September 26, 200420 yr comment_9665 Som topic säger, vad har ni för planer med bilarna i vinter?Själv så står jag inför ett dilemma.har 2 bilar, en 244 Turbo från 1982 som är helt orginal med 16800mil på mätaren, den ska göras färdig i vinter, underredsbehandlas, plocka ner allt under och få det lackat (svart, alltså färgen svart)bil nummer 2, min älskade mustang 92:a..Dessa har delat garage under ett par månader, i mitt garage i dalarna, och där får det plats med:2 bilar för förvaringeller1 bil att meka med...och jag VILL meka med BÅDA!Mustangen ska få ny utväxling, nya headers, avgassystem, fälgar, underredet ska målas och så vidare...Så jag hade planer på:Sälja mustangen nu, göra färdigt 244an och sälja den till våren..vad göra?Och vad ska ni göra i vinter?
September 26, 200420 yr comment_9666 Mina planer för vintern är att fortsätta med min rullande renovering.Ska börja med att lyfta ur motorn och renovera den. Sen blir det en del rostlagning i motorrummet, ny lack under huven och lite annat småfix.
September 26, 200420 yr comment_9667 Själv ska jag byta inredning i min musse, dra om massa el och fixa lite annat småpyssel
September 26, 200420 yr comment_9668 Och jag ska fortsätta med mitt golvbyte, hoppas att den vill rulla till sommaren. Men som vanligt saknas det lite pengar så vi får se om jag får i hop det...Skyndar långsamt
September 26, 200420 yr comment_9671 Jag har en hel del planer, sen får jag se hur mycket som kan genomföras.1. Byta en plåt på innerskärmen i motorutrymmet. 2. Lacka om motorutrymmet.3. Fixa ny grill á la egen design.4. Byta generator, sätta i ett nytt batteri bak samt dra om allt grövre kablage.5. Byta till grövre krängningshämmare, hårdare fjädrar och nya styrleder.6. Fixa lite nya delar till inredningen. Bla. bälte till förarsidan.7. Nytt växelreglage (race) till lådan.8. Försöka hitta en diffad 9" bakaxel typ 3:00 eller 3:50.Sen är det nog vår igen och då ska jag försöka delta i race hos KDR mfl.
September 27, 200420 yr comment_9678 Fälgar och väghållning ligger närmast till hands. Funderar på Saleen eller SSR fälgar samt väghållningskit från Saleen eller Steeda. Dock behövs det lite uppgraderingar i huset också, så vi får väl se vad det blir av det.
September 27, 200420 yr comment_9683 Vet inte vad jag skall göra i vinter, skall vara ärlig och sägaatt det mesta är gjort på båda Mustangerna. Byta skarplister på Mach1an laga ett par hål i golv förarplatsoch byta vindrutan sedan får hälsan avgöra (ryggopereradoch väntar på att evetuellt opereras mer i rygg)Kanske bättre att renovera sig själv i alla fall, men Mustang är bra mycket roligare. :wink:
September 27, 200420 yr comment_9690 Tänkte lyfta ur motor och låda för att komma åt och lacka motorrum.Ska försöka göra riktigt snyggt.Sen blir det ett nytt dubbelt avgas och nya gasdämpare runt om.Sen är det väl nästan sommar igen.
September 27, 200420 yr comment_9691 Vet inte vad jag skall göra i vinter, skall vara ärlig och sägaatt det mesta är gjort på båda Mustangerna. Byta skarplister på Mach1an laga ett par hål i golv förarplatsoch byta vindrutan sedan får hälsan avgöra (ryggopereradoch väntar på att evetuellt opereras mer i rygg)Kanske bättre att renovera sig själv i alla fall, men Mustang är bra mycket roligare. :wink:Då tycker jag att du ska "renovera" ryggen först...Min jobbarkompis kom tillbaka idag efter 6 månaders sjukskrivning pga diskbråck....Han skulle dock vara sjukskriven ända till nästa år men han klarade inte av att va hemma längre....Vid 12 tiden i förmiddags fick jag bära in honom i bilen igen....Ryggen small direkt och han bara satte sig ner på gatan och kunde inte röra på sig.. Så jag undrar om han överhuvud taget kommer tillbaka till jobbet igen...Så jag tror att det är bättre att "renovera" ryggen än bilen... :wink:
September 27, 200420 yr comment_9693 Hej Daniel(dacke). Tack för omtanken, tråkigt med din vän. Svårt att låta bli i alla fall. Jag har stelopererat och gått sjukskriven snarttre år jag är på jobbet nästan varje dag ett partimmar för att träffa arbetskamrater och för att vårda hjärnan. Troligen är det snart dags för mer skruvar i ryggen efter som det inte är riktigt bra ännu. Men som jag skrev tidigare det är mycket roligareMUSTANG och vet i fan om inte den fungerar lika bra som läkemedel fast värken går inte att ta bort. :wink:
September 27, 200420 yr comment_9695 1; Få hem bilen från USA.2; Ställa in den i varmgarage och putsa / finmeka3; Ta ut den till våren, regbes och känna hur den känns.4; Ta beslut om vad som ska göras vinter 2005. :wink:
September 27, 200420 yr comment_9697 Ny lack som visserligen ska på väldigt snart,annars är det mer effekt som står på önskelistan i vinter.Sen ska väl ljudanläggningen i, har leggat i källaren och väntat 1 år på rätt bil Men listan kan ju göras hur lång som helst ,bara pengarna skulle finnas :wink: Rev av vinylen på taket och jag kan säga att det var ingen rolig syn(rost)
September 27, 200420 yr comment_9699 Tjena!Själv har jag fått 69:an på hjul och ska snart börja passa in karossen ..Har nyligen köppt kåk som jag håller på att renovera så mussen får nog lida lite granna..Men har som mål att lacka motorrummet, invändligt av karossen samt alla baksidor. Så förhoppningsvis är mussen färdig för att åka till lakeraren till våren..Köppte för övrigt lacken i förra veckan..Calypsocorall
September 27, 200420 yr comment_9700 Ska ligga lågt ett tag!Var tanken iallfall men det är kanske tillåtet att ändra sig. Ska försöka att stenhårt hålla lågbudget iallfall.1) Ur med motor och låda för 511'e gången.2) Endast genomgång motor av slitaget och uppfräshning (måla).3) I med en annan FMX igen med nytt TransGo kit och EDGE turbin som redan väntar.4) Fixa knölig förrdörr och lacka.Manuell växel låda och andra dyra drömmar som ligger i verkstan får vänta då flyttplaner hägrar här med.
September 27, 200420 yr comment_9701 Jag har samma mål som förra året och det är att få färdigt Mach 1:an. Förhoppningsvis så får jag ihop motorn under oktober, sedan är det bara att sänka ner den och montera ihop resten av bilen. Har inte velat montera skärmar odylikt innan motorn är på plats. Om allt för en gångs skull går som det skall så blir det premiärvising på Elmia nästa påsk.När Mach 1:an är färdig så står caben på tur för en genomgång.
September 27, 200420 yr comment_9702 Tjena!Har lite prylar att syssla med:1: Plocka isär det som är kvar av den, inför blästring2: Laga alla gamla fusk lagningar.(byte av båda bakskärmarna och lykt plåten bak).3: Lämna in bilen på lack4: Byte av alla slit detaljer i framvagn och montera kräng hämmare bak och fram5: Dra helt ny el.6: Plocka i hop alla dessa delar jag har köpt hem till en motor :wink: 7: Renovera låda och bakaxel8: Byta ut stolarna 9: Montera ihop hela bilen10: Reg besiktiga11: Njutadet här innefattar kanske två vintrar... får se!
September 28, 200420 yr comment_9704 Renovera eller byta förgasare, serva motor o låda, samt kolla upp bilen i övrigt då jag köpt den nu i somras. Det blir ett nytt avgssystem, har inte bestämt mig om det blir dubbelt eller om jag skall ha som nu. Vad tycker Ni? Hus o barn tar ju sin tid så det får räcka för i vinter.
September 28, 200420 yr comment_9722 Har för avsikt att få lite säkerhet i min 66 HT.Beställt nackskydd och 3-punkts rullbälten till framstolarna.Söker även rätt prylar för att få 2-krets bromssytem men är lite osäker på vad man skall montera. Stainless Steel Brake Corp. har visst bra prylar ?Sedan hoppas jag hinna med att sätta i en renoverad konsoll, byta gummilister till både fram och bakruta samt ny vindruta, byta vinyltaket och även innertak och slutligen montera i en nybeställd stereo med cd-växlare. Som pricken på det hela blir det 14 x 7 Styled Steel wheels med BF Goodrich däck. Hoppas orken räcker för "sorken".
October 1, 200420 yr comment_9782 Trevligt med en hemsida som visar lite äkta garage scener:-Funderar på något liknande:-
October 1, 200420 yr comment_9783 Det här var en bra länk för då märker man att man inte är ensam med projekt. Jag lider själv av ett projekt (-67 GTA FB) som jag köpte via kort från USA för 3 år sen. Kan få vem som helst att ta till tårarna. Om jag säger att det är allt att göra så överdriver jag inte. Att börja renovera en sån bil är nästan idiotiskt, men så ser man ibland en artikel som visar på någon som byggt en bil från ingenting, då blir man sporrad ( oftast kortvarigt), frågan är om det inte är enklare att bygga en bil från början med lite olika delar som är hela.Min rekommendation till alla är att köp aldrig osett och köp så bra bil som möjligt. Min enda tröst är den där dansken som renoverar en Ht i ungefär samma skick. Finns länk på hemsidan under "garage".Det värsta är att jag inte orkar fuska utan petar med varenda detalj.Det positiva är att slutresultatet kan bli hur mycket custom som helst, och ändå se ut som en Mustang.Eftersom det kostar en massa pengar så har jag en av mina andra två Mustanger till salu för att finansiera renovringen. Två bilar som jag haft i många år. Hur besviken blir man inte när det bara ringer skitsnackare hela tiden utan seriöst intresse.
October 1, 200420 yr comment_9791 Trevligt med en hemsida som visar lite äkta garage scener:-Funderar på något liknande:- Det är kul att dela med sig. Har oxå en hemsida som visar vad och hur jag gör med mina bilar. Dock inte något Mustangmekande ännu. Men en å annan Saab finns med. Ang vintermek så brukar det vara så att när man väl kommit igång kommer våren för fort. När man i början av April har en bil i delar får man lätt lite panik...
October 2, 200420 yr comment_9795 Ang vintermek så brukar det vara så att när man väl kommit igång kommer våren för fort. När man i början av April har en bil i delar får man lätt lite panik... Jo tack! Det där känner man ju igen... Jag börjar redan oroa mig för att inte tiden ska räcka till i vinter, och jag som inte äns har börjat plocka ner bilen.
October 3, 200420 yr comment_9809 Det låte som alla har fuult upp i vinter. Jag och min far ska också få gjort lite småfix. 1. Pass.dörren ska få en ny dörrsida. 2. Ny golvmatta ska beställas och monteras.3. Innertaket ska fixas till.4. Sen skulle vi fått gjort en "rear seat devider" i trä.De är väl #1 prioritet, men sen har jag egna planer... för framtiden
October 3, 200420 yr comment_9814 Hej.Började idag med att demontera vindrutan på Mach1an skallmontera en ny, så nu är man igång i alla fall.Många kanske undrar varför man gör detta själv när detfinns glasmästre, jag har alltid gjort detta själv för att kunnafixa dåld rost och för att få frisk lack även där det inte syns. Eftersom att jag skriver en del i våran klubbtidning så tänktejag ta upp byte av vindruta 71-73 som reportage.Kan som inledning säga att det är lite struligt men inteomöjligt.Har tidigare skrivit i MUSTAG FORUM 2 01 om rutbyte 64-68, skilnaden är att fom 1969 limandes rutan direkt på karossenmot tidigare år då den sitter i en gummilist.:wink:
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.