Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by mondeost220,

Har en 1995 5.0 GT Japan import som växlar konstigt. Den har en tendens att växla upp väldigt fort, slänger i växlarna under 1000 rpm och sedan vill den inte växla ner förrän man trycker ganska hårt på gasen. Detta är speciellt påtagligt i uppförsbackar då den inte vill växla ner som den bör, man får trycka en hel del på gasen. Nu finns det ju ingen TV kabel att justera, sitter någon slags elektrisk givare på trottelaxeln på motsatta sidan mot gasen och det sitter en givare på växellådan. Är det något som kan justeras bort eller är lådan rökt. Har bytt olja och filter och ingen skillnad. Kan skicka bilder på hur det ser ut vid insuget.

2. Started by Gasser,

Jag söker efter ritningar, eller ännu hellre färdiga okhållare/adaptrar för montering av främre Brembo 4/6-kolvsok på Mustang (Cobra 2003). Tips om lämpliga bilmodeller att leta bromsok ifrån tas också tacksamt emot. Tanken var att använda original bromsskivor då det sitter friska hålborrade och slitsade Baer-skivor på bilen.

• 5 svar
    • 1,3k visningar
  3. Started by Håkan Möller,

Hej Funderar i banor kring att få ut mer av min mustang.. Kan man slänga i en nyare v 8 utan större mankemang (tänkte typ ca-00 ifrån skrot)? Det sitter idag en V6 manuell låda i den.

4. Started by mickeg,

Hej nybliven Mustangägare =) Har en 2004 3,9l v6 tycker den är lite trött från start jag menar det händer inte mycket från 0- men kör jag i typ 90 och gör en kickdown så vill den bara mer är det normalt eller är det någon inställning som kan justeras ? tacksam för svar

• Like
    • 7 svar
    • 1,2k visningar
  5. Started by PutteMustang,

Hej, Har oljeläckage vid bakre axeltätning på utgående axel från motorn på min GT -01. Har tidigare bytt tätning men behöver troligen sätta dit en "sleeve" för att få en bra yta mot tätningen. Är det någon som kan tipsa om vart jag kan köpa en sådan? Tacksam för svar/ Patrik

• Like
    • 1 svar
    • 737 visningar
  6. Är det någon som har ett Metco Crank Idler Relocation-kit på sin bil (eller liknande fabrikat)? Det är alltså en flyttningssats för nedre löphjul när man byter till större nedre remskiva/remhjul.. -Jag behöver måtten på distanserna då dessa har försvunnit från mitt kit... Det skall vara fyra distanser varav två ser ut att vara i samma längd om man utgår från bilder. Om någon har möjliget att mäta så skulle det underlätta mycket för mig!

• 0 svar
    • 687 visningar
  7. Started by Tompajan,

Tips hur man byter lampa på sidoblinkers på en Mustang -99.

8. Started by Idusa,

Nybliven ägare till -94 cab GT, Har ständigt lysande lampor på backspegeln finns två lägen på brytaren, men det tycks vara på och på och inget av. Så för att slippa urladdat batteri så får jag skruva bort poolen på batteriet, lite jobbigt sätt. Kan det finnas någon som är klokare än jag och har en lösning på detta, så tar jag tacksamt emot tips och råd.

9. Started by Lars Ericsson,

Snabb blinker åt höger. Har bytt blinkerlampa höger fram, sidolampan OK, höger bak aldrig öppnad. Varningsljusen fungerar på båda sidor OK. En medlem tror att någon mixtrat med kablaget. Ser skumt ut höger fram. Något tips?

• 0 svar
    • 694 visningar
  10. Started by bosarpan,

Något att tänka på när ja byter belägg fram på min cobra. Lr är det bara att lossa några bultar o dra bort klossarna o trycka in kolvarna o in med nya belägg.

• Like
    • 2 svar
    • 978 visningar
  11. Started by Bengan1962,

Är det någon som vet eller har bytt sina stolar i en musse som kan säga om mustang underreden passar några andra stolar eller om det är lätt att skruva fast helt nya fästen? mvh bengt-anders

• 1 svar
    • 893 visningar
  12. Started by jt_finnen,

Lustigt fenomen... Automat 4,6 -00 i parkeringsläge med motorn igång och håller den på 2000 varv, så börjar den efter en stund sjunka i varvtal ända ner till tomgångsvarv, och när jag då släpper gasen dör bilen??! Har läst av felkoder = icke, regjort Maf, bytt TPS, verkar inte ha vacum läckage... alla spolar rätt nya, har precis lagt en order hos Jeg´s på 4 nya lambda i förhoppning om att det ska hjälpa. Har väl tyckt att den alltid varit slö... och kanske har den varit så i alla 7 år jag ägt bilen, men började tänka på det igen när jag hade in den på automatlåderenovering och killen där höll med om att den kändes slö och även orolig gång vid ca 50km/h. H…

• 2 svar
    • 973 visningar
  13. Started by bosarpan,

Min mustang klickar ibland när ja ska starta,hjälper inte med startbooster.Är det startrelät?

• 12 svar
    • 1,8k visningar
  14. Started by Hasse W,

Har ett dunkande ljud som kommer bakifrån. Har kollat om det är hjullagren men det verkar vara ok då jag inte kan känna att nåt glapp men däremot så finns det ett visst glapp längs med axeln alltså när jag rycker in o utåt,har för mig att det ska vara ett visst glapp där. Har även kollat det bakre knutkorset men det verkar också vara ok. Är det någon som har nån idé vad det kan vara eller har haft samma problem.

• 3 svar
    • 1,1k visningar
  15. Started by Blackstang,

Hej, Har en Mustang GT 1994, och nu har airbag lampan börjat lysa konstant, men jag har inte någon blinkande felkod när jag slår på tändningen, bara det att den inte slocknar, och nu så är det dags för besiktning, så jag är lite stressad. Har läst lite på amerikanska forum men oftast så är det ju en felkod som blinkar. Att den lyser konstant utan blinkning verkar mera ovanligt, vet inte riktigt var jag ska börja att felsöka. Läst att man kan radera felkoder via en kontakt under handskfacket , men är det värt att prova när jag inte har någon blinkkod? Har provat att koppla bort batteriet en halvtimme men det gjorde ingen skillnad. Några tips var jag ska börja leta?

• 0 svar
    • 1,1k visningar
  16. Started by laxkungen,

Har en 2001 V6 där tomgången vid start ligger på cirka 1500 varv. Varvtalet går inte ner vid växling utan ligger kvar . Jag har rengjort MAS samt gått igenom samtliga slangar utan resultat. Ett annat problem är att den elektriska fläkten går hela tiden från start. Kan någon ge mig tips hur jag får ordning på tomgång och fläkt.

• 0 svar
    • 834 visningar
  17. Started by Bengy,

Hej, Noterade vid besiktningen att vakumslangarna ser dåliga ut och motorn rusar till högt varvtal efter start innan den lugnar ned sig. Finns det någon som har en ritning över alla vakumslangar att dela med sig. Finns det set med slangar att köpa? Tacksam för tips. Bengt

• 0 svar
    • 764 visningar
  18. Tjena! fick en 2:a på bilen pga dålig bromsverkan på handbromsen. Jag byta oket där bak då jag la märke till att den ena kolven hade kärvat sig och gick varkan att skruva in eller ut med verktyg.. Men efter bytet av oket kändes genast skillnad, handbromsen tog mycket tidigare! MEN.... verkan är fortfarande kass på handbromsen, bilen vill inte ens stå i en backe med lätt lutning! broms beläggen bytade jag för 2 år sedan men har kört knappt en säsong med dem sen bytet. vad kan felet vara? känns lite surt att slänga ut massa pengar på belägg och skivor om det inte kommer att hjälpa! meningen är ju tyvärr att den ska besiktigas och sen säljas! alla tips och …

• 0 svar
    • 851 visningar
  19. Started by Björn appelnäs,

Har ett irriterande bekymmer! Motorn rycker vid gaspådrag, särskilt mycket på låga varv 1000-1500. Fenomenet uppstod helt plötsligt och jag har inte hittat något uppenbart fel, någon som har en idé om vad det kan bero på?

20. Started by smeden,

Tänkte bara höra om det finns nåt kupe filter alt ac filter i en mustang 2002

• 1 svar
    • 959 visningar
  21. Started by hammarby,

I dag har vi sorg då våran Mustang total förstördes i en garagebrand i går kväll.

• 7 svar
    • 1,3k visningar
  22. Started by blackpony,

Jag har nyligen köpt en -00 med 4,6 som dör på låg varv men som kommer igång vid fullgas när den är kall. När man kört ett tag så är det inga problem förutom Motorvägsfart då då den kan kan göra likn på jämt varv till och från ? Har åkt Cheva hela mitt liv och har noll koll På Ford och nyare motorer Någon som kanske kan ge mig några tips. Inte kul med ny bil som går som en kratta tills den blir varm Mvh

• 22 svar
    • 1,5k visningar
  23. Started by bosarpan,

Man blir ju lika förvånad varje gång man kör cobran efter en lång vinter.Fy fasen var bilen går,våga inte hålla i fullt ut.Längtar till kinnekulle ring.

• 3 svar
    • 830 visningar
  24. Started by Kyyl,

Kyyl Hej Finns det någon som kan dela md sig erfarenheter av larmfunktion och installationsschema över en Mustang 95 GT V8 , förre ägaren har kopplat bort detta då han sa att det falsklarmade, vill gärna få igång funktionen och även ny fjärrkontrollsnyckar, tacksam för den support och anvisningar som ni kan bidra med Kyyl 13 minuter sedan 0

• 1 svar
    • 1k visningar
  25. Started by hammarby,

Har en fråga angående insug till Mustang 2003. Har hört att orginalet är dåligt från 1996-2001, hur är det med 2003. Är det åtgärdat på dom.

• 4 svar
    • 1,1k visningar

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.