Per Berglund June 18, 2012 Report June 18, 2012 Håller på monterar nya delar till dörrarna och har en trivial fråga.Köpt nya fuktspärrar som sitter monterad mot dörren men innanför dörr panel.Original tror fuktspärren fästes mot dörren med ett lim som aldrig riktigt torkar.Spärren måste ju kunna demonteras.Har någon tips på ett lim eller fästmaterial som är lämpligt?Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
bulan June 18, 2012 Report June 18, 2012 Vattenbeständig häftmassa. Finns på tex. Jula, Claes Ohlsson mm. mm. Fuktspärren fästs helst med strängar på några cm. av fästmassa och inte bara med "duttar".http://www.gullbergs.se/Produkter/Kontorsmaterial/Häfta%20%20och%20%20Fästa/Häftkuddar%20%20och%20%20häftmassa/H%c3%a4ftmassa-Pritt-Sticky-Tac-54gr/p-3723001Mvh. Mats Citera
Per Berglund June 18, 2012 Author Report June 18, 2012 Ja nått sånt bara det är tillräckligt starkt och kan plattas tunt.Ska kolla på Panduro som har en del sånt.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
bulan June 18, 2012 Report June 18, 2012 Det har funkat för mig men om du är tveksam får du här ett annat alternativ.http://www.kontorsmaterial.se/product.php?id=2657Mvh. Mats Citera
Per Berglund June 18, 2012 Author Report June 18, 2012 Tack för tipsen ska kolla in det! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera
pools June 21, 2012 Report June 21, 2012 Vattenbeständig häftmassa. Finns på tex. Jula, Claes Ohlsson mm. mm. Fuktspärren fästs helst med strängar på några cm. av fästmassa och inte bara med "duttar".http://www.gullbergs.se/Produkter/Kontorsmaterial/Häfta%20%20och%20%20Fästa/Häftkuddar%20%20och%20%20häftmassa/H%c3%a4ftmassa-Pritt-Sticky-Tac-54gr/p-3723001Mvh. MatsHej Bulan!Med all respekt, men har detta verkligen funkat för dej! Jag menar,häftmassan är ju gjord för kontorsändamål och tål knappast domtemperaturväxlingar som våra bilar kan utsättas för. Nu menar jaginte extrema minustemperaturer, men ändå ganska låga och iblandmycket höga temperaturer. Jag uttalar mej som pappershandlarei 32 år. Den andra produkten är ju en spray! Eller hur? Kan detverkligen funka? Jag tror att man ska prata med nån bilverkstad,varför inte Ford? Dom har säkert samma massa som man använderfrån fabrik.Mvh.P-OP.S. Jag ser inte att du har bokat i Arjeplog! Nog kommer ni väl?Det blir ju inte så långt att åka. Bara 52 mil.D.S. Citera
kjorran June 22, 2012 Report June 22, 2012 När jag bytte fuktspärren använde jag nått glasmästaren kallade apskit - så kolla med en glasmästare fanns på remsa och torkar ej.Glad midsommarJörgen Citera
Månsson June 22, 2012 Report June 22, 2012 HejJag hade valt en butylbaserad produkt. Denna har bra temperaturområde både från den kalla till den varma sidan. Butyl finns som skarvband inom bygg industrin och återfinns på välsorterade bygghandlare. Prova tex Akvadenskarvband. Borde funka bra./Hans Citera
Per Berglund August 13, 2012 Author Report August 13, 2012 (redigerad) Kan rapportera att apskit/häft massa var totalt odugligt!Hänger inte alls kvar på lackad yta.Får pröva 3M produkten....vilket man självklart skulle gjort från början.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Ändrade %s av %s (%s) Citera
mhdin August 13, 2012 Report August 13, 2012 Kan rapportera att apskit/häft massa var totalt odugligt!Hänger inte alls kvar på lackad yta.Får pröva 3M produkten....vilket man självklart skulle gjort från början.Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Vart fick du apskiten från....säg inte bilbuttricks. Citera
Per Berglund August 14, 2012 Author Report August 14, 2012 Hehe nej nej dit går jag helst inte! Kanske när toaborsten behöver bytas.Köpte det på från min pärlbands leverantör!...... Panduro.Ska kolla på in Gullbergs Citera
Happy August 14, 2012 Report August 14, 2012 Varför inte sättlim eller PL400 som fäster på allt och tål tempraturerhttp://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=27955http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=52542 Citera
Per Berglund August 14, 2012 Author Report August 14, 2012 Därför att man ska kunna demontera fuktspärren.Exempelvis för efterjustering av sidorutan som är omlimmad.Original är inte heller limmad permanent Citera
Per Berglund August 17, 2012 Author Report August 17, 2012 Okej 3M får jobbet som lim!!!Sitter fast men ändå lätt ta av! Citera
pools August 17, 2012 Report August 17, 2012 Vaf, har du skaffat en S3:a? Men var har du den? Har du den i handväskan?Jag tycker S2:an är nog stor att ha i fickan.Mvh.P-O Citera
Per Berglund August 17, 2012 Author Report August 17, 2012 Vaf, har du skaffat en S3:a? Men var har du den? Har du den i handväskan?Jag tycker S2:an är nog stor att ha i fickan.Mvh.P-OFaktiskt är den mindre än man tror....Har den alltid i framfickan på jeansen och det märks inte.Min gamla HTC Z var tjockare + tyngre men kortare och den upplevde jag merSamsungen har så runda hörn och så tunn att den glider in överallt Citera
PAL August 18, 2012 Report August 18, 2012 ............Samsungen har så runda hörn och så tunn att den glider in överallt......[ATTACH=CONFIG]21406[/ATTACH]Tur att du har den i framfickan då..... ;-) Citera
raymond sakshaug August 18, 2012 Report August 18, 2012 SDK-3M-8011. prøv denne. funker bra dette er lim fra 3m Citera
Hammar August 18, 2012 Report August 18, 2012 Hej har det perfekta tipset läste att det har varit uppe i några tidigare inlägg.Men det bästa för att täta är betylband. Detta är lätt att ta av håller tätt och fungerar.Ni som bori Malmö kan få tag i det av exempelvis colormix.Det som inte gör det åk till ett skadecenter, de använder det varje dag. Kan de inte sälja kan de säga var de får tag i det ifrån.Många bil märken använder detta dock då inte Volvo eller Honda de använder en form av lim jävligt klippet skit men det fungerar med.Men än en gång kör på betylband.. Citera
Jan CMC 391 May 3, 2013 Report May 3, 2013 Hej Per,Ska snart montera dörrsidor på min ´69:a, vad är beteckning det på 3M lim du använde?MVHJan Citera
Recommended Posts