ThomasFB September 25, 2007 Report September 25, 2007 Titta här: http://video.yahoo.com/video/play?ei=UT ... 114784&b=2Bland det roligaste man kan hålla på med utan att ta av sej byxorna......Play it loud Citera
87gt50 September 25, 2007 Report September 25, 2007 Direkt av trailern, utan värmning av varken motor, låda, bakaxel eller nånting... Vågat att varva på det viset. Men vad vet jag... har man pengar så kanske det inte behövs...//Jocke Citera
hgz September 25, 2007 Report September 25, 2007 Tror faktiskt inte han körde direkt av vagnen, borde ha blivit liite skumpigt isåfall iom inga ramper.. Mvh Herman Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 25, 2007 Report September 25, 2007 Hej.Fick samma reaktion, ut å gasa utan uppvärmning ,en glad motor är det i alla fall , backspegeln var detförsta en kalenderbitare som jag reagerade på ,monterades första året 1968 i Mustang . Citera
Monshine September 26, 2007 Report September 26, 2007 vilket ljud underbart.men jag tycker inte motorn låter glad den låter riktigt elakt Citera
ThomasFB September 26, 2007 Author Report September 26, 2007 Jag tror inte det var första stinten för dagen, utan bilen var parkerad bakom trailern då den var i depån. Citera
Peter CMC771 September 27, 2007 Report September 27, 2007 Jag har bara en sak att säga, det rycker i gasfoten Citera
mats g johansson September 27, 2007 Report September 27, 2007 Vilket ljud! Filmen borde heta som TV programmet - "Så skall det låta"Det var väl dessutom just på Willow Springs banan som Mr Shelby testade sina bilar när Shelbyn konstruerades en gång i tiden. Gör inte saken sämre... Citera
MrTurbo_1645 September 27, 2007 Report September 27, 2007 Alltså nu får ni ursäkta min språk men...Jag blir så förbannat jävla "SUGEN" när jag ser sådant, helst filmat innefrån bilen. Har själv kört en del bana och när jag ser det där kommer allt tillbaka;De lätta skakningarna precis innan start (som försvinner när man väl är iväg)Adrenalinet, känns som allt blod ersätts, nu skall det köras... Frustrationen (ur spår för F*N jag är snabbare!!!!!!) YESS där fick du!! Nu tar vi nästa...Haaa, jag tar in på honom....Jag släpper ALDRIG!!!Hornen som knakar innanför hjälmen...Man ser INGET av det runt banan, allt annat än fullt fokus på spårval, inbromsningar etc går bort.Svetten som pärlas i pannan.När man går ur bilen efteråt är armar och ben som överkokt spagetti. FASEN VAD UNDERBART! edit; bättrat på språket Citera
ThomasFB October 1, 2007 Author Report October 1, 2007 Banan kunde ha varit ”öppnare”. Nu fanns det inte några långa böjar eller raksträckor där man kan löpa fullt ut. Snäva böjar tar ner på hastigheterna, kanske lika bra då det är många ”blåbär” i vägen Citera
Nenne October 1, 2007 Report October 1, 2007 Det var väl dessutom just på Willow Springs banan som Mr Shelby testade sina bilar när Shelbyn konstruerades en gång i tiden. Gör inte saken sämre...Det kan nog hända, men den här filmen är inspelad på någon variant av den betydligt nyare "Streets of Willow Springs", i nedre högra hörnet på den här bilden.http://www.willowspringsraceway.com/tra ... n/maps.aspDen klassiska, längre banan med rötter i tidigt 50-tal syns till vänster på bilden. Citera
mats g johansson October 1, 2007 Report October 1, 2007 Det kan nog hända, men den här filmen är inspelad på någon variant av den betydligt nyare "Streets of Willow Springs", i nedre högra hörnet på den här bilden.Det är ju helt riktigt. Inte desto mindre trevlig film för det Citera
JanneJ October 1, 2007 Report October 1, 2007 Hittade den här på Historic racingfinalen på Falkenbergsbanan för en månad sedan.Mycket hög "vill-ha" faktor! Citera
mats g johansson October 1, 2007 Report October 1, 2007 Hej Janne, Fler bilder och lite historia på denna läckra Shelby finns påhttp://www.mustangclubsweden.com/malmo/ ... index.htmlText på engelska pga länk från ponysite.demvhMats Citera
ThomasFB October 26, 2007 Author Report October 26, 2007 Kan man "se" hästkrafter? Jovisst: Rolls Royce fabriken påstår att dom har "tillräckligt" i sina motorer, vad har då den här? Citera
MrTurbo_1645 October 26, 2007 Report October 26, 2007 Kan man "se" hästkrafter? Jovisst: Rolls Royce fabriken påstår att dom har "tillräckligt" i sina motorer, vad har då den här? WOHO! Måste säga att jag verkligen gillar att även jänkarna insett att överladda med turbo ger mer än en gammal kompressor! Citera
mats g johansson November 1, 2007 Report November 1, 2007 En annan film där Jay Leno visar upp sin -65 GT350 (efter reklamsnutten i början)http://www.jaylenosgarage.com/video/ind ... dID=161927 Citera
Laslo November 1, 2007 Report November 1, 2007 Hmm, var det verkligen så dom hittade på namnet GT350? Citera
Nenne November 1, 2007 Report November 1, 2007 Ja, det är i alla fall vad som sägs vara Carroll Shelbys förklaring, 350 steg från kontoret till produktionslinjen. Och så var ju 350 en hel hundring mer än de 250 som Ferrari hade på sin hetaste sportbil på den tiden. Citera
CMC 1061 Berra February 28, 2008 Report February 28, 2008 Härligt härligt. Skulle kanske göra en åtta runt honom. Det var mycket ironi, men en match skulle väl inte vara helt omöjligt. Ialla fall jätte kul inslag. Och avundsjukan lyser i mig eftersom jag inte kommer ut det här året med min bil. Men jag komer att komma på lite träffar, och drägla över era bilar om jag får.Bera Citera
ThomasFB February 28, 2008 Author Report February 28, 2008 Har länkat den tidigare, men pallar för en upprepning:Detta är min grej, med en -65 GT350 (original eller clone) eller med BMW, det kvittar. Play it LOUD, så blir ni glada http://carscoop.blogspot.com/2007/11/bm ... -laps.htmlHur sparar man / laddar ner filmen till en windowsmaskin? Citera
LasseS February 28, 2008 Report February 28, 2008 Svettiga händer och förhöjd puls efter att ha sett den här filmen IGEN Lika dant förra gången... och gången före det... Men då var jag inte sjukskriven för vattkoppor Jag är nog "sjuk" på flera sett eller är jag normal Citera
CMC 1061 Berra February 28, 2008 Report February 28, 2008 Du är helt nnormal. Min puls stiger med, nästan så att jag sitter och skricker i inlevelsen. Min fru säger till mig. Nu får du lugna ner dig, jag blir trött på dig. Jag svarar ja ja ja. Sen fortsätter jag i smyg.Berra Citera
Recommended Posts