Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Hej, Är det någon av er som monterat Trans Go shift Kit i automaten:?: Har ni några tips, var det svårt? Har köpt ett kit som jag tänkte ge mig på. Jag har en 95a.
-
- 0 svar
- 773 visningar
-
-
Hej! Min 95a har lite hyss för sig ! Dels skulle jag koda om en nyckel och läste mig till var det skulle byglas men i skuffe sitter ingen modul och inte heller någon kontakt. Larmet hittade jag under panelen, som vilket hemma-montage som helst, men det är ett Ford orginal och så är även nycklarna, dock hittade jag ingen "byglingsbar" anslutning i närheten. Jag har ingen indikering i mätarhuset utan det sitter en vanlig blinkdiod till vänster om ratten. Att döma av monteringen är det ett eftermonterad larm som dessutom har otroligt hög känslighet samt verkar ha lätt för att falsklarma. Jag är lite misstänksam mot mitt batteri då den iofs startar ganska lätt men låter lite …
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
HEJ! Har just köpt en goebil.Mustang GT -02. Har dock en fråga till er:Går det att justera nackstödet mer i höjd än de 3cm jag lyckats göra? Är annars helnöjd.
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Ska lacka omhuven nu om någon vecka och då undrar jag är det någon som har tagit hål i motorhuven över själva scoopet? Råd och tips är alltid bra innan man sätter sågen i huven!
-
- 0 svar
- 746 visningar
-
-
Är det någon som har lyckas få tag i en mätartavla med km/h visning? Sen undrar jag om det är någon som har handlat delar från tyskland och då från vem?
-
- 6 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej denna tråd har varit uppe förut här men fick inte riktigt klart för mig allt. Har vi några rabbater på något försäkringsbolag eller måste man sno ungens veckopeng för att kunna betala försäkringen? Skulle vilja ha lite tips på vilka bolag ni har och vad ni betalar. Har själv bara pratat med folksam än och då ville de ha 1280:-/månaden Tack för hjälpen
-
- 21 svar
- 3,1k visningar
-
-
Hej! Jag köpte mig en ny ventil och är inte människa och hitta den gamla :-) Jag har läst mig till att den skall sitta i bakkant på det nedre insuget och att det skall sitta en sil i hålet. Silen har jag inte men en slang har jag hittat med en plugg i som skulle kunna vara rätt ställe(passagerarsidan) men pluggen ser ju inte alls ut som den nya delen. Den jag har består av en liten metallburk i botten med en backventil(?) i och sedan går det ut två anslutningar i 90 grader, en tjock och en smal ! någon som kan reda ut begreppen, tack ?? Den som jag har hittat ser mest ut som en rak gummibussning som slangen sitter fast i och som tätar mot insuget. Den går att dra ut men …
-
- 1 svar
- 895 visningar
-
-
Hej Sitter just och väntar på att få hem min GT 1999 från USA. Har sökt och läst en del inlägg i forumet rörande import. Även googlat. Får fram så mycket motstridiga uppgifter. Tittar man på VV:s sidor säger de inte mycket. Är det någon som rakt av kan förklara vad jag behöver åtgärda på en GT från 1999 vid besiktining. Sidoblinkers har jag fått klart för mig i alla fall. Vissa säger bullerprov andra inte. Importerar för eget bruk. Tacksam för all info samt andra tips vid import jag kan få.
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-
-
Någon som kan säga om nedanstående länk till bakljus från Ebay kommer att bli godkända vid regbesiktning? Om inte, någon som har tips på billigare bakljus än Cobra? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/99-04-FO ... dZViewItem
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
Ni som har monterat dit sidoblinkers på framskärmarna på bilar 99-04 vad har ni använt ? Skicka gärna in bilder på era bilar så att man får lite förslag att välja på.
-
- 6 svar
- 1,6k visningar
-
-
Var ute och körde med mussen idag och då tändes check engine lampan.är det någon form av service man ska göra då?var kan man få lampan släckt?min sambo har en volvo s40 med liknande typ serivice lampa.tacksam för ev.tips .Mvh Evert.cmc1622.97 gt
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hejsan Lasse heter jag och är nybliven LYCKLIG Mustangägare pärlan är en 94 med 5.0 V8 intagen vintern 04/05 ifrån Florida. Jag har en liten fråga om kulören på lacken, det står RD på lappen i dörrsidan i mina ögon är färgen Turkos är det någon som vet vad färgen kan heta. och var jag kan hitta bättrings stift för det finns några märken på pärlan. Jo en sak till det finns ett knarr ibland i framvagnen när man svänger men bilen är nybesiktad och dom hade inga åsikter om knarret. Någon som vet vad det kan vara Vore tacksam för svar på dessa gåtor. MVH Lasse
-
- 10 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej! Funderar på att skaffa en vindavvisare till min GT cab-95. Tips någon? Mvh M-O Söderberg
-
- 2 svar
- 995 visningar
-
-
Hej är det någon som har koll på om det går att köra Mp3 iden? Har ju inte bilen hemma så det är inte så lätt att gå ut och prova bara. Tänkte sätta mig ner nu när familjen ska sova och fixa lite ny bra musik att spela så alla hör i sommar.
-
- 1 svar
- 809 visningar
-
-
Idag blev man åter mustangägare Tyvärr så får jag inte hem den föreän slutet av månaden. Det blev en 02 som är utrustad med Bullit paketet. Fast det var 1+ så gick det att åka ner cabbat
-
- 20 svar
- 2,9k visningar
-
-
Kom ut från lägenheten på lördagmorgonen och skulle ta en tur med mussen men fick se att någon/några spottat på bilen, repat huven och släppt ut luften ur framdäcken. Detta efter att det varit gymnasiedisco på ortens enda uteställe. Man får ju fan för att man inte kör 740 när man bor i en liten håla. Nån mer som råkat ut för "beundrare" ?
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
I morgon ska jag åka och evetuellt köpa en 02a Bullit cab och undrar då vad ska man titta på som kan vara problem mm. Vad är den största skilnaden mellan en GT och Bullit? Sen undrar jag om man ska byta heders vad är eller blir skilnaden mellan lång/kort tänkte om det är olika effekter mm?
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-
-
Efter att ha haft en 64½ HT i delar i 25 år (den är såld nu) har ÄNTLIGEN min "nya" bil kommit . En GT Cab -01 köpt på internetbilder (mardrömmar) den 11/11 så kom den idag. Peter på Petersplace har hjälpt mej med hela affären, har funkat sk-tbra. Mad alla kostnader köp, frakt, tull, moms, intyg, besiktning mm så kostade det ungefär 13:50 per $ helt OK tycker jag. Frakten från Grebbestad fixade Norléns Transporter för 3200:- och då fick jag den hem till porten. Nu måste lite fixas till sommaren men det återkommer jag med. Bilder kommer , dom jag har är för stora. Nån måste hjälpa mej att få dom mindre innan dom kommer.
-
- 21 svar
- 3,6k visningar
-
-
fick hem en kartong från BBk med underdrive pulleys, dock inga papper med, hur fan ska skiten sitta igentligen? nån som har bildpå sin maskin med sånt här monterat som kan slänga upp en bild här?
-
- 8 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej! Efter en veckas ägande bestående av 70 mils hemfärd efter köp, putsande och nu, en dags test, konstaterades att bilen, -95 5,0, känns kraftlös och tomgången hänger sig. I kväll tvättades MAF-enheten och tomgångsmotor skulle rengöras ! Med rengöringsmedel i tomgångsmotorn skulle jag "bara" motionera den lite och rörde på, vad jag trodde var en fjäder, med en skruvmejsel. Det visade sig vara en extremt skör "kropp" likt rn termostatventil, och naturligvis gick den sönder ! Monterade ihop grejorna och kunde konstatera att responsen i motorn är mycket bättre MEN tomgången ligger på ca 1800 rpm och även om man pluggar ur tomgåmgsmotorn stannar den där. Vad tror/vet ni ?`…
-
- 17 svar
- 2,9k visningar
-
-
Efter vinterns dvala är det ju dags att damma av mussen... Inga problem med att starta bilen, men larmet tycks inte vilja komma igång. När man låser bilen med fjärrkontrollen har det tidigare tutat till och larmindikeringen i framrutan har indikerat att larmet är aktiverat. Nu sysns inget från denna lysdiod. Dock går det att låsa/låsa upp bilen med fjärrkontrollen. Batteriet har varit urkopplat en längre tid vilket kan ha en inverkan tro? Tips någon? Mvh M-O, Uppsala
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
tjena! jag håller på just nu att...eller tänkte ta av backspeglarna o rengöra men jag hittar ingen delbar kontakt att separera kablarna med! finns inte detta eller den sitter nere i dörrsidan?? tacksam för svar bums! bosse
-
- 1 svar
- 791 visningar
-
-
Hejsan!! Har en Mustang GT -98. Nybliven mustang ägare mkt nöjd måste jag säga, även ny på detta forum så jag ska snart tanka upp lite bilder på pärlan. Men nu då till min fråga som sagt. Min motor ligger på 4.6 L och 230 hk, -99 kom den nya modellen på karossen och de använder ju samma motor men skrämt upp han några kusar nån som vet vilka detaljer de bytt.
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-