Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
Tjenare! Gick och köpte mig en mustang 1994 här om dagen, riktigt trevlig och pigg bil! Är dock lite fix på den, bland annat så ska jag byta servoolja då den är äckligt grå och bilen är tungstyrd, (åt ena hållet?) Nu till min fråga, hur gör man för att byta oljan? Motorn i fråga är en 5 liters V8. Med vänlig hälsning, Jonatan.
-
-
- 7 svar
- 1,9k visningar
-
-
Tjena. jag finner mig själv bli mer och mer nyfiken på en Cobra från 2003 eller 2004. Det verkar dock inte vara helt vanligt att nån blir till salu. Men vad brukar dom ligga på i pris ungefär? Vad bör man titta på om man hittar på en man är sugen på? MVH Morgan.
-
-
- 1 svar
- 1,4k visningar
-
-
Har fått ett sånt där kul problem som kommer och går. Det verkar vara något glapp i kommunikationen men databoxen. Emellanåt så kommer det felmeddelanden som säger t ex att oljenivån är låg, vätskenivån är låg den laddar dåligt tillfälligtvis osv. Hittills så har den alltid gått tillbaka till ok-läge efter en liten stund. Nån som varit med om något liknande och kan ge mig ett tips?? Mustang GT cab 1996
-
- 0 svar
- 1,3k visningar
-
-
Passar till Mustang GT 98-2000 Nytt oanvända Tel: 070 657 1972
-
- 11 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej alla. Någon som vet hur man kan ändra vägmätaren från att visa km istället för miles?? Har en importerad V6 modell 2000. Hastighetsmätaren har jag ändrat mha dekaler med vit bakgrund. Blev riktigt bra. Jobbet tog en timme max. Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
-
- 9 svar
- 2,7k visningar
-
-
Hallå där. Har en 1996 GT 4,6 som felkodar P1443 vilket innebär att magnetventilen som reglerar gasflödet till den lilla burken med aktivt kol har sagt upp sig och gått på lunch. Har sökt denna via Hansen och Leuwens utan resultat. Någon som har ett tips vart jag kan hitta den?? Mvh // C-G
-
- 3 svar
- 1,6k visningar
-
-
Nu har jag fått lite oljud från bakhjulet och misstänker då lagret. I den "hemliga" lådan som jag fick när jag köpte bilen så ligger det 2 X 2 kullager men jag kan inte finna ut om det är något passande till mitt problem. Finns det någon som kan hjälpa mig att tyda vad dessa kan vara till: 2 st Timken lager med artnr LM501349 20024 2 st Timken lager med artnr LM501314 20024 Tackar på förhand / C-G
-
- 4 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej, ska hämta en -95 Cab inom den närmaste tiden som varit stillastående i några år. Vad tycker ni att jag ska göra innan den tas i bruk? Något vanligt som går sönder med dessa? Alla tips och ideer mottages, gärna massa tips på sidor där man kan beställa delar och fälgar /Rickard
-
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej Har en 01 GT cab som går lite ojämt när man kör lugnt typ 50-70 km. Var och besiktiga igår och alla värde var bra. CO 0,0 CO 2500 0,0 HC 6 Lambda 1,0 Service är gjord : + stift och tändspolar, MAF rengjord, nytt original luftfilter. Det var samma ojämna gång före service. Samt att när man släpper gasen kan det rycka till, kanske det är gas spjälls potentiometern som krånglar, händer inte så ofta. Inga felkoder fanns. Någon som har eller haft samma problem Mustangen har rullat ca 16000 mil //Rolf
-
- 4 svar
- 1,4k visningar
-
-
Hej alla kunniga där ute i sveriges underbara långa land. Finns det någon som kan hjälpa mig.... Det är så att jag behöver byta ut den delen av antennkablaget som går till stereon och är ihopkopplad med antennkabeln från antennen. Den är ju tvådelad bakom handskfacket. Det är typ en minihona på kabeln från antennen och sen behöver jag den sista biten till stereon. Jag hoppas att ni fattar vad jag menar. Har letat och kollat och kollat om det finns nån men det verkar svårt att hitta rätt del... Någon som har idéer och tips och vet vart jag ska vända mig så skriv en kommentar. :) Ha en fortsatt solig bra dag! Stefan.
-
- 1 svar
- 1,1k visningar
-
-
Är det nån i klubben som är duktig på att koppla in cd växlare mod original ford mach 1000 har en ny hemma med fel kontakter på baksidan har köpt rätt kontakter till den men har inte kunskapen att klippa och skarva mvh smeden
-
- 0 svar
- 996 visningar
-
-
Hej! Ingen direkt Mustangfråga men... Någon som mekat med Vortechs övertryckare och har erfarenhet av installationen? Är Vortech-kompressorn funtad så att man kan rotera "snigelhuset" i förhållande till växelhuset? Behöver ändra riktning på trycksidan på kompressorn för IC-installation. Hälsningar Ingemar
-
- 3 svar
- 1,4k visningar
-
-
Jag har en 2003 cab. Helt plötsligt händer inget då jag trycker på knappen för att öppna caben. Det är tredje gången det händer. De två tidigare gångerna "lagade den sig själv". Började fungera dagen efter. Men det känns lite riskabelt om det skulle hända då den är öppen.
-
-
- 7 svar
- 1,6k visningar
-
-
Hej! Jag är nybliven ägare till en 1998 Cobra och planerar för vissa modifikationer. Först och främst behöver jag nya däck. Helst hade jag velat få till den klassiska "fats & skinnies" looken med 15 tums fälgar och någon typ av feta radialdäck bak. Men efter en hel del läsning på diverse forum verkar det bli svårt med små fälgar p.g.a. de större bromsarna på Cobra. Alternativ två är att använda befintliga Ruff Racing-fälgar (19x9.5 bak, 19x8.5 fram) och köpa nya däck. Frågan är om ni tror man kan få plats med 305/30-35:or bak utan att det tar i? Jag vet att det är på gränsen till för stort för en 9.5 tumsfälg men jag gillar utseendet! Alternativt får man kliva ne…
-
- 6 svar
- 1,7k visningar
-
-
Hej, Jag ska byta bromsslangar på min 01. Är det någon som vet om det är tum eller mm. på bromsrörsmuttrarna?. Jag tänkte skaffa öppna ringnycklar för bra grepp. / Patrik
-
- 2 svar
- 1,1k visningar
-
-
Har någon en beskrivning hur man byter strålkasterinsatser på en Mustang -96:a ?
-
-
- 5 svar
- 1,5k visningar
-
-
Skrotad Cobra -97 finns i Sjöbo http://www.autodemontering.se/ Reg nr: PBT671
-
- 0 svar
- 989 visningar
-
-
Ingemar Lindskog, Jag laddade ner den härifrån: http://en.manualesdemecanica.com/manuales/Manuales-de-taller/ford/Manual-de-taller-Haynes-Ford-Mustang-94-97-(inglés)/
-
- 3 svar
- 1,5k visningar
-
-
Är det någon som sitter på (he he) ett fungerande elstolsunderrede till Cobra/Mustang -97? Nylonkugghjulet i motorn som höjer och sänker sätet är kass vilket tydligen är ett standardfel på dessa modeller. Är även intresserad av annat tips i frågan. T.ex. annat underrede som passar utan förstörande ingrepp i golvet.
-
- 4 svar
- 951 visningar
-
-
Hej alla. Ny på forumet och ny Musseägare, V6 3,8L årsmodell 2000, ingen ABS. Efter en längre landsvägstur, 35 mil och paus, vid återstart började ratten skaka vid ca 70km/t men lugnade sig när jag saktade ner under 70. Efter kontroll visade det sig att höger framhjuls bromsskiva var överhettad. Problemet släppte efter ett tag. Misstänkte kärvande bromsok eller liknande men eftersom jag inte kände något sneddrag eller motstånd vid sakta rullning så är jag tveksam. Någon som har en ide?
-
- 5 svar
- 1,2k visningar
-
-
Min original cd växlare har gjort sitt men fick tag i en ny på e bay har mach 1000 i bilen och då behövs alla tre uttagen i stereon men den nya stereon har lite annorlunda uttag bak är det nån som vet om det finns adaptrar för detta mvh smeden
-
- 0 svar
- 666 visningar
-
-
Hej, har sökt runt lite men verkar ha motsatt problem än andra på forumet. Min Musse GT 94 Automat startar fint utan problem. Men tidigare var jag tvungen at låsa/låsa up med fjärren om den varit avstängd några minuter men detta behövs alltså inte längre. Har bytt batteri nyligen men har för mig att detta "problem" fanns även innan. Tidigare har startspärren funkat som den skall även efter vinterförvaring med frånkopplat batteri så tror inte batteribytet har någon betydelse. Någon som har något tips att komma med. Känns som startspärren ändå ger en vis trygghet mot eventuella stöldförsök och skulle därför kännas bättre om den funkade. Bengt
-
- 0 svar
- 779 visningar
-
-
Har en 1995 5.0 GT Japan import som växlar konstigt. Den har en tendens att växla upp väldigt fort, slänger i växlarna under 1000 rpm och sedan vill den inte växla ner förrän man trycker ganska hårt på gasen. Detta är speciellt påtagligt i uppförsbackar då den inte vill växla ner som den bör, man får trycka en hel del på gasen. Nu finns det ju ingen TV kabel att justera, sitter någon slags elektrisk givare på trottelaxeln på motsatta sidan mot gasen och det sitter en givare på växellådan. Är det något som kan justeras bort eller är lådan rökt. Har bytt olja och filter och ingen skillnad. Kan skicka bilder på hur det ser ut vid insuget.
-
- 0 svar
- 773 visningar
-
-
Jag söker efter ritningar, eller ännu hellre färdiga okhållare/adaptrar för montering av främre Brembo 4/6-kolvsok på Mustang (Cobra 2003). Tips om lämpliga bilmodeller att leta bromsok ifrån tas också tacksamt emot. Tanken var att använda original bromsskivor då det sitter friska hålborrade och slitsade Baer-skivor på bilen.
-
- 5 svar
- 1,3k visningar
-