ThomasFB January 4, 2008 Report January 4, 2008 En liten poll angående 1965-66 Shelbyclone.Bilens huvudfärg / Stripes Citera
JanneJ January 4, 2008 Report January 4, 2008 vit/blå är helt okfavoriten är kanske inte original men snygg: svart med guldstripes och torque thrust D fälgar. Citera
FastMagnus January 4, 2008 Report January 4, 2008 favoriten är kanske inte original men snygg: svart med guldstripes och torque thrust D fälgar. Citera
MrTurbo_1645 January 4, 2008 Report January 4, 2008 favoriten är kanske inte original men snygg: svart med guldstripes och torque thrust D fälgar.Ravenblack med "ghoststripes" och kromfälgar helst bullit. Mumma... Får jag som jag vill kommer min bli sådan.... Citera
ThomasFB January 10, 2008 Author Report January 10, 2008 Min farvorit jämsides med vit + blå stripe Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 10, 2008 Report January 10, 2008 Bilden finns redan på min favorit, Vit-Blå stripes och klassiska femekrade fälgar som exempel American Racing. Citera
ThomasFB January 10, 2008 Author Report January 10, 2008 Klassiska -65 vit / blå is Still Going Strong, ser jag. Vit är tidlöst på en 65:a.Det är igen trendigt med vita nya bilar också. Nackdelen med alla customfärger är, att dom förr eller senare blir omoderna.Det som var en höjdare 1985 kan ge kräksjuka 2008 Citera
Torbjörn cmc1071 January 11, 2008 Report January 11, 2008 Jag är lite svag för den klassiska vit/blå kombinationen av naturliga skäl. Citera
ThomasFB January 11, 2008 Author Report January 11, 2008 Jo, och dessutom har du ett fint exemplar av en fin modell. Men jag är väl lite partisk, av naturliga skäl...Är i valet och kvalet hur jag skall fortsätta. Har en väldigt bra utgångsläge, med en nästan rostfri -65 FB 2+2, (endast 2 tidigare "lagningar" som behöver bytas ut) men bilen har fel färg enlig min mening: Springtime Yellow...urk.Blir ingen exakt originalrenovering, så färgen kanske ändrar. Citera
Morst January 12, 2008 Report January 12, 2008 Vit med blåa stripes! Klassiskt snyggt och funkar fortfarande! Citera
Torbjörn cmc1071 January 12, 2008 Report January 12, 2008 Boyds gula blev helt OK och röd med vitt funkar också men då måste det vara lite "creme"vit annars blir det för mycket kontrast.Jag tror att det viktigaste är att ha en ljus färg då bilen är ganska liten och linjerna tenderar att försvinna med en mörk kulör. Citera
awikst January 29, 2008 Report January 29, 2008 favoriten är kanske inte original men snygg: svart med guldstripes och torque thrust D fälgar.Ravenblack med "ghoststripes" och kromfälgar helst bullit. Mumma... Får jag som jag vill kommer min bli sådan....[/quote:e1ah4nmr]SKRUVA UPP LJUDET Å SÄTT PÅ MÖE´FÄRG, FÖR NU BÖRJAR DET!!...Huva!!! Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 29, 2008 Report January 29, 2008 Puttsarvänliga val, Vit-Blå stripe eller tvärtom; men svart är inte vidare värst roligt att hålla snyggt. Däremot kan jag som andra tycka att det är väldigt snyggt med svart men frågan är om man orkar sköta det, då det räcker med att bara öppna garagedörren för att få börja om med puttsandet. Skrivet av en halvblind, därav massor av stavfel igen. Citera
ThomasFB January 29, 2008 Author Report January 29, 2008 Svart blir dammigt redan i garaget. Har en svart civilbil, puuhhh...50% för vitt- det är ordentlig majoritet. Nu blir det till att göra beslut. Håller med att 65 Fb ser bra ut som vit, men blir man anklagad för att vara medlöpare om man byter från blekgult till vitt?Bilen blir ingen originalrenovering- men nog i original anda, jag kommer att använda en del egna distinkta lösningar. Effekten torde inte stanna vid 271 hästar, och väghållningen kommer att ändra, till det bättre eller till det sämre...Men det syns ju inte utanpå. Citera
MrTurbo_1645 January 29, 2008 Report January 29, 2008 Svart e snyggt. Bilen får la vara skiten ibland, den måste ju användas. En skiten lack är ju enkelt åtgärdat utan att det blir skador, man tvättar den ibland. Citera
CMC 1061 Berra February 8, 2008 Report February 8, 2008 Färg val. Varför alltid så svårt. Ja ska man ta orginal vit med blå stripes. Som är mycket snyggt. Eller ska man bryta mot trenden kanske. Ja det är upp till var och en. Jag gillar även svart med orange stripes. Det är grymt upp käftigt. Berra Citera
pineman February 8, 2008 Report February 8, 2008 Tycker vit bil = hyrbil, nä röd ska den vara.............. Citera
CMC 1061 Berra February 8, 2008 Report February 8, 2008 ta inte illa upp nu Pineman. Men jag tycker Rött är lite fikus färg. Men eftersom du gillar rött så ska du ha det. Berra Citera
Janne Holm CMC1740 February 9, 2008 Report February 9, 2008 ta inte illa upp nu Pineman. Men jag tycker Rött är lite fikus färg. Men eftersom du gillar rött så ska du ha det. BerraHär är en "grabbig bil" Citera
CMC 1061 Berra February 9, 2008 Report February 9, 2008 Den var svulstig. Tänk att mysa runt med den där saken. snacka om brudmagnet. Undrar om man måste färga håret med? För att matcha skapelsen. Från en som längtar Berra Citera
Anders CMC601 February 20, 2008 Report February 20, 2008 Vad tycks om svart/guld. Jag tycker i alla fall att det är snyggt......Åtminstone nytvättad (Bilen är i Danmark ) Citera
Recommended Posts