September 9, 200915 yr comment_80685 Var iväg och fick ett exportstag och ett monte carlostag i helgen. Att sätta i exportstaget var ingen match men.... Mote Carlostaget fanns det int en keps i h---etet att få passa, utrymmet var ca 10 mm får litet där det skulle sitta, jag förstår ju nu att en bil som är 42 år att inte måtten är lika som när den var ny. Nu till frågan, jag förstår att jag måste använda portopower men var skall jad bända isär? framändan, över där staget skall sitta, fjädertornen eller fram eller kanske balkarna?Tacksam för svarcmc 1162 Kent Jonsson
September 9, 200915 yr comment_80686 HejHar du tittat på den här tråden?http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... carlo+stagLycka tillMats
September 9, 200915 yr comment_80688 Var iväg och fick ett exportstag och ett monte carlostag i helgen. Att sätta i exportstaget var ingen match men.... Mote Carlostaget fanns det int en keps i h---etet att få passa, utrymmet var ca 10 mm får litet där det skulle sitta, jag förstår ju nu att en bil som är 42 år att inte måtten är lika som när den var ny. Nu till frågan, jag förstår att jag måste använda portopower men var skall jad bända isär? framändan, över där staget skall sitta, fjädertornen eller fram eller kanske balkarna?Tacksam för svarcmc 1162 Kent JonssonOm bilen stämmer i övrigt, huvspringor, front mm så skulle jag akta mig för att trycka isär bilen 10mm. Vad är det som säger att monte carlo staget har "rätt" mått, det är väl en reprogrej Jag hade kortat monte carlo staget.
September 9, 200915 yr comment_80702 Jag skulle kolla måtten på monte carlo staget med ett som sitter på en annan bil. Om fjäderbenen lutar inåt (ett vanlig problem) borde juexportstaget vara svårt att få dit eller åtminstone skulle de tre bultarna påvarje sida inte passa in i respektive slot. Kompisen med en cab fick trycka isär sina fjäderben mer än 10 mm för att få ett monte carlo stag attpassa men som sagt kolla längden först.Mvh Bosse
September 10, 200915 yr comment_80705 Hej Satte dit ett på min -66:a cab lite trångt men med domkraften under o lyfte framändan så passa det fint, skilde kanske 5mm från början.
September 10, 200915 yr comment_80721 Hej.Det är precis som föregående talarei ämnet, hissa upp bilen, gör att tornen viker ut en aning och det är9 gånger av 10 som stången passar.
September 11, 200915 yr Author comment_80771 Tack för alla förslag. Att få dit exportstaget var en konst för det passade precis nästan, man fick massera lite. Vad jag funderar över är vilket mått skall staget ha? det är ett svängt ett. Kent cmc 1162
September 11, 200915 yr comment_80820 Hej Stefan!Har din bil blivit bättre med exportstaget? I så fall på vilket sätt?m v hEquus
September 14, 200915 yr comment_80918 Kan inte svara på det än.Har inte mer än precis kört in motorn o tagit några korta turer hemma i byn, har körförbud sen ett år tillbaka. Tiden springer ifrån en men nu börjar det bli klart.
September 18, 200915 yr comment_81242 Mitt stag passade perfekt men i bruksanvisningen stod följande ungefär:Om bilen ej haft stag innan så lyft den med domkraften i den vänstra balken framför/innanför vänster framhjul så ökar avståndet mellan tornen.Provade och mätte och den flexar klart ut om man lyfter där/Terner
September 21, 200915 yr comment_81453 Man kan dra ihop exportstaget med ett spännband oxå...om det inte är så mkt som fattas. Det gjorde jag när jag provmonterade mitt.//Mats
June 5, 201410 yr comment_137034 Väcker liv i en gammal tråd i stället för att starta en ny på samma ämne.Monterade idag ett justerarbart MonteCarlo Stag från Total Control Products. Fick flytta ned spänningsregulatorn och startreläet för att få plats med fästet till staget på passagerarsidan.
June 5, 201410 yr comment_137038 Väcker liv i en gammal tråd i stället för att starta en ny på samma ämne.Monterade idag ett justerarbart MonteCarlo Stag från Total Control Products. Fick flytta ned spänningsregulatorn och startreläet för att få plats med fästet till staget på passagerarsidan.[ATTACH=CONFIG]30819[/ATTACH]Det blev bra det där Bosse
June 5, 201410 yr comment_137040 Ja, det blev OK. Egentligen skall det sitta framför startreläet, men då sitter AC-kompressorn i vägen, så jag löste det så här i stället. Nu hamnade det mitt över fördelarlocket. Har inte kollat om det är tillräckligt utrymme för att kunna lyfta locket, men det gör man ju inte speciellt ofta.
June 5, 201410 yr comment_137042 Hej.Bättre att använda ett sådant som jag monterat, lättare att komma åt:problem:
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.