Jump to content

Mustang-mek vintern 06/07


NiklasW

Recommended Posts

Tänkte det vore kul med en tråd där man kan skriva vad som är planerat inför vintern och även lägga in lite bilder på processen, alltid kul att se när man deppar vintertid :)

Själv har jag inget planerat med min bil än så länge men det kommer väl senare...

Låt inte denna tråd dö utan fyll i under vintern :!:

Link to comment
Share on other sites

Här håller man på med avgasrör, rostskydd.

Inom snar framtid, hoppas vinter, så ligger det planer på tändningen.

Motorjobb...

Ska försöka få til llite bilder från mitt ytterst trångbodda lilla garage.

Mvh Klas

Link to comment
Share on other sites

Nu när jag väl har en bil med V8:a så har jag snöat in på att det måste vara en 4-portare också...

Den går jättebra med 2-portaren, men jag vill kunna säga att: " det är en 351:a med 4-ports Holley"

Tala om att vara skadad!

behöver jag en stödperson eller kanske en krisgrupp?

Link to comment
Share on other sites

Här ska hästarna få sig ett nytt gemensamt stall. Kommer säkert ta hösten och vintern så hoppas vintern blir lång. Känns som att jag har det fullsketet minst fram till påsk.

Garagebyggnad - in med bilarna - börja skruva - sen är det nog vår! :shock:

Hoppas dom kan samsas i ett redan för trångt garage.

Gick och snubblade över en motor med som jag tyckte kunde vara bra att ha... :twisted:

Bifogar lite bilder...

Link to comment
Share on other sites

1973 fit for fight again :-- .....and for sale....inget mer att göra på den... :cry::twisted: ..men -69 och -73:an skall ut på grön bete i veckan för byta plats med varandra (om snön inte hinner komma). -73:an skall in i mitt förvaringsgarage, varmt och larmat. -69:an skall till mek. garaget, varmt men rörigt och det skall bytas nedre p-ände på höger sida. Byte av turbin till en med högre stallspeed och byte av inredning, spoiler fram, hoodpins samt uppgraderat kylsystem, fläktkåpa, kylare m.m

Sen är det vår.... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Är så nöjd idag, har precis hämtat bilen efter att ha fått gjort ett väghållningslyft -- nya fjädrar, nya fjäderhänken, nya bussningar, nya dämpare, nya kränghämmare fram och bak.

Och det kändes så himla bra, jäkla vilken skillnad:-) Nu väntar man på våren...

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

har planerat in att fräsa upp mitt insug för att hålla en holley 2portare, byta kam, lyfta i motor, montera avgassystem, och förhoppningsvis få ihop resten av bilen innan sommarn

Link to comment
Share on other sites

Rev ur inredningen för att passa in sidopanelerna i bak (gillar inte glipor), hittade lösa galler i "ventilationen". Så nu får jag dra lite nya gängor så att grejorna sitter fast. Gör om grillen eftersom jag har en 66:a grill på min 65:a så nu får det blir Shelby front istället, är lite trött på att alla tror att det är en 66:a.

Link to comment
Share on other sites

Jag sitter och väntar på en hel del delar från Staterna, både exteriör och interiör ska få sig en omgång. Nya dörrsidor, kickpaneler och gummilister, ny matta. På utsidan blir det nya blinkers, backljus och övrigt krom förutom kofångare. NOS yttre dörrhandtag + grillribbor ska också monteras. Nytt avgassystem samt Style Steel Wheels och däck. (Sen har jag ju 289'an som jag börjat skruva isär, men den är av sekundärt intresse som det känns, den får stå i hörnet tills bättre tider kommer)

Fick garaget isolerat i Nov. och är så sugen på att få börja leka däri. Garaget är inte så stort men det är varmt iaf - bifogar en bild :P Börjar bli en pina att vänta på grejjer som skulle kommit förra månaden! :cry:

1703254820.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...