August 2, 200816 yr comment_58326 jag undrar lite vad man behöver åtgärda innan regbesktning på en mach 1 från 73 import från US. Har läst att från och med 1974 är det en massa intyg om bromsar och annat skit.Läste också att 30 års intyget är borta nu. kan man besiktiga med milesmätare.
August 4, 200816 yr comment_58466 1. Godkända reflexer bak.2. Vita posljus fram.3. Km tavla.4. Ursprungskontroll hos VV kontakta de via internet.5. Titel i orginal absolut det viktigaste dokumentet.6. Vägning om stationen i gör det.tror det va allt Lycka till....
August 22, 200816 yr comment_59561 5. Titel i orginal absolut det viktigaste dokumentet.Lycka till....Den ska skickas till VV i orginal vid ansökan om ursprungskontroll.
August 30, 200816 yr comment_60001 1. Godkända reflexer bak.2. Vita posljus fram.3. Km tavla.4. Ursprungskontroll hos VV kontakta de via internet.5. Titel i orginal absolut det viktigaste dokumentet.6. Vägning om stationen i gör det.tror det va allt Lycka till....Jag har en 66:a som ska besiktigas så snart ursprungskontrollen är klar.Vad är det för reflexer bak man måste ha?Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Om jag förstått saken rätt kan man ordna en km-skala och klistra på glaset på hastighetsmätare, korrekt?Mvh Thomas
August 31, 200816 yr comment_60010 Då jag regbesikta min ersatte jag de vita glasen i backljusen med runda från biltema, passar perfekt. Samt tejpade km skala på milesmätaren.
August 31, 200816 yr comment_60012 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.
August 31, 200816 yr comment_60018 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.Alternativt borra in P-ljus i strålkastaren, koppla ur pljusfunktion i Blinkerslampan, då kan du behålla orange./Tommy.
August 31, 200816 yr comment_60020 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.Jag letade efter vita blinkersglas, men hittar bara de vita backljusen, de ser ju väldigt lika ut, är det samma glas bara olika färg? Finns det någon i sverige som har sådana på lager?Hejhej Thomas
August 31, 200816 yr comment_60024 Min har inga posljus fram, så jag antar att punkt 2 går bort för mig. (eller har jag missat något).Positionsljus är det samma som parkeringsljusen. Parkeringsljuset fram måste enligt lag vara vitt, orange är olagligt (blinkersen får vara antingen orange eller vit på en så gammal bil). Därför måste man byta till vita blinkersglas.Alternativt borra in P-ljus i strålkastaren, koppla ur pljusfunktion i Blinkerslampan, då kan du behålla orange./Tommy. Inte om det sitter Sealed Beam strålkastare på bilen, då blir de odugliga. Det finns färdiga 7" H4 strålkastare med inbyggt p-ljus att köpa, och de kostar inte en förmögenhet. Det tråkiga med dem är att de oftast är flata, inte kupade om originalen (om man tycker det är viktigt).Sedan behöver man komplettera med relä eftersom kretsbrytaren Mustangens ljusreglage inte orkar med den högre effekten hos de modernare lamporna.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.