Jump to content

Omröstning. Snyggaste färgkombinationen 65 Fastback


ThomasFB

Vilken är snyggaste färgkombinationen på 1965-66 Fastback med "Shelby-stripes"  

70 members have voted

  1. 1. Vilken är snyggaste färgkombinationen på 1965-66 Fastback med "Shelby-stripes"



Recommended Posts

Klassiska -65 vit / blå is Still Going Strong, ser jag. Vit är tidlöst på en 65:a.

Det är igen trendigt med vita nya bilar också.

Nackdelen med alla customfärger är, att dom förr eller senare blir omoderna.

Det som var en höjdare 1985 kan ge kräksjuka 2008

Link to comment
Share on other sites

Jo, och dessutom har du ett fint exemplar av en fin modell.

Men jag är väl lite partisk, av naturliga skäl...

Är i valet och kvalet hur jag skall fortsätta. Har en väldigt bra utgångsläge, med en nästan rostfri -65 FB 2+2, (endast 2 tidigare "lagningar" som behöver bytas ut) men bilen har fel färg enlig min mening: Springtime Yellow...urk.

Blir ingen exakt originalrenovering, så färgen kanske ändrar.

Link to comment
Share on other sites

Boyds gula blev helt OK och röd med vitt funkar också men då måste det vara lite "creme"vit annars blir det för mycket kontrast.

Jag tror att det viktigaste är att ha en ljus färg då bilen är ganska liten och linjerna tenderar att försvinna med en mörk kulör.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
favoriten är kanske inte original men snygg: svart med guldstripes och torque thrust D fälgar.

Ravenblack med "ghoststripes" och kromfälgar helst bullit. Mumma... :) Får jag som jag vill kommer min bli sådan....

ghost.jpg[/quote:e1ah4nmr]

SKRUVA UPP LJUDET Å SÄTT PÅ MÖE´FÄRG, FÖR NU BÖRJAR DET!!...

Huva!!!

Link to comment
Share on other sites

Puttsarvänliga val, Vit-Blå stripe eller tvärtom; men svart är inte vidare värst roligt att hålla snyggt. :?

Däremot kan jag som andra tycka att det är väldigt snyggt med svart men frågan är om man orkar sköta det, då det räcker med att bara öppna garagedörren för att få börja om med puttsandet. :roll:;)

Skrivet av en halvblind, därav massor av stavfel igen. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Svart blir dammigt redan i garaget. Har en svart civilbil, puuhhh...

50% för vitt- det är ordentlig majoritet.

Nu blir det till att göra beslut. Håller med att 65 Fb ser bra ut som vit, men blir man anklagad för att vara medlöpare om man byter från blekgult till vitt?

Bilen blir ingen originalrenovering- men nog i original anda, jag kommer att använda en del egna distinkta lösningar. Effekten torde inte stanna vid 271 hästar, och väghållningen kommer att ändra, till det bättre eller till det sämre...Men det syns ju inte utanpå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Färg val. Varför alltid så svårt. Ja ska man ta orginal vit med blå stripes. Som är mycket snyggt. Eller ska man bryta mot trenden kanske. Ja det är upp till var och en. Jag gillar även svart med orange stripes. Det är grymt upp käftigt. Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...