Jump to content

Featured Replies

• Svar 208
  • Visingar 33,7k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hej! Jag har med stort intresse följt inläggen gällande recall av airbags. Det är ju lite svårt att inte tänka tanken att något kan hända när det nu tydligen finns belägg för att bagen med divers

• Tjena Var på Bilmånsson i Halmstad idag och fick förarairbagen fixad Är mycket nöjd med info o bemötande gällande recall av airbag . Fick desutom möjligheten att provköra både Ecoboost och GTn medan

• Tommy Iggesund
    Tommy Iggesund

Men nog borde Ford Sverige kunna fixa detta, alla kan ju inte åka till Grufmanbil . Dessutom kan ju en del av oss bo 100 mil från Sthlm CMC 5041

Posted Images

comment_155485

Bra jobbat Ford!

Ett mail till fordkund@ford.com i förrgår, svar idag (se nedan) och har sedan blivit uppringd två gånger.

Tid för byte bokat om en vecka:) Inte illa för en 12 år "gammal" bil...

Hej Håkan,

Tack för ditt mail.

Din bil har en aktiv säkerhetskampanj gällande förarairbagen som går att utföra i Sverige. Vi har nu varit i kontakt med Hedin Bil Fordstore Eklanda, Jolengatan 15 i Mölndal och informerat dem. Kontakta verkstadschef Jonas Hamnstedt på telefon 031-7517519 så hjälper han till att boka in bilen för åtgärd.

Återkoppla gärna till oss på Ford Kundservice när du har en tid bokat så vi kan följa upp i ärendet. Tack på förhand.

Önskar er en bra dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Emma Strömberg

Customer Relation Centre Coordinator

Ford Motor Company AB

Box 4023, 169 04 Solna

Phone: +46 317071010

E-mail: fordkund@ford.com

www.ford.se

comment_155738

Hej,

Ford verkstaden i Stockholm som Ford pekat ut har kontaktat mig och ska beställa del / delar, han sa att det inte gällde hela airbagen utan enbart en detalj som sitter i airbagen, har med metallsplitter att göra och detta ska korrigeras med byte av just den delen, inte airbagen alltså

//Johan

comment_155749
20 timmar sedan, Johan_mega said:

Hej,

Ford verkstaden i Stockholm som Ford pekat ut har kontaktat mig och ska beställa del / delar, han sa att det inte gällde hela airbagen utan enbart en detalj som sitter i airbagen, har med metallsplitter att göra och detta ska korrigeras med byte av just den delen, inte airbagen alltså

//Johan

Säkert samma som för mig då :)