Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Ska delen som håller skivan röra sig fram och tillbaks i sidled? Se bild. Den gör det på min GT 2001. Det rasslar där när motorn går. Kan det vara ett lager i skivan som är dåligt?
-
-
- 10 svar
- 844 visningar
-
-
Jag har en Mustang GT Convertible från 1994. Airbag lampan har börjat lysa konstant efter att den blinkat då jag slår på tändningen. Felkoden är 12 anar jag då det blinkar en gång, blir ett mellanrum och sen två korta blinkningar. Efter någon minut lyser sedan lampan konstant. Har sökt svar och läst att det kan vara för låg spänning/tillförsel från batteriet. Verkar som om den del där ev. säkringar sitter kan vara under handskfacket. Är det någon som vet hur man löser detta eller kan tipsa om kunnig bilrep. som kan mäta spänningen etc och hjälpa mig få ordning på detta? Har idag hämtat bilen från verkstad där det lagat trasig spridare och bytt täbdkablarna så nu går bilen…
-
- 2 svar
- 502 visningar
-
-
Hej alla, För en vecka sedan uppfyllde jag min långa dröm och köpte min första Mustang (1995 GT). Jag har sökt på internet men hittar inte vad som är fel. Kanske någon av er som är kloka, har mer erfarenhet och kunskap än jag, kan hjälpa mig att ta reda på vad som är fel? Jag är evigt tacksam för alla idéer och råd. Jag önskar er en super trevlig kväll 🙂
-
- 3 svar
- 751 visningar
-
-
Ford Mustang GT Cab 1995. Har funnit följande uppsättning på nätet. 4st Mustang 18" original rims with summer tires, Pirelli PZero Nero 235/50/18, 5mm patter depth,. 18x8" ET40 Boltpattern 5/114.3 hub hole 70.5 Vad tror forumet, kan detta fungera ? Glad Påsk ! Hälsningar BPK
-
- 2 svar
- 727 visningar
-
-
har lite reserv delar över bla. original stereo mach 1000 med kablage gas fjädrar baklucka vänst o höger framlykta org. avgassystem org. oljepump servo i kartong ring vid intresse 0707343558 janne
-
- 0 svar
- 560 visningar
-
-
Någon som har erfarenhet av att köra med 17”-fälgar på SN95 1994-2004, antingen 17x9"-fälgar runt om med 275/40 (45?) R17, ELLER 17x9" fram och 17x10,5 bak. Vad hade du för bakdäck isf? Blev det någon skillnad hur bilen betedde sig med lika däck runt om, contra bredare däck bak?
-
- 1 svar
- 574 visningar
-
-
Finns det originalmonterade damasker på stötdämpare fram på SN95? Min bil är från 2001. /Lars
-
- 1 svar
- 440 visningar
-
-
Ni som får underkänt på avgasprovet på er Mustang 95, 94 osv med GT-motorn. Där lambda-värdet visar åt h-vete för högt. Det beror på att det sitten en luftpump på motorn som pumpar in luft i avagssystemet, och det ska sbp veta. Ger dom dig underkänt så be dom snyta sej i pungen! På förekommen anledning kan tilläggas.
-
- 9 svar
- 2,5k visningar
-
-
Gokväll. Har en Mustang GT Cab -96 som jag upplever har usel väghållning. Enormt känslig för spår i asfalten och då jag bor i Norr så nöter ju dubbdäcken rena dikena i asfalten och där kan den vara rent utav jobbig i farter över 100km/tim. Jag har gjort framvagnsinställning nyligen och balanserat om däcken vid samma tillfälle där det visade sig att 2 fälgar var lite skeva och de jag trodde var obalans kom därifrån. NU har jag nya fälgar och däck men slingrigheten finns kvar. Har nu runt om 245/45/17 mot tidigare 245/40/17 fram och bak 275/4O/17. Visserligen är bakdämparna dåliga och ska byta men det kan inte vara hela problemet. Bilen är nybesiktad felfri, inga anmär…
-
- 17 svar
- 1,5k visningar
-
-
Hej alla, Jag ska sätta på högre insug men lite osäker hur ska jag koppla det. Tror ni att stämmer det bilden som jag ritat med windows - paint? Vänligen EK
-
- 1 svar
- 432 visningar
-
-
Hej Har bytt ut originalstereon 460 system i min Mustang, köpte isokablage/omvandlare från Amazon. Ljudet fungerar perfekt men om stereon är påslagen hörs ett högt sprak/knaster när man slår på tändningen. Om stereon är avstängd kommer oljudet när man sätter på stereon. Någon som har en idé om vad det kan vara för fel ? Tommy
-
- 0 svar
- 425 visningar
-
-
Hej alla, Jag vill gärna köpa fuel injector pintle cap i Sverige (vet ej på svenska) för 95 mustang gt eller var kan jag köpa a.s.ap? jag önskar er en trevlig kväll. Ps: snälla ej foreleg att kör utan pintle cap
-
- 1 svar
- 462 visningar
-
-
En lite dum fråga. Innerbelysningen i min Mustang GT Cab -96 ville inte slockna när jag stängde förardörren. Försökte lokalisera brytaren för den sitter väl i anslutning till dörrarna. Jag gav upp och kopplade ur belysningen tillsvidare. Någon som har ett tips?
-
- 4 svar
- 534 visningar
-
-
Hej alla, Jag skulle byta thermostat sensor (eftersom thermostat gauge fungerade ej), det har sprickas men jag vet inte vad som heter delen för att renovera eller byta delen. Kan ni vara snäll och säga vad som måste bytas. Jag önskar en trevlig kväll.
-
-
- 4 svar
- 595 visningar
-
-
Hej alla, Jag har tittat under bilen idag igen (jag städade utanför och runt oljetanken igår). Olja läcker(kanske ej rätt ord - det är inte torr på utsidan oljetanken nåt sätt) någonstans men jag har verkligen inte tillräckligt med erfarenhet för att förstå vilken del som behöver ändras och var den läcker 😞 Här är videon:
-
- 0 svar
- 392 visningar
-
-
Jag erkänner utan omsvep att jag är en trött gammal kärring och kan inte mecka. Första problemet, som startade alltihopet? Skulle tanka upp bilen och ställa in den förra julen. Tankade och kom bara nån km så lös check engine och bilen tvärdog efter 3-4 km när jag körde in i garaget hemma. Jag hade för mycket att göra på jobbet och svor en ramsa. Sen läste jag i tidningen at det var flera som tankat på ett viss mack och alla hade fått fel och blivit bärgade och dyra verkstadskostnader. Jag bärgade min bil till en verkstad. Dom tömde tanken och fick byta bränslepump. Verkstadskostnad 9.000 + bensin + bärgning. Skickade faktura till mackens…
-
- 4 svar
- 900 visningar
-
-
Hejsan! Mitt brorsbarn har en mustang gt från 95. Nu är det så att han inte hittar nyckeln, bilen måste flyttas. Vi har mailat ett antal företag för att få hjälp med en ny nyckel men ingen kan hjälpa. Den står lite tokigt till så det är inte "bara" att putta fram den. Vill ha hjälp med att öppna den så att han kan byta låssystemet, för det verkar vara billigast. Oförsäkrad. Mvh Helena
-
-
- 3 svar
- 787 visningar
-
-
Hej alla, jag skulle rensa throttle body och upptäck en udda lösning men förstår inte vad som den egentillverkade delen gör. Här är länken Jag önskar er en rofylld kväll.
-
-
- 2 svar
- 454 visningar
-
-
Temp gauge fungerar inte och jag vill köpa IAT och ECT men hittar inte i Sverige via google (kankse vet ej svenska namn dar för 😞 ) tack förhand 🙂 Ta hand om er och era
-
-
- 2 svar
- 573 visningar
-
-
Tja! Vart försäkrar ni era skönheter? Finns det någon typ av entusiast försäkring ? Mvh
-
- 4 svar
- 901 visningar
-
-
Funderar på att byta ut stereon i min mustang -02:a eftersom den bara tar CD skivor och radiofrekvenserna är på ojämna frekvensker. Har MACH460 system. Funderar på att byta till denna: Blaupunkt Palma 190 BT. Är det någon som vet om den funkar för systemet. 2x40 watts ampllifier? För dåligt eller?? Tycker att denna passar stilen. Gillar inte dom andra dubbel-din. Ser för "nytt" ut. 🙂 Eller vad har ni för tips på om jag ska byta stereon. // Stefan
-
-
- 2 svar
- 1k visningar
-
-
Nu kommer E5 att bytas ut till E10 på mackarna och har sett lista på bilar som klarar detta och inte. Vad gäller Ford så sägs det: E10 kan användas i alla bensindrivna Ford-modeller, som tillverkats för den europeiska marknaden från 1992 Men gäller detta också t.ex. Mustang 1994? Dessa tillverkades väl alldrig för den europeiska marknaden? Har själv en 1994 Cab 5.0 GT så funderar på om jag måste tanka 98 oktan hädanefter.
-
- 1 svar
- 691 visningar
-
-
Var nere i Lund hos LundaLarm och fick ett larm installerat. Han påpeka då att det var glapp brytaren i baklucka , så att larmet utlöste sig lite av sig själv då och då, när det var inkopplat. Han sa även att motorn, till centrallåset, i passagerardörren inte funka som den skulle. Det har jag märkt själv då den lille pinnen som ska åka upp ibland bara står o guppar lite när man, antingen trycker på fjärrkontrollen till centrallåset eller när man försöker att låsa upp dörrarna med knappen på insidan av förardörren. Är inget stort problem då det händer väldigt sällan. Är det någon som har nån erfarenhet av dessa problem och kanske har lite tips att dela med sig av, känns ju…
-
- 1 svar
- 964 visningar
-
-
Hej. Bilen har rullat ca 10 mil i år. Har aldrig haft något problem med bromsarna. Nu lyser abs-lampan helt plötsligt. Vad ska jag leta efter ? Mvh Rolle
-
- 1 svar
- 590 visningar
-