Jump to content

Safety Recall Airbag. Utökat antal berörda bilar !!


Joachim

Recommended Posts

Mailade och fick svar samma dag att de skulle titta på det. Dagen efter hade de sett att min bil var berörd och de hade redan kontaktat min lokala verkstad. Så jag behöver bara ringa och boka en tid som passar :) Riktigt bra jobbat av ford :)

Link to comment
Share on other sites

Bra jobbat Ford!

Ett mail till fordkund@ford.com i förrgår, svar idag (se nedan) och har sedan blivit uppringd två gånger.

Tid för byte bokat om en vecka:) Inte illa för en 12 år "gammal" bil...

 

Hej Håkan,

 

Tack för ditt mail.

Din bil har en aktiv säkerhetskampanj gällande förarairbagen som går att utföra i Sverige. Vi har nu varit i kontakt med Hedin Bil Fordstore Eklanda, Jolengatan 15 i Mölndal och informerat dem. Kontakta verkstadschef Jonas Hamnstedt på telefon 031-7517519 så hjälper han till att boka in bilen för åtgärd.

 

Återkoppla gärna till oss på Ford Kundservice när du har en tid bokat så vi kan följa upp i ärendet. Tack på förhand.

 

Önskar er en bra dag!

 

 

Med vänliga hälsningar / Kind regards

 

Emma Strömberg

Customer Relation Centre Coordinator

Ford Motor Company AB

Box 4023, 169 04 Solna

 

Phone: +46 317071010

E-mail: fordkund@ford.com

www.ford.se

Link to comment
Share on other sites

Jag har pratat med Ford verkstaden i Hudiksvall , dom sa att min bil kommer att åtgärdas, men dom visste inte när. Enligt dom så är detta så nytt, tror han sa att det kom i februari . Han undrade lite hur jag hade hittat det, webben , svarade jag

Jag har en Mustang GT -12

 

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Link to comment
Share on other sites

Då bär det av till verkstaden för att byta mina airbags äntligen imorgon. Har inte klart för mig om de byter både i ratten och på passagerarsidan men det visar sig. 

Link to comment
Share on other sites

Dom bytte bara airbagen i ratten. Lyckas inte hitta nån info om det bara gäller den airbagen. Synbart så kunde de lika gärna ha skitit i att byta nåt, när jag fick tillbaka bilen såg allt ut exakt som när jag lämnade in den :) 

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Har varit i kontakt med närmaste ford-verkstad och de skulle beställa hem delar sa de. Andra verkar ha fått det fixat mycket smidigare. Men men de hör väl av sig hoppas jag :).

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Ford verkstaden i Stockholm som Ford pekat ut har kontaktat mig och ska beställa del / delar, han sa att det inte gällde hela airbagen utan enbart en detalj som sitter i airbagen, har med metallsplitter att göra och detta ska korrigeras med byte av just den delen, inte airbagen alltså

 

//Johan

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 timmar sedan, Johan_mega said:

Hej,

Ford verkstaden i Stockholm som Ford pekat ut har kontaktat mig och ska beställa del / delar, han sa att det inte gällde hela airbagen utan enbart en detalj som sitter i airbagen, har med metallsplitter att göra och detta ska korrigeras med byte av just den delen, inte airbagen alltså

 

//Johan

 

Säkert samma som för mig då :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...