Jump to content

Projekt SuperSnake Clone (By Björn)


BJÖRN_84

Recommended Posts

Väntar ivrigt på mina delar.Finns tyvärr inte så mycket jag kan göra på kärran min förrän huven dyker upp från lack och resten av delarna dyker upp. Tänkte berätta vidare på framtids planerna se listan nedan:

Vintern 2011 och 2012

Motorbyte till 5,4 liters maskinen

Shelby SuperSnake kompressor

Shelby extreme plus broms kit fram 6kolvs lättvikts ok med 14" hålborrade skivor

Shelby extreme broms kit bak

Kooks headers

Corsa slutdämpare

Einbach väghållnings sats med coilovers osv

Einbach krängningshämmare bak o fram

Shelby Kolfiber läpp i fram

Shelby kolfiber kåpor till backspeglar

Shelby kolfiber sidokjolar

Vandrande bromsljus bak(bolt on kit med kontakter bara plug and play och lätt att återställa inför bes)

mmmm

Ev ny lack funderar jag på någon form av gift grön men där får jag se.

ungefär sådär ser listan ut finns säkert mer att skriva dit.

Grymt!

Vilken SS kompressor kommer du köra på, Kenne Bell från 08-09 eller Whipplekompressorn från 2010:an?

Baer bromsarna som sitter på kan du hitta på andra ställen än hos Shelby direkt bara så du vet, jag köper mina från en annan leverantör och det står precis samma "Shelby Text" på dom!

Giftgrön kan vara coolt men det finns redan en Giftgrön Super Snake kopia i Sverige, tror det var Andersin som byggde den?

Snyggaste SS's jag sett var i Kona Blue, sjuuuukt läcker.

Lycka till med projektet!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Väntar ivrigt på mina delar.Finns tyvärr inte så mycket jag kan göra på kärran min förrän huven dyker upp från lack och resten av delarna dyker upp. Tänkte berätta vidare på framtids planerna se listan nedan:

Vintern 2011 och 2012

Motorbyte till 5,4 liters maskinen

Shelby SuperSnake kompressor

Shelby extreme plus broms kit fram 6kolvs lättvikts ok med 14" hålborrade skivor

Shelby extreme broms kit bak

Kooks headers

Corsa slutdämpare

Einbach väghållnings sats med coilovers osv

Einbach krängningshämmare bak o fram

Shelby Kolfiber läpp i fram

Shelby kolfiber kåpor till backspeglar

Shelby kolfiber sidokjolar

Vandrande bromsljus bak(bolt on kit med kontakter bara plug and play och lätt att återställa inför bes)

mmmm

Ev ny lack funderar jag på någon form av gift grön men där får jag se.

ungefär sådär ser listan ut finns säkert mer att skriva dit.

Grymt!

Vilken SS kompressor kommer du köra på, Kenne Bell från 08-09 eller Whipplekompressorn från 2010:an?

Baer bromsarna som sitter på kan du hitta på andra ställen än hos Shelby direkt bara så du vet, jag köper mina från en annan leverantör och det står precis samma "Shelby Text" på dom!

Giftgrön kan vara coolt men det finns redan en Giftgrön Super Snake kopia i Sverige, tror det var Andersin som byggde den?

Snyggaste SS's jag sett var i Kona Blue, sjuuuukt läcker.

Lycka till med projektet!

Färgen får jag se vad det blir.

SS kompressorn blir Kenne Bell från 08-09

det där med bromsarna lät intressant vad e det för leverantör?

Är dom billigare än shelby direkt?

Link to comment
Share on other sites

Väntar ivrigt på mina delar.Finns tyvärr inte så mycket jag kan göra på kärran min förrän huven dyker upp från lack och resten av delarna dyker upp. Tänkte berätta vidare på framtids planerna se listan nedan:

Vintern 2011 och 2012

Motorbyte till 5,4 liters maskinen

Shelby SuperSnake kompressor

Shelby extreme plus broms kit fram 6kolvs lättvikts ok med 14" hålborrade skivor

Shelby extreme broms kit bak

Kooks headers

Corsa slutdämpare

Einbach väghållnings sats med coilovers osv

Einbach krängningshämmare bak o fram

Shelby Kolfiber läpp i fram

Shelby kolfiber kåpor till backspeglar

Shelby kolfiber sidokjolar

Vandrande bromsljus bak(bolt on kit med kontakter bara plug and play och lätt att återställa inför bes)

mmmm

Ev ny lack funderar jag på någon form av gift grön men där får jag se.

ungefär sådär ser listan ut finns säkert mer att skriva dit.

Grymt!

Vilken SS kompressor kommer du köra på, Kenne Bell från 08-09 eller Whipplekompressorn från 2010:an?

Baer bromsarna som sitter på kan du hitta på andra ställen än hos Shelby direkt bara så du vet, jag köper mina från en annan leverantör och det står precis samma "Shelby Text" på dom!

Giftgrön kan vara coolt men det finns redan en Giftgrön Super Snake kopia i Sverige, tror det var Andersin som byggde den?

Snyggaste SS's jag sett var i Kona Blue, sjuuuukt läcker.

Lycka till med projektet!

Den giftgröna bilen är byggd av Håkan Prytz

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu är det inte så långt kvar Björne, förens en liten provtur med nya sakerna på bilen, så inte ge upp nu.

Låter ju även som det av en slump kommer att vara fart på lackverkstaden fram över :D

Ska nu bara vara att hämta huven.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Nu är det inte så långt kvar Björne, förens en liten provtur med nya sakerna på bilen, så inte ge upp nu.

Låter ju även som det av en slump kommer att vara fart på lackverkstaden fram över :D

Ska nu bara vara att hämta huven.

Mvh

MrV8

Tackar för att du lyckades få fart på lackaren trodde dom hade skitit totalt i att jag hade bråttom eftersom det tagit sådan tid.

Blir hämta på torsdag alt fredag veckan som kommer.Gett upp har jag inte bara jäkligt ont om tid hela tiden.

Link to comment
Share on other sites

Ser lite halv dåligt ut med att få ut bilen denna sommar.Fälgar,bakre stötfångare,vinge dyker upp den 10/6 pga försenade lev tider kan bara vänta.Tråkigt tråkigt men va gör man.Det var all info från mig.Så fort delar finns hemma så kommer nya uppdateringar.

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Hej Björn...tråkigt o läsa...men vi håller tummarna att du får ihop bilen så vi får se den kanske till hösten......vid "stinsen" träffplats i höst....

Men du ...du är ung.....jag har haft 3 st mussar i mitt liv....och sen om du går in under "övrigt"

Berra 50 år....han har haft sin musse i 32 år......varför stressa......Du är bara inne på din första musse......så ta det lugnt....vi väntar så gärna på att se din ombygda "clone"...

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Var och hämtade min nylackade huv idag.Känns kanon skönt att fått dit den bilder kommer inom kort.Så nu kan man sätta ihop hela fronten så den e klar :D Äntligen lite fart i verkstaden som jag brukar säga.Nu väntar man bara ivrigt på de sista delarna så man kan åka ur garaget o rasta hästen lite:)Saknar att köra bilen kan jag lova

Link to comment
Share on other sites

Sådär ser det ut efter fredagens+lördagens jobb på bilen allt förutom huv pinnar o galler är på plats det kommer dit nästa helg.Själva huvlås sprintarna e på plats och det e dom som hänger på bild.Äntligen lite uppdaterade bilder.Dock jäkligt dammig på bild men har ej fälgar(Alcoa supersnake fälgar äkta är beställda) så är lite svårt att ta ut bilen o tvätta o bakre stötfångare o bakvinge än men det kommer 10/6:)

Nedre kyl kanaler i stötfångaren är fullt fungerande för er som undrar med kylning till bromsar!

Se på bilderna o njut!

0522010101339de07.jpg

a9220101017194d3d.jpg

573201054223Pdef3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ser grymt ut!! :clap:

Får tacka för alla fina komentarer ang projektet.Tycker själv att det börjar se riktigt nice ut.

Är bara resten kvar nu :D[/quote:1zzwl6yo]

ser grymt ut björn. den där huven är inte att leka med. elak är bara förnamnet

Link to comment
Share on other sites

Ser grymt ut!! :clap:

Får tacka för alla fina komentarer ang projektet.Tycker själv att det börjar se riktigt nice ut.

Är bara resten kvar nu :D

ser grymt ut björn. den där huven är inte att leka med. elak är bara förnamnet[/quote:1oc8mqvr]

Tackar tackar.

Link to comment
Share on other sites

Ser man något av vägen framför bilen med den huven? 8) Man ser ju inte direkt bra med original GT huv liksom.

Man har ungefär samma sikt framåt som bakåt... men man vänjer sig snabbt... lol

Att tillägga är att det är nice att se het dallrande luft som stiger upp ur gälarna :)

Link to comment
Share on other sites

Ser man något av vägen framför bilen med den huven? 8) Man ser ju inte direkt bra med original GT huv liksom.

Man har ungefär samma sikt framåt som bakåt... men man vänjer sig snabbt... lol

Att tillägga är att det är nice att se het dallrande luft som stiger upp ur gälarna :)

Nice nu längtar jag ju ännu mer till att få hem delarna så man kan få se den heta luften som stiger upp ur gälarna :D

Sikten precis som du säger vänjer man sig vid då jag tyckte precis som Robert att den redan var dålig med vanliga GT huven.

Link to comment
Share on other sites

Sitter o filurar på att göra 2st helt egen designade grejer så man blir lite ensam på denna kärra men har inte bestämt mig hundra så därför frågar jag er här på forumet vad ni tycker om dessa 2 idèer?

Idè nr.1

En riktigt fuel cap i bak som dom gamla mustangerna har alltså bomma igen orginal tankluckan o ha den i bak istället¨.Vilket även innebär modifiering av bakluckan.

Ide nr.2

Helt egen designade bakljus med diod lampor

detta är isåfall något som kommer ändras under nästa vinter då redan tidsschemat är tajt att få ut kärran iår.Tyck gärna till.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...