Mustang 1994-2004
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004
1 595 topics in this forum
-
SÅLT! Vet inte hur jag tar bort annonsen🤔 Har ett helt nytt vitt cabskydd som jag ej längre behöver - min Pink perla har gått till skroten...Kostar nytt runt 2500kr. Kan jag kanske få 1500kr? Har även ett vindskydd som dock är använt ett par säsonger. Detta skulle jag vilja ha en tusing för. Billigare vid köp av båda..eller ja allt är ju visst förhandlingsbart 😄
-
- 2 svar
- 783 visningar
-
-
Har ett helt nytt cabskydd i vitt som kostat 2500 kr. Säljer det för 1500 kr. Har oxå ett vindskydd som hängt med ett par år. Finns lite ytrost på de krokar som ska fästas under sätet. Inget som syns . Kommer inte ihåg nypris Men vill gärna ha 1400 kr Pris kan diskuteras 🪙
-
- 1 svar
- 519 visningar
-
-
Hej! Jag blev ju ägare till en gen 4 Mustang GT 1996 och har ägt den nu i 3 veckor. Fixat lite småfel, luftat ur kylsystemet efter hjälp från detta forum, Nu funderar jag över insuget som vad jag förstår original är helt i komposit. Kollade på min men det verkar bytt till den uppdaterade versionen. Bifogar en bild och mitt liknar det vänstra insuget på bilden så det kan ju vara positivt.
-
- 0 svar
- 436 visningar
-
-
Funderar på att eventuellt byta min manuella växellåda till en automat på min mustang 1999 GT 4,6 V8. Kollat runt lite och en kompis som i så fall kommer hjälpa mig sa att det ska gå bra. Någon som har erfarenhet av detta eller kan ge HJÄLPSAMMA tips och råd. :) Vet att man kan köpa nån annan bil, meeeen finanserna passar nog bättre just nu till, om möjligt, att konvertera om den till automat. // Stefan
-
- 5 svar
- 2,4k visningar
-
-
Hej. Nybliven medlem och även nybliven ägare till en Mustang GT (4,6l) årsm.1996 som rullat ca 14 000 mil och i mycket gott skick, Köpte den i helgen. Bara ett som gnager i mig. Jag öppnade locket på expansionskärlet och det var tomt, fyllde på en halvliter och for en sväng. När jag kom hem var nivån densamma men när motorn fått kallna var behållaren tom. Har sökt läckor, kollat så inte jag har klegg på påfyllningslocket men det är kliniskt rent. Ingen vit rök syns därbak ifall den skulle läka i blockpackningen avgassidan. När man gasra minskar kylarvätskan i kärlet, när jag släpper gasen stiger nivån. Har även kollat insuget som är i komposiplast och inga läckor s…
-
- 6 svar
- 948 visningar
-
-
Bästa Mustang vänner. Är glad ägare till en Gt 2002 som har en unichip som ger härliga 330hk. Går som en klocka men vill nu inte starta. Motorn vevas runt o bensinpump funkar o bra bensintryck också. Säkerhetsknapp i bagageutrymmet är på. Startar inte med startgas så jag misstänker elfel, särskilt då det inte finns någon gnistra. Bytt kamaxel o vevaxelgivare utan resultat. Rensat de flesta elkontakter som jag kom åt. Vore väldogt tacksam för era tips vad jag bör titta på härnäst. Vänliga o tacksamma hälsningar Attila
-
-
- 1 svar
- 520 visningar
-
-
Har precis besiktat Mustang GT -96 Fick nerslag på styrning ( kärv återgång osäker ) den är trög i servostyrning nnågot tips !!!!
-
- 2 svar
- 555 visningar
-
-
Hej Har en GT-Cab från 96 Fick nedslag på bilbältet på besikningen(Fransigt) Tips på vart man kan få tag i ett sånt ? Enl Grufman har det utgått från Ford Us Kollat div amerikanska sidor, bildelsbasen, etc
-
- 0 svar
- 329 visningar
-
-
Finns det någon som har bytt till sänkta fjädrar och har originalen kvar? Intresserad, trött på alla "speed bumps"
-
-
- 17 svar
- 1,2k visningar
-
-
Hej på er! Nu behöver jag er enorma kompetens. Jag behöver en ny pump eller relä till min Ford Mustang V6 2002. Stämmer de att de är samma pump från 94 till 04? Passar dessa? https://www.bildelsbasen.se/sv-se/pb/Sök/Bildelar/s1/Ford/FORD-MUSTANG-IV/1994_2004/Bränsle/Bränslepump-Elektrisk/Alla Sedan. Någon sa att relät vid pedalerna också kan fela om pumpen inte går. Vilket relä kan dem då prata om? Tacksam för svar /Fredrik
-
- 4 svar
- 634 visningar
-
-
Funderar på att sätta spacers bak på Mustangen. 20 mm bolt on. Någon som har erfarenheter av detta, bra eller dåligt? https://sv.bsr.se/produkt/eibach-pro-spacer-silver-215s90-4-20-018/ford-mustang-s197-1993 eller https://www.j-spec.se/exterior/spacers/spacers/spacers/20mm-hjulspacers-bultcirkel-5x114.3-12?group=prod_prod_grp-s1%2F6 Mottager gärna tips 🙂 // Stefan
-
-
- 3 svar
- 1,3k visningar
-
-
Cabben på vänster sida har alltid varit efter när den ska cabbas upp .Men nu går det inte att få upp cabben. Frågan är vad det kan vara för fel. Vi har haft bilen i 15 år. Hans Axén CMC 1225
-
- 1 svar
- 495 visningar
-
-
Hej Kolvarna i Bromsoken fram kärvar, går dessa att åtgärda eller är det nya som behövs ? Finns det renoveringssatser ? Vart köper man nya Bromsok till Mustang GT 1999 ? Mvh Jacoph
-
-
- 5 svar
- 505 visningar
-
-
Hej! Har för avsigt att byta ut original högtalarna i min 1994 cab. framdörrarna har jag hyfsad koll på att det är 6X8 högtalare. Men hur ser det ut i bak? Lästen i en annan trådstart att någon hade gjort en guide när denne byte på sin bil. Men lyckas inte hitta den tråden. mvh
-
- 0 svar
- 396 visningar
-
-
Har läst en del om problem med automatlådorna på -94 och -95, körde ganska många problemfria mil förra sommaren och har kört knappt 20 mil hittills i år. I morse när jag körde till jobbet fick lådan plötsligt tuppjuck, körde ca 85-90 Km/tim på farthållare när den plötsligt efter en halvmils körning började växla ner och upp helt okontrollerat på relativt jämn väg, passerar en lite brantare nedförsbacke där den växlade ner två gånger. Efter den backen klickade jag ur överväxeln och inget mer hände de sista Km till jobbet. Inget hände på hemvägen och jag körde en runda lite senare i eftermiddags utan problem, är det så här det börjar när OD lägger av? Jag vet inte…
-
- 1 svar
- 600 visningar
-
-
I min 2001 GT cab sitter det en knapp vid ljusreglaget. Trycker man på den tänds en röd diod i knappen, men i övrigt verkar ingenting(som jag kan märka) hända. Har kollat interiörbilder på nätet och inte sett en enda bil som har den. Kanske är ditsatt i efterhand? Är det någon som har nån idé om vad det kan vara?
-
- 11 svar
- 2k visningar
-
-
Någon som haft problem med bränslepumpen förut? Efter vinterförvaring tex. På gen 4 modellen? Bytt ut mot ny pump och även bytt styrenheten i bagaget men den kikar ändå inte igång.... tänder inte liksom... CCRM är okej och alla andra reläer. Kan startspärren göra så att inte bränslepumpen går. Batteriet var tomt efter vintern.
-
- 10 svar
- 1,2k visningar
-
-
Bilen hade stått i några veckor och batteriet var stendött. Satte den på laddning. Tog ut den och körde 2 mil. Gjorde ett ärende, skulle köra hem igen. Kom ca 3-400 meter så dog radion. Körde ut på huvudled och det började regna, satte på torkarna som knappt gick. Nu började bilen krångla. Typ gick OK och sen som om jag slutat gasa. Den drog igång och la av, drog igång och la av. Kom fram till en busshållplats och bilen tvärdog precis då jag rattade in där. Går inte att starta. Satte på lysena och gick ut och kollade - dom lös. Inget annat fungerade, ingen fläkt, inga torkare, ingen radio. Fick ett batteri levererat o…
-
- 2 svar
- 597 visningar
-
-
Bästa Mustang vänner! Körde 150km med min GT 2002. Stannade motorn för att förbereda garagen men efter ca. 15 min vill den inte starta. Startmotorn går runt, säkringar är hela, restart knappen kollad, tagit av batterikabeln för omstart och rengjort kontakterna med WD40. Ej bytt bränslepumpsrelän ännu men fått den tipsen. Vad kan jag göra mer tror ni? Tacksam för alla tips!
-
- 4 svar
- 900 visningar
-
-
Någon som har en styrenhet till bränslepumpen till en mustang -99
-
- 0 svar
- 381 visningar
-
-
Tjena! Letar efter någon med lite expertis, kanske kommit rätt? Får kod 56 dvs. strul med MAF sensorn. Lat som man är gick jag och beställde en ny utan att göra någon felsökning. Tyvärr verkar det inte vara felet. Får rätt värden på båda jord samt 12v in. När det kommer till signalvärdena så börjar strulet. Vilket får mig att tro att det är någon vajsing med kablarna. Kopplade ur ECU:n och mätte motstånd från pin 50 och 9 på kopplingshonan från ECU till MAF koppling. Vad jag får är varken öppen loop eller 0.01~~. Istället får jag högt motstånd (7.3~~) från både 50 och 9 till motsvarande kontakter vid MAF:en. Innan jag sliter ut sladdarna så vill jag bara kolla om dem…
-
- 1 svar
- 627 visningar
-
-
Tja! Vilken olja ska det vara i cab-motorn på en Mustang GT från år 2000? ATF-DEX 3 lr Hydraulolja? Mvh
-
- 3 svar
- 1k visningar
-
-
Hej. Söker ratt att ersätta med. Den jag har är solbränd och ful. Är klädd med rattmuff. Har kollat på Ebay men den de visar har kontrollknappar vilket inte min har. Bilen har airbag så jag bara undrar om det är någon som kan tipsa mig. Inredningen är svart. Mvh Sven Oskarsson 7740...
-
- 2 svar
- 492 visningar
-
-
Söker denna listen till en 1994, någon som har bytt och har ett hett tips var man kan finna den? Såg på bilder att den även återfinns upp till 2004.
-
- 3 svar
- 576 visningar
-
-
Hej! Passar suffletten / cabben från en Mustang cobra -98 till en Mustang GT från år 2000? Mvh Jörgen
-
- 1 svar
- 755 visningar
-