Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by Daniel Linde,

Hittade denna när jag satt och sökte runt lite. Riktigt bra sida av vad jag kunde se. Hoppas några får nytta av den. http://www.mikefordmustang.com/mustang_writeups.html //Danne

2. Hej. Någon som vet hur eller var man kan få hjälp med att programera om styrenheten / larmet. Jag har skrivigt om problemen jag har haft med min -01 GT i andra trådar men nu tror verkstaden jag har lämnat bilen till att det är detta som är felet. Vi har prövat att programera om nycklarna men detta hjälpte inte. Det är ett fabriksmonterad larm på bilen. Kan man koppla förbi denna på något sätt?? Det är ju förvisso ett stöldlarm, men ändå.

• 5 svar
    • 1,2k visningar
  3. Started by Ericsson,

Hej forumet. Tänkte höra om någon har haft problem med sin cabb och som kan ge mig lite tips. Min bil är en gt 2001 cabb (av förståliga själ). I sommras började cabben krångla och ville inte komma upp. Såg en liten oljepöl på höger sida. Den går ner men inte upp och den går ner utan "slagsida". Har handjagat den upp resten av sommaren men tänkte fixa den nu. Någon som har erfarenheter av att fixa detta? Vad kan vara troligast fel, motorn eller cylindrarna eller kanske rent av läckage i slangarnas skarvar? Har öppnat upp och kan inte se något direkt oljeläckage. Tacksam för tips och ev. bilder om någon har Eric CMC 1959

• 11 svar
    • 3,3k visningar
  4. Started by Ericsson,

Har skrivigt om detta tidigare men har inte fått någon ordning på startproblemen så bilen bogserades till en verkstad här i närheten. När dom skulle ta in bilen startade den och kördes in men sedan ströps bränslet. Batteriet laddades upp under natten och bilen startade igen och gick en liten stund, därefter dog den igen. Verkar som om det kan ha med billarmet att göra? Någon som har varit med om detta?? Soliga dagar missas

• 2 svar
    • 1k visningar
  5. Started by mr_c,

Jo, är somså att de sitter strålkastare med blåa led-dioder på min musse, o de tyckte inte besiktningen om! Så tänkte ja skulle få bort lysena för o kunna klippa sladdarna till dioderna, MEN ingen aning om hur ja ska få bort de? Enda lösningen som ja ser de är o plocka bort hela fronten, någon som gjort detta,eller vet hur man gör? Vore tacksamt o höra innan man börjar riva o ha sig =)

• 7 svar
    • 1,5k visningar
  6. Started by Magic,

Var någonstans kan jag hitta en orginalvinge till min GT?

• 9 svar
    • 1,5k visningar
  7. Started by Arne Djupfeldt,

Hej Det var ämnet, tappar orken i värmen. Sommaren kommer och Italien väntar.Bilen är en 01 cab med 4,6 motor den gårinte på alla 8 och orken försviner mer och mer . Det är bara att stanna. Lyfta på huven vänta 30 min åka en bit stanna 30 min osv. CMC 1926 Arne

• 2 svar
    • 1,2k visningar
  8. Started by elboy cmc 388,

Vart köper ni bromsskivor ifrån? Någon som vet om mustang använder samma skivor som någon annan bil modell ?

• 6 svar
    • 2,5k visningar
  9. Started by KingCobra,

Fick bytt cab förra året och hade inga problem då men nu när jag skulle slå igen dörren efter vinterförvaringen ( jag öppnade den först så den har inte stått öppen sen i höstas ) så slog rutan i cabben. Så nu måste jag ha rutan lite nere hela tiden. Pratade med Top´n Trim i Helsingborg som bytte cabben och de sa att det var inställningen på fönsterhiss motorn som måste justeras. Om det är så är det något man kan göra själv och i så fall hur?

• 3 svar
    • 1,2k visningar
  10. Started by mr_c,

Hej! Måste bara fråga om någon vet, i mittkonsollen på min 96- så är det ju en lucka man kan öppna, o där finns askkopp i ciggtändare. Går det att byta ut bara denna del mot mugghållare som nyare modellen av mustang har? Eller måste man byta hela mittkonsollen?

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  11. Started by Leif TH,

Hejsan ! Jag bytte bensinpump med hjälp av en trevlig reparatör. Man måste kunna hissa upp bil eller ha en rep-grop att jobba från. Jag hade felsökt ända fram med spänning på pumpen, men den drog ingen ström. När vi plockar bort pumpen visade det sig den pump jag köpt i USA inte passade så nu har jag en pump för Musse 99-00 liggande om någon är intresserad. Bilder finns som jag kan skicka. Orginalpumpen hade skurit fullständigt. Jag har t.o.m. ett PC-program där jag kunde se att pumpen inte skapar något tryck när jag försöker starta bilen. Allt prat om vevaxelsensor som jag bytte i onödan var helt fel spår. Mitt tips efter många timmars felsökning : Använd sunt förnuft oc…

• 1 svar
    • 1,3k visningar
  12. Hej! Börjar snart bli dax att plocka fram mussen o göras iordning för våren. Dock är det inte allt för gott om pengar just nu så kan inte göra allt jag vill. Men bilen MÅSTE ner på backen en bit, den är originalhög nu, dvs väldigt hög. Hur blir det om man bara monterar sänkfjädrar till en början (behåller dämpare som sitter på) ? Blir det katastrof? Eller kan man likagärna kapa fjädrarna då (ja, jag vet att de är epa style men vad ska man göra..) Och likaså, det sitter original aga på den justnu, skulle köpa nya headers va de tänkt, men nu vet ja inte riktigt, då dollarn gått upp 2kr från att ja började planera. Så om man tillfälligt bara ska göra något för att få ett lit…

• 25 svar
    • 4,8k visningar
  13. Started by Superlas,

Tjennare på er! Är på jakt efter en orginalstereo till en mustang 01! Nån som vet vart jag kan hitta en sån? Ny som beganad Letar även efter små dekaler som kan kan sätta i mitten på fälgarna om man inte har orginal Har ett par svenska fälg som är grymt smygga men skulle vilja hitta de dekalerna/klitermärkerna! Tack på förhand! MVh

• 6 svar
    • 1,4k visningar
  14. Started by Dodde,

Passar det eller måste man göra om motorfästen mm? nån som har koll? är det samma växellåda? Kabelhärvan är kanske annorlunda? Tacksam för alla svar

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  15. Started by Mosben,

Hej på er! Jag tänkte fixa med oljebyte, filter och tändstifft. Nu till frågan.. Vart kan man köpa Ford racing olja och filter billigt? Sen vilka tändstifft funkar bäst ? Jag kör en Mustang Cobra 99. /niclas

• 2 svar
    • 1,3k visningar
  16. Started by parar,

Någon som vet hur många graders vinkel det ska vara mellan bakaxel och mellanaxel på en 2002??? tacksam för svar

• 4 svar
    • 1,3k visningar
  17. Started by Dodde,

Hej Funderar på att sänka min mustang 1.5tum men vågar jag det utan att byta ut dämparna? dämparna kommer vell att ta stryk eftersom de aldrig får gå till max läge? Vill inte ställa mig och göra om samma jobb om 6 månader pga att dämparna pajat. hur hittar jag dämpare som passar ihop med de nya fjädrarna? rätt hård het och verkningslängd?

• 2 svar
    • 1,8k visningar
  18. Started by Arne Djupfeldt,

Hej har använt mussen som semester bil till Italien. Har problem med att bilen tapar orken och misständer när den blir varm moste stoppa i ca 30 min öppna huven sedan går den som vanligt. felet åter kommer. har drag , har en combicamp efter på semestern är det någon som har eller haft ett sådant problem???? Bilen är en Mustang GT cab 2001 års model motor 4,6 l.

• 2 svar
    • 1,3k visningar
  19. Started by PP,

Hej allihopa! Har sett några tidigare som berört ämnet. Tänkte komma med ett tips kring det här med att montera draganordning på Mustang. Jag har lagt upp projektet på en hemsida så kan det förhoppningsvis vara till hjälp för fler! http://medlem.spray.se/mustang-98/ Som sagt... ta en titt. /Mvh PP

20. Någon i Uppsala trakten men manuell låda i sin mustang?

• 5 svar
    • 1,5k visningar
  21. Idag åkte lådan ur men lite mindre problem till följd. En av bultarna gick av mot grenröret och går inte få ut någon som har ett bra förlag?

• 3 svar
    • 1,2k visningar
  22. Started by Blackstang,

Är det någon här som testat avgasvärden utan luftpump på en 5.0 motor. Jag tror att den går igenom besiktningen ändå om allt är schysst. Jag har inget i mina papper som anger att det sitter luftpump monterad. Ni som åker bredbandslambda/luftpump kan väl inte använda luftpumpen eftersom det då inte stämmer? Man vill ju inte vara miljöskurk '' men... det vore rätt skönt att bli av med klumpen.

• 7 svar
    • 2,1k visningar
  23. Started by matte69,

har bytt till ett nytt batteri men efter ca en vecka så e det urladdat, laddar då upp det igen men blir likadant efter en vecka, kan någon hjälpa mig med vad det kan vara? matte

• 16 svar
    • 2,5k visningar
  24. Started by matte69,

vilken krängingshämmare bör jag använda om jag vill få bilen något stadigare än den är idag(utgår från att det är original) känns något gungig i svängarna! känns som det är i bak....

• 1 svar
    • 1,1k visningar
  25. Started by headers,

Skulle fylla på glykol idag och tappade ut ca 1.5l ur kylet i nedre hörnet ur en urtappnings plugg. Skulle sen hälla på mer men det hände inget i expanditionskärlet nivån var samma som innan jag tappat ur kylet. Kan man hälla i någon annan stans? Motorn var genom varm och termostaten hade öppnat men det fungerade inte ändå. Vad gör jag för fel? Tog även bort slangen som går till exkärlet och försökte hälla i den men det gick inte heller. Please help

• 3 svar
    • 1,4k visningar