Jump to content

Köpa delar i USA


Recommended Posts

Det där är en smak och prissak, många har personliga favoriter där man handlat en eller fler gånger och fått bra bemötande eller shysst pris.

Jag har bra erfarenheter av www.cjponyparts.com och

www.mustangplus.com ( hittar lite bättre på den sidan tycker jag)

Finns många många fler handlare, men där har du en början.

det är lite som Jula och Biltema priserna varierar mellan handlarnas delar. En inredning kan vara jäkligt billig på Cj medans Cj:s framvagnsdelar är dyrare och mustangplus har dyr inredning men billiga framvagnsdelar

(obs att ovan är en hypotes)

ska du handla billiga fälgar och inte är en originalfreek så är

www.customwheelsmarket.com en bra sida

Mv. Matte

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har handlat hos Mustangs Plus, Mustangs Unlimited och Jeg´s. Alla har fungerat mycket bra. Snabba leveranser från dörr till dörr vilket är bekvämt men tillkommer frakt, tull och moms vilket fördyrar en hel del.

Mvh

Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ämnet har varit uppe tidigare, men min hovleverantör av hotrod delar har lagt av.

Var lönar det sej att handla Ford och Mustang-delar i USA, i vilken shop funkar servicen bäst, och vilken firma är pålitlig? Har handlat på några ställen tidigare, men nu vill jag gärna ha era åsikter var det lönar sej att köpa.

Ordet är fritt, tackar o. bockar.

Link to comment
Share on other sites

Hallo!

Har själv köpt allt på cjponyparts.com efter ett besöket i USA i höstas (fick ju passa på).

Har inte haft något strul mer än att dom skickade fel luftfilter som var flera gånger dyrare än det jag beställt.

Hyfsat snabba på att besvara mail med dom funderinga som jag hade om grejor jag inte hittade i katalog o på hemsidan. Givetvis fick jag med allt jag ville ha. 8)

Link to comment
Share on other sites

National parts depot NPD, har ett enormt urval, har inte alltid det lägsta priset men bra service och kvalitet. Jag kan även nämna att dom ställde upp klockrent när ett nytt batteri anlände sprucket, jag mailade foton och 7 dagar senare så kom ett nytt helt batteri, inga extra fraktkostnader eller krav på att skicka tillbaka det spruckna batteriet.

Link to comment
Share on other sites

National parts depot NPD, har ett enormt urval, har inte alltid det lägsta priset men bra service och kvalitet. Jag kan även nämna att dom ställde upp klockrent när ett nytt batteri anlände sprucket, jag mailade foton och 7 dagar senare så kom ett nytt helt batteri, inga extra fraktkostnader eller krav på att skicka tillbaka det spruckna batteriet.

Har själv tagit hem ett antal gånger (för ett stort antal $$$) från just NPD, delarna är hyfsade, men priset är inte alltid det "rätta". Strul har inte förekommit, men dom har inte Ford Racing eller andra aftermarketdelar- det blir dyrt att köpa från olika ställen p.g.a. frakten. Skulle gärna handla allt på ett ställe. NPD har bra service, men kan inte alltid leverera ordern till 100%.

Link to comment
Share on other sites

Första gången jag beställde var hos Dallasmustang, jag var nöjd med delarna men det tog över 1 månad innan delarna var hos mig..

Har sedan dess handlat hos Mustangunlimited och har alltid varit helnöjd..

Förra beställningen hade jag hemma på 3 dagar...

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt av NPD national parts depot.Dom är klockrena leverans vid dörren bra priser samt jag fick en list som var fel tog kort maila felet det kom en ny på 3dagar bra service.gå in på deras sida kan du beställa en katalog om du är osäker läs nog i den lätt att beställa fel.AFFE

Link to comment
Share on other sites

Mustangsunlimited är ju inte nämnda. Många svenskar handlar därifrån och jag har bara hört bra om dem.

Nån som åkt på strul hos denna firma?

Japp jag har haft strul senaste 2ggr

Har order där nu och väntat 2veckor plus att säljarna är relativt tekniskt dåligt insatta om man har frågor.

Vet man vad man ska ha utan frågor funkar det.

Fick även hem en stor beställning från dom i april tror jag det var och den tog 1.5 månad trots vanliga standardgrejjor. 50% var restat

En massa extra frakter åkte jag på bara för dom skickade prylar mellan deras egna varuhus.

Annars är dom bra prismässigt och komplett sortiment.

Ford Racing delar har dom vilket jag alltid köper första hand

Över lag tycker jag dom är varken sämmre eller bättre än de flesta.

MustangsPlus handlar jag gärna av då dom har tekniska kunskaper och egen verkstad.

Samma där med Ford Racing delar.

Kan vara lite dyrare där men alla priser där är faktiskt förhandlingsbara vilket är otroligt i amerikanska mått.

Internet handeln har fått nästan alla företag att skärpa till sig för ett dåligt rykte sprider sig som elden

Det var värre förr tycker iallfall jag.

Första gången jag handlade i slutet på 80-talet av Mustangs Plus var det Fax och telefon 20kr/min om gällde!

Gå till banken köpa "bankers Check" och posta betalningen eller trassla med överföring.

Så ordet "Strul" är ju lite olika hur man ser det. Idag tycker man det är "strul" om man måste vänta 1 vecka extra

För 20år sedan var man nöjd med 1månads leverans

Ni fattar inte hur lätt det är nu med Internet! :--

Link to comment
Share on other sites

Mustangsunlimited är ju inte nämnda. Många svenskar handlar därifrån och jag har bara hört bra om dem.

Nån som åkt på strul hos denna firma?

Internet handeln har fått nästan alla företag att skärpa till sig för ett dåligt rykte sprider sig som elden

Det var värre förr tycker iallfall jag.

Första gången jag handlade i slutet på 80-talet av Mustangs Plus var det Fax och telefon 20kr/min om gällde!

Gå till banken köpa "bankers Check" och posta betalningen eller trassla med överföring.

Så ordet "Strul" är ju lite olika hur man ser det. Idag tycker man det är "strul" om man måste vänta 1 vecka extra

För 20år sedan var man nöjd med 1månads leverans

Ni fattar inte hur lätt det är nu med Internet! :--

Been there, done that!

I början av 80-talet visste dom inte var Norden låg...

Har handlat aktivt till MoPar- bilar genom åren, nuförtiden funkar det väldigt bra.

Är dock novis på Mustangsidan. Brukar handla för ganska mycket $, så jag förutsätter att allt funkar som det skall. Här har NPD varit väldigt bra. Dom kan leverera över 90 % av ordern inom rimlig tid, men dom har inte Ford Racing. Handlar man resto och racing delar separat kommer det dubbla frakter. Också inlandsfrakterna inom USA har stigit. Har tidigare undvikit att blanda mej för mycket med Ford eller GM, men det ser ut som det skulle bli mera Ford- aktiviteter än tidigare.

Gillar mera det här: http://www.moparsatthestrip.com eller

http://videos.streetfire.net/video/D0AD ... B1B287.htm

Link to comment
Share on other sites

Har handlat hos Mustangsunlimited flera gånger. Snabba leveranser och möjlighet att logga in och kolla orderstatus, restnoteringar mm.

Dom har skött sig till 100% alla gånger jag har handlat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Beställde ny förgasare från CJ Pony Parts Torsdag 12.e hämtade den på posten onsdag den 18.e. Ganska snabba ryck...

Tror dom flesta e ganska snabba om man påpekar att man vill ha det snabbt....och om varorns finns hemma.

Link to comment
Share on other sites

hej

jag har handlat mycket delar från cobranda.com deras katalog är 1000 gånger bättre än deras hemsida men service+ plus leveranser har alltid varit mer än 100% till mig inte ett fel dom har gjort även på stora orders.

om någon vill ha hjälp så hör av er.

Link to comment
Share on other sites

Fick hem bagagerumsplåtar och gaspedal samt bussningar till pedalställ från mustangunlimited.

I vanliga fall brukar jag ta det med båt men det var lite bråttom med dessa delarna så dom skickades med flyg. Tog en vecka innan UPS ringde på och skulle lämna av delarna. Dessvärre fick jag en mindre chock när jag skulle betala tull o moms. Delarnas värde var 1191kr, UPS killen ville ha 765kr vid dörren :shock:

Ett tillägg på 65% i moms och frakt. Jag trodde dom hade räknat fel eftersom tullen och moms ligger på 32.5% tillsammans. Men det visade sig att dom tar moms på frakten också.

Så hädanefter håller jag mig till båtfrakt, tar längre tid men blir 3kr/dollarn billigare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...