Jump to content

Racing och Trackdays 2011


BlueZ

Recommended Posts

Hej på er!

Jag skulle vilja pejla intresset för bankörning inom Mustangklubben. Vi är några Corvette-entusiaster som kommer att hyra några banor under 2011 och köra det vi kallar för Corvetteserien. Vi körde redan förra året och det var mycket uppskattat. Vi var faktiskt totalt mer än 30 st Corvetter som tillsammans körde Time attack på olika banor förra året. Finalen hölls på Mantorp i augusti. För att hålla kostnaderna nere vill vi veta om det finns intresse från Mustangklubbens sida (eller från medlemmarna rättare sagt) att delta i dessa arrangemang och köra en "Mustangserie" med samma typ av Time Attack.

Hela eventet kommer att vara som en Trackday med i princip obegränsad körning hela dagen. Om intresset finns, vill vi även få in Camaroklubben och Viperklubben. Det vore cool att kunna träffas på banorna nästa år.

Kommentera gärna denna tråd, eller skicka mail till mig på christer@racefactory.se

/Christer

Link to comment
Share on other sites

Mycket intressant.

Det finns inte mycket att välja på om man vill köra lite bana med sin mustang och inte vill bygga om sin bil totalt. Ett trackdaykoncept låter som helt rätt nivå för oss som bara vill utmana oss själva genom att försöka få en musse att ta sig runt en racerbana.

Jag är på :thumbup:

Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag mailade med Christer som dragit i gång denna tråd, Corvette gänget har preliminär bokat 4 race dagar, 2 i maj, en i Juni, en i Aug. den 22 maj är definitiv. Vi är 4 Mustanger som har anmält intresse. Det vore riktigt kul om vi blev ett gäng Mustanger! kan vi bli över 10 bilar som hänger med?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kul att det verkar finnas några som vill prova och använda bilen lite:)

Jag har anmält mig den 22/5 på Mantorp. se www.racefactory.se

har även mailat med Christer och innom någon vecka/veckor borde sommarens datum vara spikade.

Vore kul om vi blev några Mustanger så man inte behöver känna sig så ensam...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
22maj var igår,jag och Peter_G representerade mustangerna.

Ni andra missade nåt..

Har ni sålt bilarna?

/Fredrik A

Kul var det:) ! tror att några bilder blev bra på din bil Fredrik. skall kolla en gång till när jag kommer hem.

Mer info och bilder kommer i min blogg...

Link to comment
Share on other sites

Kul var det:) ! tror att några bilder blev bra på din bil Fredrik. skall kolla en gång till när jag kommer hem.

Mer info och bilder kommer i min blogg...

Nu ær bilen blank o fin igen,det var gummimærken i hela fronten o sidorna.

Stora gummibitar satt i grillen.

Ser framemot næsta gång,får hålla øgonen øppna...

Om du har några bilder så får du gærna skicka dom till (Anestad.RoS@gmail.com)

Mvh Fredrik A

Link to comment
Share on other sites

Nu ær bilen blank o fin igen,det var gummimærken i hela fronten o sidorna.

Stora gummibitar satt i grillen.

Ser framemot næsta gång,får hålla øgonen øppna...

Om du har några bilder så får du gærna skicka dom till (Anestad.RoS@gmail.com)

Mvh Fredrik A

Min bil ser fortfarande ut som ett "slagskepp" Svarta gummimärken över hela bilen! Var det svårt att få bort gummiresterna? har många märken som är flera centimeter långa känns som det blir många timmar i garaget... vet bara inte när jag skall hinna!

Skall försöka plocka ut några bilder till dig och maila över under helgen som kommer.

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...