Jump to content

Dubbelt Avgassystem!!


evert cmc1622

Recommended Posts

Har precis köpt en Mustang 1966:a.Där var bara ett enkelt avgassystem på den.Har hört att man kan bygga ett sådant själv till en gammal Mustang?Stämmer det?Det finns färdiga att köpa på ebay har jag sett.Flowmaster:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1966-66- ... 45f5198fe6

Någon som svara på dessa frågorna?

Mvh Evert

Link to comment
Share on other sites

Ringde till Gregg i kalifornien .Han skulle sätta på ett avgassystem på bilen till mig innan bilen blir lastad i containern. Det kostade 500 us dollar sa monterat och klart,sa han.Billigare kan man nog inte få det monterat och klart.Bra med kontakter ibland

Link to comment
Share on other sites

Lite bilder på avgassystemet. Är det det någon som kan se om det ser bra ut? Ser ut som det läcker lite olja ifrån bakaxeln.Är det något som är vanligt? Säljaren Ron sa till mig att det var bara för att dom inte körde så mycket med bilen.Ser ut som det är en ny bensintank med och stötdämpare med.Gregg sa till mig om ljudet ifrån avgassystemet:" it sounds like an Hot Rod".Gregg är med på bilden med trevligt att ha.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, trevlig färg på bilen. Synd att dom inte satte dit en H-pipa på avgassytemet, ljudet blir lite fränare då och gången i motorn bättre.

Min läcker ingen olja från bakaxeln, men det ser inte oroande ut tycker jag.

/Dan

Link to comment
Share on other sites

Ngt man måste tänka på när man bygger dubbelt är hur nära bakre bromsslangen kommer mot rören över bakaxeln. Man brukar rekommendera att flytta fästet. Annars kan det bli stressigt;-)

Ang Hansens krökar - byggde mitt Hansensystem för 20 år sedan har kört 5000 mil så det håller, men krökarna passar dåligt:-( ...möjligt att de har bättrat på sig på dessa 20 år?

Link to comment
Share on other sites

Har ett 2,5" hemmabygge med Biltema rör & krökar och Magnaflow dämpare som tog litet tid att få ihop men funkar bra. Fick flytta bromsslangsfästet eftersom min var en enkelrörare som original. Har dock upptäckt att slangen som luftar bakaxeln får litet stryk i guppen men det beror ju på hur jag fått till mina bakaxelkrökar.

//Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Evert

Din 66:a ser ju kanonfin ut och avgaset verkade ju bli bra. Vi får väl se bilen på vårmönstringen?

Själv tänker jag gå mot strömmen och montera ett enkelt avgas när det befintliga blir för dåligt. Min bil har haft enkelt från fabrik.

Visst tappar man kanske lite av ljudet men det låter ändå V8. Upskattar när det är tyst om man ska köra en bit.

mvh

/Andreas

cmc 924

Landskrona

Link to comment
Share on other sites

Har redan köpt lite inför reg-bes.Thord i mustangklubben han sa att mustangerna med c-code hade bara enkelt avgassystem.Stämmer det?Skall hämta den i Göteborg vecka 43 tror jag det blir.Får väl prova att köra den innan vintern.Undrar hur det är att köra en gammal mustang?Många har sagt att det är som att köra en gammal volvo amazon.Stämmer det?Vi synes på vår mönstringen Andreas.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...
Guest Raman

Hej!

jag har nyligen köpt en Mustang v6 3.7 2014. 
är inte nöjd med hur bilen låter så finns någon som kan tipsa mig hur kan man få bättre ljud, skulle beställa ‏ Färdiga ljuddämpare Som Roush eller Borla men då måste importera och det kostar mig upp till 10k vill ej ge så mycket. Finns det något annat man kan göra ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Raman said:

Hej!

jag har nyligen köpt en Mustang v6 3.7 2014. 
är inte nöjd med hur bilen låter så finns någon som kan tipsa mig hur kan man få bättre ljud, skulle beställa ‏ Färdiga ljuddämpare Som Roush eller Borla men då måste importera och det kostar mig upp till 10k vill ej ge så mycket. Finns det något annat man kan göra ?

Gå in på YouTube och sök "Mustang V6 exhaust" så får du en massa tips och får höra hur olika system låter.
Kostnadsmässigt så är det nog minst 10.000 som behövs för ett annat system

Grejjen är du förväntar dig höra en V8 ljud ur en V6a och det kommer aldrig hända ärligt talat hur mycket du än önskar och får olika tips om.
Oavsett avgassystem så låter det 6a

Enklast är att sälja bilen ta ett nytt lån och helt enkelt köpa en bil med V8

För det är väll det du vill ha antar jag?

Har själv haft en V6 som bruksbil och faktiskt tycker jag original systemet är bäst.  Mysigt och ärligt helt enkelt.
Trimsystemen låter bara syntetiskt, obekvämt "wanna be V8" 🙂

Link to comment
Share on other sites

On 2020-01-19 at 16:50, Guest Raman said:

Hej!

jag har nyligen köpt en Mustang v6 3.7 2014. 
är inte nöjd med hur bilen låter så finns någon som kan tipsa mig hur kan man få bättre ljud, skulle beställa ‏ Färdiga ljuddämpare Som Roush eller Borla men då måste importera och det kostar mig upp till 10k vill ej ge så mycket. Finns det något annat man kan göra ?

Testa att ställa frågan under https://www.mustangclubsweden.org/forums/forum/22-mustang-2005-2014/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...