Jump to content

65 Shelby


ThomasFB

Recommended Posts

Alltså nu får ni ursäkta min språk men...

Jag blir så förbannat jävla "SUGEN" när jag ser sådant, helst filmat innefrån bilen. Har själv kört en del bana och när jag ser det där kommer allt tillbaka;

De lätta skakningarna precis innan start (som försvinner när man väl är iväg)

Adrenalinet, känns som allt blod ersätts, nu skall det köras...

Frustrationen (ur spår för F*N jag är snabbare!!!!!!)

YESS där fick du!! Nu tar vi nästa...

Haaa, jag tar in på honom....

Jag släpper ALDRIG!!!

Hornen som knakar innanför hjälmen...

Man ser INGET av det runt banan, allt annat än fullt fokus på spårval, inbromsningar etc går bort.

Svetten som pärlas i pannan.

När man går ur bilen efteråt är armar och ben som överkokt spagetti.

FASEN VAD UNDERBART! :twisted::--

edit; bättrat på språket 8)

Link to comment
Share on other sites

Banan kunde ha varit ”öppnare”. Nu fanns det inte några långa böjar eller raksträckor där man kan löpa fullt ut. Snäva böjar tar ner på hastigheterna, kanske lika bra då det är många ”blåbär” i vägen

Link to comment
Share on other sites

Det var väl dessutom just på Willow Springs banan som Mr Shelby testade sina bilar när Shelbyn konstruerades en gång i tiden. Gör inte saken sämre...

Det kan nog hända, men den här filmen är inspelad på någon variant av den betydligt nyare "Streets of Willow Springs", i nedre högra hörnet på den här bilden.

http://www.willowspringsraceway.com/tra ... n/maps.asp

Den klassiska, längre banan med rötter i tidigt 50-tal syns till vänster på bilden.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kan man "se" hästkrafter? Jovisst:

Rolls Royce fabriken påstår att dom har "tillräckligt" i sina motorer, vad har då den här? :shock:

WOHO! :--

Måste säga att jag verkligen gillar att även jänkarna insett att överladda med turbo ger mer än en gammal kompressor!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är i alla fall vad som sägs vara Carroll Shelbys förklaring, 350 steg från kontoret till produktionslinjen. Och så var ju 350 en hel hundring mer än de 250 som Ferrari hade på sin hetaste sportbil på den tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Härligt härligt. Skulle kanske göra en åtta runt honom. Det var mycket ironi, men en match skulle väl inte vara helt omöjligt. Ialla fall jätte kul inslag. Och avundsjukan lyser i mig eftersom jag inte kommer ut det här året med min bil. Men jag komer att komma på lite träffar, och drägla över era bilar om jag får.

Bera

Link to comment
Share on other sites

Svettiga händer och förhöjd puls efter att ha sett den här filmen IGEN :D Lika dant förra gången... och gången före det... Men då var jag inte sjukskriven för vattkoppor :-- Jag är nog "sjuk" på flera sett :? eller är jag normal :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...