Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Hej, tänkte sälja min Mustang . Som rubriken lyder, en 95:a GT , strax under 10:000 Miles. Usa import , av mig , in reggad såklart. Grön med Beige top. År inte en mekar kille , så inte en massa pill på motor mm. /Mattin
-
- 0 svar
- 1k visningar
-
-
Hejsan! Någon som har koll på Kopplingar till svt cobra 1999, köpte en koppling från USA som inte passade i min bil beställer en ny via chassi nr samt Reg nr och den är också fel ( för stora båda kitten, och stödlager passar ej heller) Verkstads killen kliar sig tunnhårig 🤪 Någon som har något tips? Mvh Jimmy (ny medlem)
-
- 1 svar
- 804 visningar
-
-
Råkade ut för en tråkig incident nu i söndags då jag fick ordentlig punktering på väg hem från landet med min Mustang. Punkteringsprayen var ju mer ämnad för BR-leksaker och det hela slutade med bärgning till verkstad. Nu till frågan I bakluckan på min Mustang, årsmodell -17, finns det plats för ett reservdäck när man lyfter på golvet i bagageluckan. Är efter punkteringen sugen på att skaffa ett reservdäck. Hur gör ni andra?
-
-
- 2 svar
- 866 visningar
-
-
Hej. Har en 2004 v6 där höger framhjul låser sig. har bytt slang och gummi packningar i oket men den låser sig fortfarande skulle behöva lite nya idéer
-
- 3 svar
- 1,1k visningar
-
-
Originalavgassystemet på min 2001 gjorde ingen glad , lät ju inte direkt som en sportbil. Kollade runt på massor dyra olika bakre avgassystem , Det hela slutade med inköp av 2 st thrush glasspack raktigenom raggarbils ljuddämpare ( 640:- st) två timmars pulande där Vi Kapade bort 20 kilos originaldämparna och svetsade dit dom nya med alla rör i övrigt original! Det resulterade i bästa mullret vid gaspådrag, ingen resonans, och tyst och fint vid försiktig körning och den känns piggare dessutom
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hallåj kära fantaster! Undrar om ni vet vart tusan man kan få tag på dessa louvres? https://www.americanmuscle.com/mustang-rear-window-louvers-9404.html American Muscle skickar tydligen ej dessa (men tydligen ett par andra, mindre stiliga) till Sverige. All hjälp är välkommen. /Simon.
-
- 1 svar
- 902 visningar
-
-
Den förskräckliga Mustangen är såld....alla möjliga fel var det på den,men i bra skick på utsidan. växlade lite som den ville trots nytt filter och olja....plus massa andra oljud..... värsta skräpet jag nånsin haft. Ingen mer Ford på min Gård.
-
- 0 svar
- 997 visningar
-
-
Det är tyvärr inte speciellt ovanligt att P-bromsen blir underkänd på Mustanger från 90-talet. Det behövs väldigt lite för att dom inte skall "betta" speciellt bra. Tänk dock på att bilprovningens test, dvs där dom testar på rullande rullar, och använder p-bromsen för att bromsa ner rullarna är FELAKTIGT. De allra flesta Mussar av dessa årsmodeller är intagna på eget bruk undantag, det innebär dock att dom måste uppfylla kraven i FMVSS-reglementet, och just i detta fall FMVSS 135. Där framgår det tydligt hur bromsarna skall testas FMVSS 135: ”Each vehicle shall be manufactured with a parking brake system which, when engaged, shall be capable…
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
har ingen färgkod blivit påbackad så är det någon som vet heller har en likadaqn hör av er Ronnie Metsjö Åtvidaberg
-
- 2 svar
- 886 visningar
-
-
Jag ska köpa ett "2003 Ford Mustang 3.8L V6 Cold Air Intake Racing System + Filter". Nä jag tittar på ebay så kostar ett 573 dollar och de andra runt 60 $. Vad är det för skillnad? Nån som vet. Nån som säljer ett sånt? 2004 Ford Mustang 3.8L V6 Cold Air Intake Racing System + Filter https://www.ebay.com/itm/RTunes-V2-1999-2004-Ford-Mustang-3-8L-V6-Cold-Air-Intake-Racing-System-Filter-/311919913595?_ul=SE
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har en Mustang GT med original system på och är ute efter lite mer muller. Det är en cabbe och jag vill inte ha för aggressivt ljud och den måste gå igenom besiktningen. Tacksam för tips och företag att vända mig till.
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Vet att jag har sett någonstans på nätet där det stod min o max ET mått till min Musse. Nu hittar jag inte det😩 Någon som vet var man kan hitta det? Eller någon som vet?
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej jag har en Musse 98 4,6 GT ,jag får bara spänning till bensinpumpen någon gång i bland ? någon som har någon ide`. Jag har hittat felet det är pumpen som är kass.
-
- 0 svar
- 895 visningar
-
-
Bytte stötdämparna till ett par som hittades på skroten för en femhundring för båda....överkomligt. Nu är det komfort....Vilken skillnad...!!
-
- 12 svar
- 1,8k visningar
-
-
Hej alla ! Var hittar man uppgifter om var bilen är tillverkad. Har en Mustang GT 2004 Convertible och har läst eller hört att den tillverkades på en fabrik i Dearborn ( kan vara felstavat) någon på detta forum som vet ?
-
- 7 svar
- 1,5k visningar
-
-
Kylfläkten snurrar hela tiden även när den är kall,det ska den inte göra va'...... AC:n fungerar ej,tom på kyl medel,ac:n styr väl också kylfläkten när den är på när den funkar.....kanske någon har byglat någon kabelstump...... Det blir ju så här när man köper billiga bilar,massa små fel överallt.....
-
- 13 svar
- 1,9k visningar
-
-
Jag har en GT 1995 som har då Mach 460 systemet. När bilen blev min så var det redan bytt huvudenhet till en Pioneer MVH-X560BT och det är en mycket bra apparat men denna var inte korrekt inkopplad,sen var det ett trasigt slutsteg till bakre subbarna....Så,jag kopplade bort stereon för att koppla bort det främre fabriks slutsteget som finns då under huvudenheten. Kopplade dom så kallade mellan/diskanterna direkt till Pioneer stereon och eftersom denna stereo kan kopplas om till subwoofer utgång via bakre kablarna så kopplades basarna dit. Det inbyggda ställbara delningsfiltret kom till användning i Pioneer MVH-X560BT. Det låter mycket bättre,klarare och br…
-
- 2 svar
- 1,3k visningar
-
-
Blir denna olja utmärkt till Mustang GT 1995 Mobil 1 Synthetic ATF är en högpresterande universal helsyntetisk transmissionsolja för moderna personbilar och SUV. JASO 1-A Ford Mercon V Rekommenderas för applicationer där Dexron III, Ford Mercon och Mercon V krävs.
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Och gick trögt trots servo.....tog bort den yttre styrleden och hjulet gick knappt att vrida på.... Trasig damask....den nedre kulbulten/spindelled var felet...inget glapp ,sprejade i massor av 5 56 och helt plötsligt gick det lätt och lät inget......så styrningen var det inte.....
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Någon som kan ge mig tips om var man hittar en elkabel i motorrummet som blir strömförande när tändningen slås på ? Gäller en 2004 års modell GT cab.
-
-
- 7 svar
- 1,7k visningar
-
-
original stereo mach 1000 6 cd växlare nyskick med kablage strålkastare original 2 st beg baklucke dämpare 2 st beg servo pump ny i kartong pris kan diskuteras smeden 0707343558
-
- 0 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej alla Mustangägare ! Skall montera ur min förarstol på en Mustang 2004 GT för att ta den till en sadelmakare för rep av skinnklädsel, men får inte loss den från golvet. Har lossat glidskenorna i framkant men det verkar inte gå att lossa den, i varje fall inte utan våld. Någon som har erfarenhet av detta lilla enkla problem. Vill inte bryta sönder något så då är det bättre att fråga mer erfarna. Ha de gott !
-
-
- 4 svar
- 1,5k visningar
-
-
Har lite konstiga ljud och vibrationer vid vissa varvtal och farter. Har en 2004 GT Convertble, möjliga orsaker kan vara däcken som bara gått en säsong, mer troligt framhjulslager. Någon som bytt på denna modell ? Tydligen finns det lösa lager i satser för ca 500 kr men också hela nav (hubbar) där allt verkar vara monterat kostnad ca 1500 kr. Vilket är att föredra ? någon som vet ?
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hejsan alla Mustang Lovers där ute. Sommaren är äntligen på G och man har vart ute lite då och då och rastat sin pärla. Lite uppfräschning av bilen blir det ju också, lite stripes osv. Men nu har jag funderat på att sätta spacers på bakhjulen. MEN jag är osäker hur breda man ska ha. Någon som vet redan nu vilken bredd man ska ha? Vill ha så att bakhjulen är precis i kant med skärmen. Har kollat på Youtube och sett att det inte är så svårt att sätta på dem. Men vet inte vilken bredd, måste jag mäta mig till det? Har originalfälgar på 17" [ATTACH=CONFIG]34651[/ATTACH] Så är det någon som är haj på detta får den gärna komma med råd och tips. Har hittat en länk på nätet med …
-
-
- 10 svar
- 2,6k visningar
-