Jump to content

Mustang 1994-2004

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 1994-2004

1. Started by GT 2000,

Tjo! Såg för ett tag sedan någon på blocket som sålde nummerplåtshållare där man själv kunde bestämma texten på dessa. Den här modellen skulle täcka även de nedre hålen på bakluckan. Försöker hittades som sålde men kan inte hitta. Någon som vet eller har tips? Mvh

• 6 svar
    • 839 visningar
  2. Started by anna_wille,

Är det någon som vet hur man beställer från americanmuscle.com men det går ju inte för det krävs ju att man fyller i bland annat postnummer men det blir fel för det är endast i america enhet Canada söker dom men hur ska man då kunna beställa.

• 3 svar
    • 577 visningar
  3. Started by Ingela Lejonmark,

Hej Har ett problem med att det kommer in vatten (ganska mycket) som ställer sej under mattat på passagerarsidan Nån sa att det kan komma från AC-avrinningen och att det ska finnas en plopp att ta ut så man kan rensa i röret Problemet är bara att vi kan inte hitta var ploppen sitter och nu börjar vi undra om det verkligen är det som är felet eftersom det fortfarande kommer vatten fastän vi inte kört med ACn Tacksam för svar då det inte är så kul att bada fötterna var gång som vi kör lite längre sträcka MVH Ingela

4. Started by Svenne49,

Hejsan. Jag söker inköpskanal helst på Svenska. Har en Mustang cab 4,6l 1998 års modell behovet är Gasspjällsgivare.

• 1 svar
    • 566 visningar
  5. Started by GT 2000,

Ska byta olja i växellåda i helgen och funderade på några bra tips? Går Det att lossa nån slang och spola lådan? MVH 😘

• Thanks
    • 8 svar
    • 944 visningar
  6. Started by Anne-Marie,

Vilken färg på glycol ska de vara på mustang de luxe convertable 2003

• 3 svar
    • 1,3k visningar
  7. Started by GT 2000,

Nån som har en sänkningsats liggande eller några bra tips på vart man bäst handlar det? Tack på förhand 😘

• 2 svar
    • 625 visningar
  8. Started by Janne Vikman,

Min 94:a gt har lite tråkig tomgång när den blir varm. Den blir lite låg och dör ibland när man lägger i D eller R. Den funkar bra förövrigt. någon här som kan ha tips på vad det kan vara för fel?

• 0 svar
    • 526 visningar
  9. Started by GT 2000,

Tja. Tömt bakaxeln på olja. Ny packning och locket åtskruvat igen. Oljepluggen sitter på framkant ovansidan?? Insexnyckel strl 9?? Köpt olja från Hansen Racing, behövs tillsats för en Mustang GT från 2000? Tacksam för svar 😃

• Thanks
      • Haha
    • 7 svar
    • 824 visningar
  10. Started by Guten,

Hej alla Mustangvänner ! Någon här som monterat en 2 Dins radio med 10" bildskärm ? Ungefärliga mått på skärmen 250x160 mm, hur inverkar det på åtkomligheten av växelspak (automat) värmereglage och eventuellt annat på instrumentbrädan ? Lämna gärna era erfarenheter och tips på eventuellt märke på den ni installerat.

• 2 svar
    • 923 visningar
  11. Started by Björnski,

Någon som har beg. fram- och bakfjädrar till en Mustang -95, helst i Skåne?

• 3 svar
    • 764 visningar
  12. Started by GT 2000,

Hej alles och god fortsättning. Håller på byta högtalare och stereo i min Mustang. Ska koppla in en dubbeldin stereo nu och funderade lite på kablaget, sitter de original monterade slutsteg i dessa bilar? Delningsfilter då basen och diskanten sitter separerade? Mvh Jörgen

• 4 svar
    • 1k visningar
  13. Started by Jockeikax,

Hej på er Mustangvänner. Min svåger har en GT 96. Den dog när han var ute och körde och sen efter det vill den inte starta igen. Några idéer vad det skulle kunna vara eller var jag skall starta felsökningen? Soppatorsk vet vi att det inte är. Har en obd2 läsare, vet inte om det hjälper. Tänkte jag skulle börja titta på det imorgon e.m.

• 11 svar
    • 1,6k visningar
  14. Fick gnäll på besiktning för att blinkers/backljus tänds när man bromsar. Även för att positionljusen fram lyser orange då det är samma lampa som blinkersen. Tips på bra lösningar mottages tacksamt. Bakljusen ser ut som på bilden.

15. Started by Mussevän,

Tack för alla bra tips som finns att söka Jag försöker lära mig alla sidor här och även skriva kommentarer å få väl se hur det går.

• 0 svar
    • 562 visningar
  16. Started by Lasse62,

någon som kan veta felet på min mustang 5.0 1994 när jag hämta hem min bil efter vinterförvaring så lyser airbag och antilock lampan

• 2 svar
    • 816 visningar
  17. Started by Anne-Marie,

Tips om tak byte på cab mustang 2003. Helst ej för långt bort från Örebro

18. Started by Cgb,

Söker tips på någon som kan hjälpa mig med att byta cab på min 96:a GT i Stockholm/Sörmland till en vettig peng Mvh/C-G, 0705 32 51 76

• 2 svar
    • 933 visningar
  19. Started by Vettekiller,

Är mitt kylsystem "reverse cooling"? motorn är en SVT cobra DOHC från 98.

• 7 svar
    • 985 visningar
  20. Started by ThHo,

Hejsan ! Har problem med att höger fram blir varmt. Bytte bromsok för 3 år sedan och vänster sida fram är OK, men inte höger fram. Nu min fråga : Skall PIN bultar sitta på något speciellt sätt. Såg att de var profilerade när jag rengjorde dem och smorde med speciellt bromsfett (inte kopparpasta). Tycker inte återhämtningen på PIN bulten fungerar som den ska, trotts att PIN bult är hel och även gummiskydd är fint. Fråga 2 : Vilket fett rekommenderas? Mvh / Thomas

• 1 svar
    • 650 visningar
  21. Started by Cobra 2003 redfire,

Hej. Jag har en cobra 2003 med växellåda T 56 6 växlar som börjar rassla och som jag tror lagerljud, kan ni hjälpa med att finna någon som kan reparera den och se över kopplingen. tack på förhand Jan-Olof C.

22. Started by GT 2000,

Hej! Har precis köpt min första Mustang, en GT cab från år 2000. Dock ser motorhuven väldigt speciell ut och har även några funderingar på fälgarna som sitter på bilen 🤔 Vilka dimensioner kör ni på? Är 17" Någon som är kunnig på detta som man kanske kan fråga eller vet var man kan hitta information Mvh Jörgen

• 10 svar
    • 1,4k visningar
  23. Started by Janne Vikman,

Jag har problem med att min anti lock lampa inte lyser. Det verkar vara självaste styrenheten som är död. Någon som har eller har tips på vart man kan få tag på ny eller fungerande ABS Control Module? Måste vara till 94-95:a felsökningen som är gjord visar på allt funkar till styrenheten med ström mm och allt från styrenheten funkar lampan mm. Så felet sitter i styrenheten=Control Module.

• 3 svar
    • 644 visningar
  24. Started by Janne Vikman,

Jag är inne på att köpa en Mustang GT från 1995. jag behöver tips och råd på var man bör titta på lite extra?

• 6 svar
    • 1,3k visningar
  25. Started by javelin70,

Nu har min börjat rycka också, verkar vara rätt vanligt. Det kommer när den är ordentligt varm, kan köra några mil innan det börjar. Kan försvinna så den går bra ett tag för att sedan börja igen. Cel tänds inte, tänkte börja med att rengöra maf och samtidigt byta luftfilter, nåt annat man borde misstänka? Micke

• 25 svar
    • 3,4k visningar