3 svar
    • 658 visningar
  9. Started by Uffe N,

Hej Jag har en fastback 68 som jag har problem med handbromsen, jag har bytt dom bakre vajrarna på bägge sidor men det vill inte fungera. Det går inte att dra i handbromshandtaget det sitter fast. Jag vill ha kontakt med någon i Stockholms området som kan titta på detta och vet hur det ska vara. Jag har funderat på om jag helt enkelt fick fel bakre handbromsvajrar. Mvh. Uffe N

• 0 svar
    • 325 visningar
  10. Started by smeden,

söker en startmotor till en mustang 66 289 aut ring mig på 0707343558

• 0 svar
    • 401 visningar
  11. Started by göran svensson,

Är det någon som vet vad som är annorlunda på en 302 Boss jämfört med en Mach 1 70:a förutom motorn förstås / Göran

• Thanks
      • Like
    • 7 svar
    • 1,1k visningar
  12. Started by typ1,

Hej Kam någon förklara vilken säkring som hör till vad?? Rita gärna och beskriv på bilden. Har ingen svensk instruktionsbok Mvh Roger

• Like
    • 4 svar
    • 2,4k visningar
  13. Started by Ulf Simonsson,

• 0 svar
    • 543 visningar
  14. Started by _CM,

UPPDATERING: Problemet löst! Ann på https://www.kelseytire.com visste exakt vad jag behövde och budar via UPS i morgon. Kostar mig en njure eller två. Tusen tack alla för hjälp, tips och råd. ❤️ - - - Originalinlägg: Är det verkligen omöjligt få fatt i nya däck till min bil? Behöver fem (5) nya däck med två röda linjer (original på min bil). De som sitter på är märkta ”PowerStar 736 185R14 90T” och jag har noll koll på däck- och fälgstorlekar. Tacksam för alla tips, även om någon kan ”rilla” däck, alltså få dit två röda linjer på standarddäck.

• Thanks
      • Like
    • 7 svar
    • 1,2k visningar
  15. Hej, Med en klump i halsen så lägger jag ut henne till försäljning... 1966 Ford Mustang Fastback GT-clone | Bidders Highway Mvh Marcus

• 2 svar
    • 872 visningar
  16. Started by Saxin,

Jag har långa Headers på min musse, å motorn är en 429a. Främre headersrör på vänster cylinderbank går över till höger kollektor å motsvarande på den andra cylinderbanken går över till vänster kollektor. Rören är typ slipon med en sorts låsning med skruv så de inte glider isär Vad är fördelen med det , är det för bättre scavenging ? Å vad kan man hitta nått liknande system ,har sökt överallt men det är bara de vanliga systemen jag hittar

• Haha
    • 4 svar
    • 613 visningar
  17. Started by UffeR,

Hej, Jag har läst ett antal trådar om motorolja och att det behöver vara hög nivå av zink i oljan. Var drar man gränsen för hög nivå om man tittar på moderna oljor? Tips på bra olja att köpa? Jag tänkte även passa på att byta glykol men hittar ingen uppgift på vilken spec. som ska uppfyllas. Någon som har koll på det? För växellådan kan efter att ha sökt lite här på forumet se att det ska vara ATF F, om ingen har andra uppgifter. Har en -66a med rak 6a och C4 automat. //Uffe

• Like
    • 6 svar
    • 1k visningar
  18. Started by Lasse CMC 1263,

Min Mustang lutar lite. Skiljer ca 2 cm i höjd väster och höger fram. Även i bak skiljer det lite Fjädrar är nybygga både fram och bak. Nya stötdämpare också Undrar vad som är fel.

• 4 svar
    • 848 visningar
  19. Started by mach mike,

Hej. Jag har problem när jag installerar en ny växelspak på min Ford mustang mach 1 från 1972. Det sitter ju steering column lock på den och jag måste tyvärr ta bort den för att nya fästet från växellådan kommer precis där. Det går alltså inte att montera tillbaka den. Kan man bara ta bort armen ( märkt column lock rod) som går till styrningen? Får man ur nyckeln då? Ska man låta armen sitta kvar och försöka låsa den? Många frågor...

• 4 svar
    • 664 visningar
  20. Started by TigerSwede,

Hej! Jag behöver ha tips och råd gällande fälgar som jag har fått erbjudande om att köpa. Det är 5-ekrade American Racing fälgar. Min fråga är om dessa passar min 65:a med 5-bult utan att ta i eller sticka ut för mkt utanför karossen? Se bilder för fälgdimensioner. Bakre fälgar är 9,5" breda och främre 8" breda. Lägg märke till offseten med.

• Thanks
    • 3 svar
    • 946 visningar
  21. Started by Boosse,

66:a cab i Sahara Beige med beige inredning och brun matta. Nu sitter det en vit sufflett i vinyl men jag ska byta till en brun. Frågan är om jag ska välja tyg eller vinyl? Bilen är strikt period correct, jag kanske borde hålla den linjen - för 1966 fanns bara vinyl, inte tyg? Tacksam för era reflektioner! Hälsningar Bosse

22. Started by Andy_,

Tjena! Tänkte höra om någon är kunnig i Msd tändsystem. Jag har köpt en Mustang 68 med detta installerat, det sitter en 302 stoked 347 motor i. Jag har lite problem att klura ut hur man verkligen startar bilen och hur msd fungerar. Köpte bilen i vintras och har fått igång den fyra gånger men idag ville den inte alls. Behöver systemet ha rätt mycket batterikapaciteten för att klicka igång? När man startar ska man vrida om tändningen sen ska hastighetsmätaren göra ett mätarsvep sedan blir jag väldigt förvirrad för man behöver göra något mer för att den ska tända. Idag testade jag det mesta med gas broms automatlådan utan framgång. Någon som har lite mer erfare…

23. Started by 69GT390,

Hej! Är det någon i klubben som har en liknade Mustang som jag? En Mustang 1969 GT sportroof med 390 och manuell låda. Vet att det var få tillverkade när Mach 1:an kom -69. Provade å leta igenom medlemsmatrikeln men det var många sidor. Tacksam för svar. Mvh: Niklas

• 0 svar
    • 360 visningar
  24. I live in Tucson Arizona. I recently purchased a 1970 Boss 302 block, heads, crankshaft, intake manifold, valve covers, timing cover valve train, etc. It has been in storage for 49 years. I have tracked the car to Sweden, it is Grabber Green, and owned by 70 + year old female. Anyone know the car or the owner?

• Like
    • 2 svar
    • 540 visningar
  25. Started by göran svensson,

Hej! Är det någon som har en bild eller skiss på hur fästet/fästena ser ut för att montera den på bilen ( 72 Mach 1 ) Tackar på förhand Göran

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.