Jump to content

Säsongen snart över i Lapphelvetet.


bulan

Recommended Posts

Hej!

Jag vill bara tacka för hjälpen med alla tips och info under säsongen. :D Tyvärr är säsongen snart över här uppe. :( Kanske det blir en tur till någon solig dag. Var på besiktning, 37 mil t.o.r på måndagen så nu är den laglig 2 år till. Nu blir det snart garaget och renovering av bakaxel samt byte av fördelare, huvgångjärn och en massa annat smått och gott! Bifogar några höstbilder från Lappland. Vi hörs!

Mvh. Mats

Link to comment
Share on other sites

Vackert värre som sagt! :thumbup:

Men varför ställa av?

Jag kör året om när lusten faller på!

Fast jag har ju 2st krav!

1: Saltfritt

2: Ej blött.

:--

Snö går bra men har inga bra dubbdäck som biter bra så chansen är ju minimal att det blir en tur!

2008 gick bra iallafall!

[youtube:3btyavna]

[/youtube:3btyavna]
Link to comment
Share on other sites

Tack ska ni ha!!! :D

Det blev en tur till men nu är det tyvärr kört. Första snön har landat och minusgrader på nätterna.

Man får helt enkelt vara svinnöjd med hobbyn ändå trots max 5 månader körning per år.

Och Per, jag önskar verkligen att jag kunde gasa iväg någon gång under vintern när man legat under bilen i dagar och svurit, men det är tyvärr helt kört. Det är inte fukt eller salt som sätter stopp för körningar utan 150-180 cm snö vanligtvis. Tidigt i maj kan man fina dagar ha bar asfalt framme trots att det då är ca. 8 veckor skidsäsong kvar!!!!!!

Mvh. Mats

CMC 2089

Link to comment
Share on other sites

Oj sista bilden är en riktig läckerbit!!! Svart är grym trots arbetet hålla den i skick! :thumbup:

Knappast ni har 150cm snö på vägen! ;) Plogbilar är ni säkert bekanta med.

Faktiskt förhållandena hos er är 100ggr bättre för vinterkörning än här nere i mälardalen.

Kall, torr snö och inte så mycket grusat.

Jag använder ärligt talat inte Mustangen mer än 1 gång på vintern.

Men vore riktigt kul skaffa ett par riktiga vinterdäck och köra lite hårt!

Mustangen bör vara rätt okej med rätt däck.

Hög markfrigång och hyffsad viktfördelning även om man kanske får hjälpa till med barlast i baken.

Men självklart förstår jag att man inte vill riskera skador. (stenskott på svart lack är riktigt trist)

Den stora fördelen att inte köra alls på 8månader är dessutom att resterande tid av året blir så mycket roligare!

För mycket av det goda blir tråkigt i längden.

Jag trodde Norrlänningar inte drogs sig för lite snö. Ska tydligen till Stockholmare för det! ;)

P.S Jag är född i Piteå!

[youtube:32lt1qcp]http://www.youtube.com/watch?v=FQ_Mj0IMStU[/youtube:32lt1qcp]

[youtube:32lt1qcp]http://www.youtube.com/watch?v=fG_o-qRZ7m8[/youtube:32lt1qcp]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Oj sista bilden är en riktig läckerbit!!! Svart är grym trots arbetet hålla den i skick! :thumbup:

Knappast ni har 150cm snö på vägen! ;) Plogbilar är ni säkert bekanta med.

Faktiskt förhållandena hos er är 100ggr bättre för vinterkörning än här nere i mälardalen.

Kall, torr snö och inte så mycket grusat.

Jag använder ärligt talat inte Mustangen mer än 1 gång på vintern.

Men vore riktigt kul skaffa ett par riktiga vinterdäck och köra lite hårt!

Mustangen bör vara rätt okej med rätt däck.

Hög markfrigång och hyffsad viktfördelning även om man kanske får hjälpa till med barlast i baken.

Men självklart förstår jag att man inte vill riskera skador. (stenskott på svart lack är riktigt trist)

Den stora fördelen att inte köra alls på 8månader är dessutom att resterande tid av året blir så mycket roligare!

För mycket av det goda blir tråkigt i längden.

Jag trodde Norrlänningar inte drogs sig för lite snö. Ska tydligen till Stockholmare för det! ;)

P.S Jag är född i Piteå!

[youtube:1c4g7lj7]http://www.youtube.com/watch?v=FQ_Mj0IMStU[/youtube:1c4g7lj7]

[youtube:1c4g7lj7]http://www.youtube.com/watch?v=fG_o-qRZ7m8[/youtube:1c4g7lj7]

Hii..hii. :clap: skottade rätt bra med Camaron där. Härlig camber också. :thumbup:

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...