Jump to content

Mustang 1964½-1973

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1964½-73.

1. Started by göran svensson,

Hej! Är det någon som har en bild eller skiss på hur fästet/fästena ser ut för att montera den på bilen ( 72 Mach 1 ) Tackar på förhand Göran

2. Started by Matz,

Hej! Har en Mustang -65 med C4 automat. Nu vill den inte starta i P-läge utan jag måste hitta ett läge precis bredvid N. Är det någon givare som gett upp eller går det att justera rätt? MVH Matz

• 3 svar
    • 489 visningar
  3. Started by HMF,

Hej, I min renovering av min 65fastback så har vi stött på lite problem.. Hoppas någon mer erfaren kanske råkar sitta på lite kunskap om detta! Eller ännu bättre kanske också råkar ha en sån här hemma i garaget? 😃 Den "dekorativa mellanlisten" till själva karmen av dörren är bortom räddning och jag skulle behöva en ny.. Det är 517A10 i bilden nedan vi behöver för att komma vidare. Någon som har en idé om hur vi kan få tag i en/ett par sådana? Skulle helst vilja få tag i en högerlist/passagerasida men bägge går absolut. (säljs i kit om 2) Problemet är att jag inte lyckas hitta någon i Sverige. Roland har inte, och VP verkar inte ha he…

4. Started by Blomdahl94,

Hej blev lite nyfiken på detta kitt: https://www.ebay.com/itm/1964-1970-Ford-Mustang-II-2-Complete-Front-End-Suspension-Kit-IFS-Hub-to-Hub-1/253261041961?hash=item3af788d129:g:bTAAAOSw~vpaCcB7&vxp=mtr Installationsinstruktion för liknande: http://www.heidts.com/wp-content/uploads/IN-199-PM-320-E-K.pdf Håller på att renovera en 70 mustang HT där jag har trummor runt om och funderar på att byta till skivor. Tycker att detta kitt verkar prisvärt med tanke på att man får både skivor, servostyrning och modernare framvagn. Att man tar bort fjäderbenstornen öppnar även möjligheter till annan motor i framtiden. Är det någon som har erfarenhet av …

• 6 svar
    • 3,1k visningar
  5. Started by Mach1-70,

Jag har en Mach1 -1970 med 351cl 4v med en läckande Holley 4-portare ( storlek 750??) Tänkte ta fram bilen ur garaget efter den stått 15 år (ägt den i 30år!!),men skulle antingen behöva renovera befintlig förgasare alt byta till en Edelbrock Bilen gick ok med den gamla förgasaren,men tänkte ha en "enklare"och mindre törstig variant och att bilen är lättstartad Motorn har orginalfördelare med Pertronix som jag monterade för c:a 25-år sedan och det sitter FMX växellåda Motorn är en 351cl (utbytesmotor som gått 1500-mil med org 4V toppar och ngt vassare kamaxel och headers) Tacksam för tips gällande vilken förgasare jag ska välja eller om jag ska r…

6. Started by Olle Barner,

Hej ! Jag planerar att köpa en Ford Mustang Fastback-66. bilen har fått ett regnr men är inte besiktigad, bilen har funnits i Sverige sedan 2007 men blivit stående. Bilen är helt rostfri. Bilen är nedplockad och alla delar finns, även en motor, dock ej en 289, det är en Windsor motor till den, kommer jag att kunna få bilen genom besiktning med den motorn ? Förhoppningsvis kommande medlem. Med vänlig häslning Olle Barner 0703-72 70 78

• 3 svar
    • 515 visningar
  7. Started by EMS,

Tänkte byta olja i bakaxeln, men det saknas dräneringsplugg, och att suga genom påfyllningshålet i det gjutna diffsupporthuset borde inte gå eftersom kronhjulet sitter alldeles bakom hålet. Jag lurar på att borra ett hål i banjons underkant och gänga i en 1/8 NPT plugg. Min tes är att med axeln fylld med olja när man borrar borde spån fångas upp och direkt rinna med oljan ut när borren går igenom. Bilen är en 1968 med original 9" bakaxel. Någon som gjort detta tidigare? /Martin

8. Started by göran svensson,

Hej ! för många år sedan ( typ 20-25) var jag i kontakt med en kille som hade en 71:a 429SCJ cab nedmonterad i delar och den var till salu. jag kom som vanligt inte till något beslut. Är det möjligt att någon känner till den? finns säkert inte så många 🙂 // Göran

• 9 svar
    • 697 visningar
  9. Started by DPN,

Hej Var kan köpa den bästa verkstad handboken till 67-68 måste innehålla uppgifter om 3,3 (200) motorn?

10. Started by Dan-Owe Alm,

Hej, jag är ny medlem och har köpt en jättedålig mustang 65 cab GT som behöver mycket rostlagning. Någon som vet var jag kan få tag på ritningar så att jag kan se tex höjd och bredd på fram och bak-balkar , diverse fästen etc. Hur tyder jag ut att det är en äkta GT ? MVH Dan-Owe

11. Started by Sadeln,

Hej! Fråga är det någon som kan rekommendera något väghållnings kit för stabilisera en Mustang fastback 66. Då bilen idag även sitter lågt och skrapar i lätt vid körning över fartgupp så vill jag höja upp bilen. M.v.h

• Like
    • 2 svar
    • 549 visningar
  12. Started by Boosse,

Hallå där! Efter artikeln i MCM224 har jag har forskat lite bland de källor jag hittat för att ta reda på antal mustanger. Främst för att få reda på hur (o)vanlig min bil är. Enligt Transportstyrelsen finns det 10 stycken Ford Mustang 1965 med ett "K" i femte positionen varav 7 är avställda. http://bosgarage.se/mustang

• 1 svar
    • 723 visningar
  13. Started by bennervall,

Har en 72 mustang den vill bara tömma batteriet på ström. Allt fungerade bra tills jag bytte generator.stift.tännkablar och fördelare.fulladat batteri holler bara 3-4 timmar då är allt avstängt.

• 2 svar
    • 526 visningar
  14. Hej Jag behöver hjälp angående varvtal och hastighet på Mustang Fastback 68 manuell 4-växlad. Jag har en känsla av att det är ett problem med min bil. Problemet är att jag känner att varvtalet är för högt och toppfarten för låg. 3. Växel 4 - RPM runt 1950 i 30 miles per hour. - RPM runt 2500 vid 40 mph - RPM runt 3000 vid 50 mph Toppfarten för bilen är då 50 mph och sedan 3000 rpm. Då har bilen vibrationer...högt/högt inne i bilen. Jag önskar att jag kunde köra låt säga 50 mph och rpm var då runt 2000 eller så.. Och jag önskar att jag kunde köra snabbare än 50 mph. Låt oss säga 60-70 mph åtminstone.. Jag undrar, detta…

15. Started by L.Nilsson,

Är det någon som har en kardanstång till en 67:a Mustang?

16. Started by roollun,

Hej har just bytat ventiltätningar på min Mustang 1965. 289 motor. upptäckte att avgasventiler är rostfria är det orginal eller kan dom vara bytta?

17. Started by Daniel 72,

Hello En jättesvår fråga vad kan en 69 ht vara värd Bilen är ett lätt objek startar ca 30 tim mek innan bes Ny lack men ett dåligt jobb ok inredning å en 289 under huven Tacksamm för spekulationer

18. Started by Anders Lövdahl,

Hej! Jag har en mustang 1966 och tänkte sätta på Styled Wheel 15x7. Är det någon som vet om de även passar framtill? Vilken däckdimension ni använt? Om ni gjort någon justering för att de ska passa? Tacksam för svar. Anders Lövdahl

19. Started by vontrapp,

hej har försökt att hitta borrmallar till shelby sänkning till en 66a på nätet. någon som har ett tips på vart de kan finnas? mvh Mattias

• Like
    • 7 svar
    • 2,4k visningar
  20. Started by DanielF,

Hej! 2008 importerade jag en Mach 1 -73 från USA. Efter en säsong stack ena ventilstyringen vilket föranlede en renovering av motorn vilket ledde till ännu mer fix som att laga plåt, byta el etc etc. Mitt i allt blev jag pappa och projektet hamnade mer eller mindre på is. Jag gjorde några sporadisk försök att få ihop bilen utan framgång. Jag har nu kommit till insikt och förstått att jag aldrig kommer att få tid att få ihop gamla bettan igen. Jag vill därför sälja bilen i det skick som den är och behöver hjälp med att sätta ett pris på bilen, eller om det finns någon entusiast som mot betalning vill ta sig an projektet. Bilen har stått inomhus hela tiden fram tills ett …

• 2 svar
    • 837 visningar
  21. Started by Prippen73,

Hej Vilken glykol rekommenderar ni till 289 ? Mustang 1966 4,7 l V8 ? Grön eller röd.

22. Started by Tungelsta HT-67,

https://www.cjponyparts.com/delta-tech-headlight-led-with-cob-led-halo-daytime-running-lights-and-turn-signals-pair-mustang-1965-1968-1970-1973/p/HLA95/ Kan detta vara lagligt i Sverige tro ?

23. Started by jödde,

Min musse fick en NY förgasare ,Edelbrock 500 , men det går åt mycket bränsle, 2 liter milen vid lugn körning Tips om hur jag kan få ner förbrukningen ? på denna eller ska jag försöka få tag på en original Autolite 450, och kommer det att hjälpa? Om dagens priser ligger kvar nästa sommar blir det inte mycket kört ! Tacksam för svar !

24. Started by ulricaronny,

Hej! Är det fler än jag som haft problem med att montera FORD på motorhuven? Piggarna tar emot på underlåten. Vet ej om jag ska borra hålen eller korta av piggarna. Har någon ett bra förslag på hur det är bäst att göra tipsa mig gärna. Ulrica

25. Started by redcab,

Hej någon som har chassinr till en mustang 1967 cab liggande

• 0 svar
    • 279 visningar