Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 600 topics in this forum
-
Någon som har en styrenhet till bränslepumpen till en mustang -99
-
- 0 svar
- 487 visningar
-
-
Tjena! Letar efter någon med lite expertis, kanske kommit rätt? Får kod 56 dvs. strul med MAF sensorn. Lat som man är gick jag och beställde en ny utan att göra någon felsökning. Tyvärr verkar det inte vara felet. Får rätt värden på båda jord samt 12v in. När det kommer till signalvärdena så börjar strulet. Vilket får mig att tro att det är någon vajsing med kablarna. Kopplade ur ECU:n och mätte motstånd från pin 50 och 9 på kopplingshonan från ECU till MAF koppling. Vad jag får är varken öppen loop eller 0.01~~. Istället får jag högt motstånd (7.3~~) från både 50 och 9 till motsvarande kontakter vid MAF:en. Innan jag sliter ut sladdarna så vill jag bara kolla om dem…
-
- 1 svar
- 739 visningar
-
-
Tja! Vilken olja ska det vara i cab-motorn på en Mustang GT från år 2000? ATF-DEX 3 lr Hydraulolja? Mvh
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Hej. Söker ratt att ersätta med. Den jag har är solbränd och ful. Är klädd med rattmuff. Har kollat på Ebay men den de visar har kontrollknappar vilket inte min har. Bilen har airbag så jag bara undrar om det är någon som kan tipsa mig. Inredningen är svart. Mvh Sven Oskarsson 7740...
-
- 2 svar
- 723 visningar
-
-
Söker denna listen till en 1994, någon som har bytt och har ett hett tips var man kan finna den? Såg på bilder att den även återfinns upp till 2004.
-
- 3 svar
- 729 visningar
-
-
Hej! Passar suffletten / cabben från en Mustang cobra -98 till en Mustang GT från år 2000? Mvh Jörgen
-
- 1 svar
- 897 visningar
-
-
Hej Har fundering att handla direkt från USA, vad är det som gäller och vad får man räkna med för extra kostnader. Kan man när man har släktingar där låta släktingarna skicka delarna som gåva eller begagnade delar. Eller får man tull och moms på grejerna ändå.
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Hej Vet någon här vars man kan få tag i delar till mustang gt 1999. Behöver lite slangar till motorn och fomen till sittdelen på förarsätet bland annat.
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har en mustang GT 04 där jag fått in olja i kylaren, tänker att det kan vara packningen som är kass och tittar nu på att köpa en begagnad motor. Har hittat en mustang GT 00 motor, den borde väll funka att byta rätt av med hittar inte att det ska vara någon skillnad på dem? Mvh
-
- 0 svar
- 570 visningar
-
-
Händer ofta efter ca en till två mils körning dock inte alla gånger jag är ute och kör. Misstänker ju något glapp i kabel eller en givare som håller på att ge upp, men hur hitta vilket hjul den tillhör? Byta en och sen flytta runt den nya till varningen förblir släckt, eller finns det enklare sätt?
-
- 11 svar
- 1,7k visningar
-
-
Har någon en firma i skånetrakten som renoverar ABS- pumpen?
-
- 0 svar
- 638 visningar
-
-
Ok, nästa problem. Ibland på våren när jag startat bilen så startar den normalt men efter några sekunder blinkar check engine (slocknar direkt) och tomgången ökar till ett par tusen varv. Efter en kort stund knäpper det till nånstans och tomgången droppar till normal. Har kollat förut och inga felkoder lagras. Nu har jag använt bilen mer under hösten när temperaturen ligger som på våren och då händer det här ofta. Verkar vara temperaturberoende alltså. Händer nästan aldrig på sommaren. Nån som har en aning om vad det skulle kunna vara - IAC, ECT? /Micke
-
- 0 svar
- 706 visningar
-
-
-
Hej jag har 98 Musse som står och läcker olja i tråget på automat lådan. J har bytt den en gång det höll ett år ca, jag undrar om någon har ett bra tipps.
-
- 1 svar
- 836 visningar
-
-
Hej. Jag undrar om det är lätt att byta bakruta på en Mustang cab 1996 års modell. Jag har köpt ny ruta,så jag är redo för jobbet. mvh/Peter
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Hej! Mitt passbälte fram (hö sida) pajade totalt igår. Nu går det inte ens att dra ut eller in. 😫 Fick plocka ner det. Så jag jagar för fullt ett nytt bälte. Min fråga är kan man, nån som vet, sätta ett bälte från SN95 i en New Edge? Alltså 96:ans bälte i en 02:a? 🤔 Jag har en coupé -02 och har kollat Bildelsdatabasen, men där är det bara cab-bälten.... 😕 //Stefan
-
- 1 svar
- 857 visningar
-
-
Efter att ett belägg på ena sidan bak pajat direkt efter besiktningen förra året gick jag igenom bromsarna. Oket var kass (kolven satt fast) på den sidan belägget gett upp så det blev ett renoverat original. Andra sidan funkade som den skulle. Bägge oken glider fint och beläggen är nya Ford original. Skivorna är inte bytta men ser ok ut. Bromsarna tar jämnt och fint men tar dåligt bak, 1,0 i värde hos Bilprovningen trots nya prylar. Handbromsen är också ungefär lika dålig som innan, bilen står kvar i backe men man får dra i ordentligt. Någon som har en idé om vad som skulle kunna orsaka det hela? /Micke
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
Hej igen! Rutan på min cab har börjat släppa i överkant. Limmad glasruta. Provat att limma men får det inte att hålla 😟. Nån som har bytt cab / Sufflet på sin bil själv? Plocka bort bakrutan och sy dit en i plast? Törs man köpa en begagnad sufflet eller är det lika bra att beställa en ny med fräscha lister osv. . Nån som har nå bra tips 🤠
-
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej ny på forumet och då så klart måste jag börja med att starta en ny tråd med en fråga. Bor just nu i Göteborg men har min bil, en 98;s Mustang i Stockholm och har tänkt att köpa solfilm men vet inte vilken storlek jag ska ha. Är det någon som vet vad jag ska köpa? Har tänkt prova en Universal film Mörkerhet 85% Någon som provat? Blir det bra resultat? /Mvh
-
- 1 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hejsan. Jag bara undrar om mina säkerhetsbälten, förarsidan och passagerarsidan. Ska snart besikta bilen en 98 års modell cab. när jag rycker snabbt i bältet så låser det inte vid övre delen så jag är osäker på vad som händer vid en eventuell krock. Har som sagt skruvat lös fästet och det funkar hur bra som helst när lag lutar den. Det är rent och fint. Hoppas på svar Sven Oskarsson Medlem 7740
-
-
- 2 svar
- 841 visningar
-
-
Hej, Jag har ett delikat problem som verkar oövervinnligt att lösa. När jag släpper upp kopplingen vid start och rullar iväg på ettan och byter till tvåan uppstår ett gnissel. Försvinner när man kommer upp i 25-30km/h Har fått tips om urtrampningslager, men då uppstår oljud när man trampa ner. Detta är tvärtom. Och inget fel på hjullager. Ljudet verkar komma från högersidan. Bilen är godkänd vid besiktningen i Juni med detta gnissel. ( Besiktningsmannen va nykter 😃 ) Hoppas få tips Mvh //Björne
-
- 2 svar
- 950 visningar
-
-
Jag har en 2001 GT och cabben går varken upp eller ner. Är fast i nerläge. motorn till cabben går inte. Det hörs ingenting när man trycker på knappen. Kan det vara så enkelt som en säkring? Eller relä? Precis som allt annat så händer det bara. Cabbade ner utan problem , var ute ett par timmar, åkte hem, cabben funkar inte alls. Vad kan ha hänt?
-
- 5 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hejsan! Har upptäckt att det kan krångla och tanka på min -02:a är det någon mer som upplevt problem med detta. Typ att den stannar innan den e full?
-
- 3 svar
- 927 visningar
-
-
Hej. Jag har problem med att bilen vandrar lite på vägen imellanåt. Har bytt bussningar i bärarmarna, spindelleder, bussningar krängningshämmare, sänkfjädrar, nya däck och gjort hjulinställning. Han som gjorde hjulinställning sa att han kunde ställa in alla värden men upplevde när han körde bilen att den vandrar. Någon som har en aning om vad det kan vara?
-
- 10 svar
- 1,3k visningar
-
-
Tjo. Har en fundering angående en Mustang GT -00. Måste kärra ganska länge för att den ska starta, känns som att typ bränslet rinner tebax. Måste pumpa hela vägen? Går Det att montera en backventil på slangen innan eller efter bränslefiltret? Mvh
-
-
- 4 svar
- 1,3k visningar
-