Jump to content

Bensinförbrukning

Recommended Posts

Hej

läser jag om andra mussar på blocket som är trimmade och ofta 400+, så påstår några att dom åker på 0.75 landsväg och 1,0 blandad körning. Min drar 1,0 på landsväg och 1,1-1,2 vid blandad körning. Har jag något fel på min GT , det enda som inte är original är öppet filter och stc x4 som just nu står på​ Performace

jag har samma förbrukning som dig... 1,0-1,33

på en hel tank....

Men du och jag kanske ser till att våra ponnys får både trava & skena

dom andra kanske bara skrittar eller bara är promenadare (cruising)

jag åker muskel bil av en anledning och det är att jag vill att det ska röra på sig!!!

Sport bilar är 2 sittsiga

Ponny cars röd ljus racers

Raggar bilar för dom som ej har råd att tanka :cool: (cruising)

Ja ja, så är det alltid.

En del har köpt bilen för att bevisa att den går så snålt som möjligt..

Roligt???

Ni har helt bedömningar vad de tar när man har lagom roligt.

Den nyare motorn är betydligt snålare än modellerna fram till 2010.

Min GT 2011 kan jag få att gå på 0,8 vid långfärd med en march fart på 90 - 100 kmh. Kollade senast för någon vecka sedan på långfärd i Småland med sambon (hon gillar INTE när det går för fort) Vill jag kan jag få den att dra 1,5 och då är det roligare att köra. Det måste väl ändå anses imponerande att våra bilar inte drar mer?

• 2 weeks later...

Brukar snitta 1.3 med min GT -06 med manuell låda. Mestadels stadskörning och rätt tung högerfot emellanåt. CAI, tune för 95 oktan, lättare remhjul och borla stingers är det som är gjort med motorn :)

Min drar besin! Har ingen aning hur mycket! Å varför skulle jag bry mig om detta! Man köper väl inte en v8 om man är bekymrad över förbrukningen på den! Då kanske man ska ha en 1.1 liter bil?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Fast å andra sidan så gillar jag att köra bil å långt, så då är bensinförbrukning av betydelse för mej. Eftersom pengar oftast är en bristvara . Det är en utmaning för bilindustrin att sälja bilar med låg förbrukning utan att göra avkall på motorstorleken och HK

CMC 5041

• 2 weeks later...
  • 3 years later...