Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Topplista

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 2024-10-02 i Inlägg

  1. 3 points
    Sista konbanekörningen för i år, nu är det en spänd väntan på resultatet. Johan Jaurelius tog en episk bild, ni kan väl ana vad som händer bråkdelen av en sekund senare..😉
  2. 3 points
    Sportvagnsklubben Göteborg har varje år ett klistermärke som alla som kör konbana får. Motivet varierar men i år blev det en fullträff för mig!
  3. Äntligen en Mustang i min ägo, ser fram emot träffar i sommar
  4. Äntligen är insuget på plats och tack för alla tips. Det som kvarstår innan provstart är: 1. Värmeslangar. 2. Gasstaget ska monteras. 3. PCV-anslutning till karburatorn. Den behöver ju sitta på framsidan nu. 4. Påfyllning av kylarvätska. 5. Oljebyte med filter. 6. Nya tändstift och montera tändkablar. 7. På med Hipo-grenrören och H-pipa. Så det är lite kvar, men under veckan som kommer blir det nog uppstart. Och då får man hålla några tummar för att det är tätt. Sen blir det inpassning av skärmar, byte av en fönsterhiss och hjulinställning.
  5. om någon kanske vill se ett av mina mitt före bygge denna bil lever numera i tyskland detta är faktisk en bil jag ängrar att jag sålde en capri mk1 perana tribute med 8.8 bakaxel, tremex låda o 5.0 v8 ford motor, drivlinan tagit ur en foxbody 11 tum fälgar fram 13 tum bak. 15 tum bbs rs splitfälgar michelin semi slicks
  6. Blev ju rätt perfekt tycker jag med hjulen. Finns plats att fjädra ner också. Som sagt, förvänta er inte för mycket av lacken. Det är utfört av en långhårig dåre bland mygg, knott, löv, vind, damm och annat fanskap. 😉 Fy faaaaaan va tråkigt det är att maskera och göra underarbete. Jag funderade på en stor kolfibervinge, men det passar dåligt på en sån här bil. Då kom jag på att BMW M3 E30 EVO hade en ball vinge med en extra vingflärp på. Så jag köpte en sån vingflärp och byggde om originalvingen. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det blev 80:tals stenhårt. 🙂 Men det är ju inte klart ännu på bilderna, så det får väl märkas när allt sitter ihop sen. Fortfarande en hel del kvar, men jag gillar stuket på vingen.
  7. Hej Nu är Borla Atak från Grufman monterat och så jäkla nöjd, underbart ljud !!!! Kan varmt rekommendera detta systemet Tack Peter för tipset
  8. Nyss hemkommen från en mycket givande kväll på Arlanda Testtrack 1 och är rejält trött, men det har varit en mycket givande kvällskörning. Egentligen är banan kanske lite för knixig för en Mustang 66 utan servo, särskilt i riktigt tvära böjar som kommer efter varandra, men det får man ta. Banan i Tierp blir nog mer passande. Det blir lite som ett träningspass. Uppvärmningen fick bli en rask körning hemifrån på gamla Stockholmsvägen till Märsta som gjorde mig lite skärrad. Bilen går att köra riktigt fort på kurviga vägar, hur kul som helst. Hur som helst så var den här bankörningen ett rejält test på att alla ändringar som gjorts sedan förra hösten har blivit som jag tänkt och att den står pall för lite tuffa tag. Och ikväll fick jag ett kvitto på det. Och jag har verkligen låtit bilen slita hårt ikväll. Utan servostyrning får man jobba hårt i tvära böjar, men det kompenseras av hur den beter sig för övrigt. Kanske är den allra bäst där man kan hålls högre fart och där kurvorna inte är fullt så tvära som ikväll. Den går neutralt utan tendenser till över- eller understyrning. Den är mjukare i beteendet, men ändå med en fasthet, jämfört med förra året. Kanske inte så konstigt när jag nu har prylar med noll friktion i framvagnen. Senaste veckan har jag haft funderingar om jag skulle byta tillbaka till KYB gasdämpare, då jag har varit mycket nöjd med dem. Men efter ikväll, så kommer jag inte att byta från mina Koni till något annat. De funkar klockrent på min bil tillsammans med allt det det andra som är gjort Och hjulinställningen som gjordes i måndags blev riktigt bra. Så väghållningsmässigt är jag klar. Ja förutom att fixa till justerbara casterstag, sätta dit min camberjustering på undre länkarmarna och subframe connectors, men det får bli i vinter. Prestandamässigt så märks en klar skillnad med bytet till nytt insug, hipo-grenrör, avgasportning och lite grövre avgassystem. Möjligen kan jag behöva en något större förgasare, men vi får se. Den dunkar på rätt bra. Däremot är ju automatlåda och bankörning kanske inte den bästa kombon, utan en manuell låda vore att föredra, tillsammans med en varvräknare. Den behöver jag oavsett låda. Långt inlägg, men nu är det dags att sussa.
  9. Gick igenom proceduren igen. Tack @THOMAS, fingret i tändstifthålet och säkrade att det denna gång var kompressionsfasen. Stannade vid markeringen 10° på dämparen. Måttade in cylinder 1 på fördelaren. Sen satte jag tillbaka fördelaren och fästet. På med tändstift, fördelarlock och tändhattar. Sen var det dags att koppla in batteriet. Startar och den går lite knackigt. Vred fördelaren i linje med vevaxeln och där står den bra. Låter motorn gå en stund och den verkar gå bra. Känns som lite rappare gasrespons. Ska köra med stroboskop senare för att finjustera och lite på luftskruvarna. Däremot låter det rejält mycket från H-pipan. Ska koppla på ljuddämparna temporärt innan det kommer ett nytt avgassystem. Så nu blir det till att passa in skärmar, byta fönsterhiss och beställa tid för framvagnsinställning 20250529_150115.mp4
  10. 2 points
  11. Hej, många av oss använder säkert en del Mustang- och Fordrelaterade grupper på Facebook. Tyvärr börjar den plattformen kantra lite, med alla skojare som ska kränga prylar. Den här vändan har jag fått svar från tio skurkar som har allt och det var nog sista gången jag lägger på de grupperna. Nu har vi ett forum som kanske vore den bästa plattformen för köp och sälj, men jag saknar att kunna svara på en annons. Jag åker ju VW också och i den världen har vi Boxerville som är en utmärkt plats för köp och sälj när det gäller VW-relaterade prylar, utan att det blir en massa galenskaper. Så det vore ju fint att få till det här också.
  12. inatt har sally sovit ute pallar inte skruva på o av hjulen hela tiden skärmerna slipade o spacklade än en gång. det var inte så mycket på höger skärm men vänster var det en dal vid skarven mellan breddare o skärmen. på höger skärm har jag fått små små hål i spacklen, som nål stick. inte överallt men på ca 5 x 10 cm, jag ska slipa bort detta vete fan va det är, jag var jätte noga med silikon remover´n ska prova skruva ner lite på lufttrycket kör med 2 bar ska prova med 1,5 istället nu ska detta slipas sen är jag nöjd med bakskärmarna lägger nock en tunn slipgrund bara för att skydda fram till bilen ska lackas bara det ville slutta blåsa så jävligt, annars får jag hänga upp pressening i verkstan
  13. tackar o bugar vänstra sida börjar ta sej färdig svetsat, mirakel vann, zinkspray, spacklad o tectylat breddaren sitter nu vart den ska. den ska skruvas mer nu behöver jag limma den, men klurar på va jag ska använda för lim dom andra jag har byggt har jag plåt breddad så inget lim någon som har förslag. goggler man får man fram allt från tuggummi till kaross lim så fort jag har ett lim kan jag göra vänstra sidan klar
  14. Vi i klubben får väl bli bättre på att marknadsföra forumet. Som det är nu finns ingen forumansvarig utan det har trillat på mig som webmaster. Tycker det är bra att frågan väcks, ska lägga in en blänkare på hemsidan samt ta upp frågan på planeringsmötet för klubben som är nästa helg i samband med årsmötet.
  15. Ska i ärlighetens namn erkänna att det forum jag var med och startade upp för STCS lider av samma symptom. Från att ha varit galet aktivt till en nu mycket sansad nivå. FB-gruppen jag drog igång har dock 50k+ medlemmar. 🫣 Det har mao inget med föreningen eller skötsel av forum att göra. Hittat ett amerikanskt forum som är bra, men det e ju alltid trevligare att hålla det internationellt. Funderar i vart fall på att gå med i klubben igen och väntar på svar för att få tillbaka mitt gamla medlemsnummer. 🙂
  16. Du får nog precisera vad du är intresserad av, gissar att det finns en uppsjö av Gen 1 grupper på fb men dom följer inte jag. Däremot följer jag ett antal, f.a Amerikanska som kör bana och tävlar med Gen 5 & 6, samt ett antal S197 av olika kvalitet och flera Modular 3V motor trådar. Skulle tro att det finns strikt original matching numbers och alla taggar å dekaler nyprintade renoveringstrådar samt diverse lite friare gen 1 grupper och ett antal motor grupper, renoveringsgrupper och trimnings grupper för 289/302 m.m. Sen finns ju sannolikt det du söker redan diskuterat, dissikerat och problemlöst någonstans här på forumet. Du måste bara engagera dig lite och söka, inte slänga ut en fråga bara och tro att andra ska söka åt dig och servera på silverfat 😃
  17. Sådär! Allt bortplockat och det nya framdukat. Det enda som kommer att återanvändas är spindlarna och krängningshämmaren. Sen kunde jag inte låta bli att polera lite på fästena för krängningshämmaren och även om det inte syns, så skänker det en inre tillfredsställelse.
  18. för att få ihop ungefär vilka fälg bredder o et jag vil ha, har jag fått köpa 2 olika fälg fabrikat. o dom har ju självklart inte samma färg 🥴 org american racing är grå barzetta är mera blå/grå ok va göra 🤔 jo varför inte sno lite från en ford gt40 o så fick det bli framfälgarna är klara, det en jävla massa att maskera när man ska lacka fälgar klara o avmaskerade 😍 nu det bara fortsätta med bak fälgarna
  19. Du gillar modellen och färgen, väldigt viktigt. Känns det rätt köp Har du råd, tänk dig in i plånkan när du skrivit på och föreställ dig hur det känns om sex månader, känns det bra bra, köp. Sparka lite på däcken, bra stuns, köp. Njut. 🙂
  20. nu det snart jul, då får man ha glögg o pepparkakor med sej i verkstan 🧑‍🎄 nu är jag nöjd med sänkningen, ska bara valsa skärmkanterna med det blev lite kapning av fram fjädern, det var redan en 1" sänknings fjäder hoppas det fungerar, annars köper jag coil over så nu fortsätter jag med nascar avgaset 😎
  21. då var det färdig spacklad o slipad för denna gång nu ska den få en runda sånt här rostskydd imorn när den har torkat ska jag prov montera den. hoppas den passar, o sen lämnar jag detta projekt tills lackeringen börjar. då ska den sprutspacklas osv undrar om vp parts ska ha black friday iår,jag har frågat men fick inget svar om inte får jag nock beställa hos summit racing
  22. Jo jag har ofta fått apropåer att skruva på så mycket caster som det går. Men jag har följt ett gammalt recept för GT350 (ligger Tony Brandas sajt, https://sep.turbifycdn.com/ty/cdn/yhst-13525187779972/aarms.pdf?t=1754499639&). Sen har ju det mesta gjorts på framvagnen, 1" krängshämmare, Shelbysänkning, rullagrad hjälpstyrarm, Konidämpare, rullagrade fjäderbryggor och undre länkarmar, övre länkarmarmar är s.k. cheaterarms, delrinbussningar på casterstagen och nya styrleder. Och baktill sitter det Koni och 4 1/2 mid-eyeblad och Koni. Sen var det ju servo tidigare på bilen men är numera utan den, men snabba snäckan har fått sitta kvar. Bilen går stabilt och inte vingligt, men jag ska laborera med mer caster när jag är färdig med casterstagen. Men som det är nu så lirar bilen riktigt bra.
  23. Efter att tidigare kört Chevrolet Camaro Z28 cab 1997 i sex år och sålde bilen blev saknaden av en öppen sommarbil för stor. Camaron hade tyvärr levt ett hårt liv och efter fem problemfria år kom de dyra felen på rad. Tändmodul, vattenpump, rasad automatlåda och slutligen kompressionsläckage ut i vevhuset. Efter att ha lagt ut 49 tusen på reparationer innan jag hittade läckaget i cylinder 6 som innebar helrenovering av V8:an med en kostnadsberäkning på ca 40 000 kr pga hög dollarkurs litade jag inte på bilen längre. Hittade en begagnad LT1 V8 med hög och jämn kompression, inga oljud och bra oljetryck på Camaro och Transam skroten utanför Landvetter för 12 000 kr som lät som en bra lösning. Konstaterade smärtsamt att motorn inte gick att lyfta ur utan var tvungen att sänkas ner tillsammans med framvagnen med bilen hängande på en billyft. Fick ett kostnadsförslag av en mindre verkstad på 15-17000 kr för jobbet gav jag upp. Det innebar att om jag gjort det hade jag lagt ut nästan samma summa på reparationer som bilen kostade när jag köpte den. Efter att ha funderat några dagar blev jag uppringd av en av bilmekanikerna som blivit förtjust i bilen. Han såg det som sitt vinterprojekt och efter lite diskussion om priset sålde jag den. När sommaren kom i år saknade jag att åka öppen V8 bil. Hittade av en ren slump på Blocket en snygg och fräsch silvermetallic Mustang GT V8 Cab årsmodell 2000 utanför Falköping där ägarfamiljen väntade sitt tredje barn. Med sorg i hjärtat hos hela familjen kände dom sig tvungna att sälja då de vuxit ur den. Vi kom överens och det blev affär. Är mycket positivt överraskad av bilen som är körglad, bra åkkomfort, har mycket bra vägegenskaper då den är sänkt, rapp och alert motor med snäll bränsleförbrukning. Kort sagt en mycket mer mogen och modernare bil än vad Camaron var. Är mer än nöjd med den och närmare än så här har jag aldrig varit min drömbil som är Steve McQueens Bullit Mustang.
  24. Häromdagen tog jag första provturen och kände inga konstigheter. Ger upp hjulinställningen, det är svårt att få det exakt med bubblor och skalor och den står okej för att köra till Vianor och få det fixat. Tid är bokad 4/8. Och Arlanda testtrack.körs den 7:e. Så då kan man göra lite annat, som att snygga till bakplåten vid ändrören och städa undan en massa skräp. Ska efterdra insuget också.
  25. Ibland blir det så, och det här tog mer tid än förväntat och borde kanske startat i november. Men nu är det nära.
  26. Ska bli kul att höra hur du upplever den nu. Och jag gillar din ambition att göra den ännu bättre!
  27. Jättekul att följa den här tråden. Hoppas verkligen du får lön för mödan när det blir "klart".
  28. Achtung baby! Idag hämtade jag avgassystemet från Tyskland. Snabb leverans, men Postnord schabblade i fredags och kunde inte åka ut med paketet. Nåja nu är det i garaget och det ser bra ut så långt. Åker nog ut och kapar bort det gamla i mogon och sätter dit det nya.
  29. Så här är välden idag, folk köper effektmonster och tror att datorn ska sköta allt i alla lägen. Stäng av allt skit å lär dig köra istället är mitt råd ;-) Det är såna här fall och stämningarna som blir resultatet som skapar ännu mer kontrollerande system som går in och reglerar effekten så att Svärmor ska kunna låna bilen och hämta barnen med plattan i mattan hela tiden och ändå komma fram säkert utan att köra för fort. Datorn var väl lite bisy med nåt annat i den hundradels sekunden och du var för sen på ratten, det kanske var en vindby eller stigning som gjorde att du eller cruiscontrollen ökade trotteln några %, du kanske sträckte dig efter kaffekoppen, lådan kanske växlade ner också, den lilla ökningen gav +50hk samtidigt som det var en lite längre eller djupare pöl, dieselspill kanske så antispinnen han inte med helt enkelt och du var för sen på ratten. Lanecontrollen är nog knappast konstruerad för korrigera läget vid sladd utan är tänkt att justera långsamma kursändringar och styra in bilen mellan linjerna. Har du kollat så det inte var en tidigare vägarbetesplats och gamla linjemarkeringar svängde av åt något håll. Min erfarenhet av lanecontrol vid sånt väglag du beskriver är att det känns mer osäkert och kan ge läbbiga moment vid lite småplaning eller ishalka när man kör lite fortare än vad väglaget klarar. Dock framhjulsdriven hybrid men ändå. Ibland kickar den in 70Hk eleffekt ovanpå motoreffekten trots att du kör i förbränningsläge för batteriet är urladdat (den spar alltid 20% batteri till långsam körning och kortare effektboost vid behov) lite oväntat och nyckfullt då gäller det att inte sova. :-) PS. Jag har också skickat en Musse i diket, men helt utan antinånting, helt eget fel, så jag håller själv på lär mig köra ;-)
  30. Verkar va ovanligt med nedslag p.g.a.ljud på besiktning med Mussar. Polisen på gatan, då kan vad som helst hända.
  31. plötsligt händer det, skärmbredderna är hittade o levererade passar kanske inte jätte bra 😄 det finns inte breddare till fram i denna serien i sverige, då blir det handla i usa o det går inte med dom fraktpriser så det fick bli 2 bak breddare o lite vinkelslip o jävla anama efter att ha kapat lite i dom, blev det straks bättre det ska karvas en del i fram skärmarna med nu nu börjar det närma sej, det fortfarande lite trim jobb kvar innan dom är klara men innan jag börjar karva i skärmarna, tänkte jag lägga en förstärkning. det blir inte så mycket kvar av hjulhuset nu ska vi svetsa.. nähä gasen är slut. får hämta imorn. så kan jag passa på köpa nybakade bullar oxå 🥐
  32. ställde det gammla hjulet sidan om det nya, det ger lite bättre uppfattning om hur mycket breddare den blir det ju nästan dubb så bredd nu fick jag sprutat på lite slipgrund, så nu det bara börja slipa o spackla igen. men det får värre nock för idag, innan grannarna kommer o slår ihjäl mej för all jävla oljud 😁 så imorgon fortsätter spackel o slip helvete breddningen syns bättre med färg på
  33. ja som jag alltid har sagt, det bättre att hålla sej till gen 1. det blir alldrig bra med kopior 🤣😂🥳
  34. jaha... det var ingen skillnad i storlek på fram däcken. men det ligger så mycket grejor jag har köpt så jag mätte på fel däck 🤣😂 nu har rudolf varit på jobb igen man kan alltid lita på kompisarna hos vp autoparts vist fan det var inte det jag handlade 😅 men 2 shelby scoop nu har jag bestämmt hur det ska bli fram. jag har beställd 2 nya skärm breddare fram, men det dröjer nock en 4 veckors tid innan dom kommer
  35. Ett mycket intressant bygge,
  36. jätte fint väder idag med men det fruktanssvårt många flygfän i luften tror fan alla insekt ska flyga upp idag, på MIN gård 😂 får se om dom lugnar sej lite i eftermiddag vill gärna ge allt en tun runda stålplast till, jag har ju slipad igenom på flera ställen fronten är klar för sprut baklucka o front slipade o klara för slipgrund scoopen till huven ska oxå ha lite spackel just nu har den så många färger att det inte går räkna dom första spackel runda. såklart reste spacklet sej, inte så konstigt som den så ut slipad första gången. o självklart hade jag inte mer stålspackel hemma 🤬 nu hoppas jag inte det rejser sej nått mer, men blir inte förvånad om det gör. nu kommer kylan tillbaka men hoppas på att hinna o spackla scoopen innan det blir kallt o storma ska det oxå i veckan
  37. Jo sedan träffas här och på bilträffar på sommaren var ju det mysiga och diskutera saker och ideer 👍
  38. Det där kommer att göra skillnad! Finns egentligen ingen anledning att byta hela framvagnen, med rätt åtgärder får du originalkonstruktionen att bli så mycket bättre. Att mustangens framvagn har så dåligt rykte tror jag är i mångt och mycket en internetskröna. Många har åsikter men få är insatta i hur geometrin egentligen fungerar. Skillnaden mellan en utsliten originalframvagn med galen hjulinställning på fel fälgar och däck jämfört med en med lite nya delar och små modifieringar är enorm. Du är på rätt väg Christer 👋
  39. du har den ju bara uppe på kvällen så det är lugnt ju 😉
  40. Hade ingen på våran när vi var i Italien Vad vill du skydda cabben mot? Värre med hagelskurarna, och då är det ju plåten än cabben
  41. idag fick jag inviga min nya svetshjälm från aliexpress jätte stort fönster den är väl värd sina 600 kr idag har jag börjad montera spoilern, riktade in baklucka delen o skruvade fast den med montage skruvar. svetsade brickor på gångstavar som ska gjutas fast i hörnan jag kommer limma dom tec7 så jag vet vart dom ska sitta, kommer på en klick på brickan o fäste hörnan med tejp vart det ska sitta, o trycker jag fast gängstavarna. sen när det torkad kommer jag plasta fast dom.
  42. ja så var lugnet slut sally tjater som fan på en brazilian but lift 🥴 så det ska hon få. jag har jagat jorden runt 2 gångar efter sån här spoiler till 66an till 67-68 hänger dom på träden men till slut hittade jag en i el paso texas usa som har dessa den var inte så dyr, men FRAKTEN oja oja dom är sjuka i huvedet dom som sätter frakt priser runt 5000 kr i frakt jag hade ju förväntat mej att dom hade gjutit in bultar att fästa den med, men som vanligt får man ett halvfabrikat av jänkarna. så det får jag ta tag i, men det alldeles för kallt att hålla på o plasta nu. köpte nya bakdäck oxå. nu tänkar nock någon...hmmm är inte dom lite bredda för att passa en 66a 😎 uppföljning kommer dom närmaste månaderna när nya grejor triller in 🥳
  43. När gav du din styrväxel lite kärlek? Kanske är det dags att fylla den med lite smörja. Ett lagom pyssel en stund på eftermiddagen. http://www.stangerssite.com/lubrication.html
  44. 1 point
    För din information Henke så har jag jobbat jättemycket med flertal olika system och har direkt "hands on" erfarenhet i 30år tid....Just nu en Cobra med cheva motor i projekt. Därav delger jag det jag har erfarenhet av här och säger direkt till när JAG tycker annorlunda. Det är min rättighet och uttrycka vad jag vill i ämnet och det är lika stor rätt för dig eller andra att bemöta mig med sakliga svar för det är aldrig 100% sanning det jag eller DU skriver. Jag skriver här för att delge de 10000 tals timmar jag har erfarenhet av som du kallar för Besserwisser. Eftersom jag är maskiningenjör både till utbildning och yrke så är mitt sinne lagt att hela tide alltid ifrågasätta allt!....GLÖM att jag har något kramkalas för enskilda lösningar eller försöker vara politisk korrekt!!! ... Det som man kan älska ena dagen kan vara skit senare....Så är livet så gilla läget bara är mitt svar till DIG! Från mig får man oftast Ja eller Nej svar......Sällan "kanske", "brukar" eller "googlingar" nästan allt har jag stött mina egna knogar i eller fått utbildning i på riktigt. "Killgissar" jag försöker jag alltid vara öppen med det....Det är helt OK att "killgissa" det gör ju politiker, ekonomer och präster också. Det måhända vara osvenskt skriva som jag gör men så är jag och i Sverige följer många "Jantelagen" och den vägrar jag lära mig.
  45. 1 point
    Jag tycker Per är grymt bra, uppfattar inte han som dryg. Däremot kommer han med många bra tips för att vi/dom som inte har så mycket erfarenhet av dessa gamla Fårdar, ofta 50-60 år gamla. Han har gjort många dyra erfarenheter som han delar med sig av. Perfekt för att den glada romantikern som äntligen köpt sin drömbil, en gammal Musse och ska börja renovera. Det kan lätt bli en mardröm och ett projekt som aldrig går i mål när romantiska naiva drömmar slås i spillror gång på gång p.g.a. Amerikanskt plyg & play skit som man får såga, fila, borra för att få dit eller Proudly made made in Kina of kinesium. Alla sköna motorrenoveringar av en +58 år gammal rostig 289 gjutjärns klump, jisses. Tycker Per har håller sig väldigt bra och på fint sätt hjälper till och försöker få personen att tänka om/till och komma framåt istället för att fastna i onödiga återvändsgator med efterföljande stora besvikelser som slutar i att projektet aldrig går i mål och barnen eller barnbarnen får sälja objektet efter ytterligare massa år. Nä Per borde få medalj. 🙂
  46. Samma på min, måste klicka 2 ggr på låsupp för att få passagerardörren upplåst
  47. så här kan man ju göra
  48. Om du är intresserad av en bil så finns det ett mycket enkelt och gratis tips man kan ta till. Nämligen att göra en sökning på Chassinummret (VIN) på Google. För att få fram chassinummret/VIN besök Transportstyrelsen. Välj: Väg - Ford - Fordons- och ägaruppgifter - Uppgifter om andras fordon (Direkt länk https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx ) Identifieringsnummret är det du skall använda. Sök sedan helt enkelt bara på chassinummret/identifieringsnummret. Har bilen i fråga varit med på en auktion så är chansen stor att den har snappats upp av söktjänsten. Ofta får man även upp bilder på hur bilen såg ut då den auktionerades ut. Nedan är ett exempel på en bil som funnits på Blocket och som ser ut att vara i perfekt skick. Men det ser man rätt snabbt att den inte alltid varit i. Jag har blurrat försäljarens firmanamn för att jag själv inte ville lägga upp det. Det är dock inget jag hade behövt göra om man ser till lagen. SÅ SE ALLTID TILL ATT KÖRA EN ORDENTLIG KOLL PÅ EN BIL INNAN DU KÖPER NÅGOT! Om du inte bryr dig om att en bil varit krockad etc.. så är det bra när det skall prutas! Innan du gör ett köp bör du dock endå göra en riktig kontroll mot Carfax. (www.carfax.se) Lycka till med ditt köp! Obs, tråden är låst.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.