Mustang 2005-2014
Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014
2 926 topics in this forum
-
Hej! Min drar ca 1,4 l/mil och jag har stora problem med tankningen.... Köpte min på Företagsbilar på Sveavägen. Vad göra? Tratt lät som ett bekvämt sätt tillsvidare. Nån som vet hur man kan ekonomitrimma dom?
-
- 8 svar
- 2,4k visningar
-
-
Var i förmiddags och fick en parkeringsbuckla på högerdörren fixad. Jävla irriterande att det finns klantskallar som bara smäller upp dörren och sen resonerar ngt i stil med "ojdå, men det syns inte så mkt, ägaren märker det nog inte. Sen så var det ju ganska trångt att öppna dörren, nä, jag säger inget...." Bucklan gick iaf att få bort så nu syns ingenting av den, rätt så billigt var det också! är det förresten ngn annan som tänkt på att det finns pressveck på bakkant av bakluckan som nästan ser ut som bucklor?
-
- 9 svar
- 2,1k visningar
-
-
Nån som vet var man kan få tag i nya gummi- eller tygmattor till en 05'a? Vill ha slit-och-slängmattor, så man sparar på originalmattorna.....
-
- 3 svar
- 1,2k visningar
-
-
Är det nån som har koll på skillnaden mellan Shaker 500 och 1000. Är det bara baskaggen i skuffen, eller är det mer som skiljer.....? Förutom panelen på stereopaketet förstås...... Slutsteg osv? Nån som vet vad det kostar att uppgradera?
-
- 8 svar
- 3,1k visningar
-
-
http://mustang50magazine.com/techarticl ... index.html
-
- 0 svar
- 1,5k visningar
-
-
Undrar hur ni har gjort med era positionsljus fram. Har en Trans Am och fick byta ut posljus och blikers till vita för att slippa att sätta på fula små vitaposljus fram på nosen. Det är snyggt med oranga posljus och blikners i ett och samma glas. Så hur har ni gjort för att inte förstöra looken.
-
- 4 svar
- 1,6k visningar
-
-
Kolla på: http://www.affarsvarlden.se/art/120816 Verkar som att det kanske blir billigt med Mustanger snart (om man bortser från dollarkursen som går upp p.g.a. vår låga ränta och iddis som tror på "the land of the fat")..
-
- 5 svar
- 1,7k visningar
-
-
Amerikanske CAR and DRIVER har utnämnt Mustang 2006 till bästa Muscle Car: http://www.caranddriver.com/
-
- 1 svar
- 1k visningar
-
-
Hej! I Maj köpte jag min Mustang -05 hos Företagsbilar i Stockholm. Den var behäftad med det klassiska tankproblemet som de flesta omodifierade -05:or har. Man bytte påfyllningsrör, något som till 90% brukar avhjälpa problemet, men det gjorde det inte på min bil... Företagsbilar är villiga att byta tank åt mig då detta nu är det ända sätt att komma kring problemet, men är livrädda för att få en likadan defekt tank om dom beställer en ny i USA. Dom säger att detta problem även finns på -06:or och att seriernummer på reservdelen (dvs tanken) är detsamma 05:a som 06:a och dessutom som på min bil... Dom är inte villiga att köpa en tank åt mig i USA "på måfå" för att kolla om …
-
- 6 svar
- 2,2k visningar
-
-
Hej! I Maj köpte jag min Mustang -05 hos Företagsbilar i Stockholm. Den var behäftad med det klassiska tankproblemet som de flesta omodifierade -05:or har. Man bytte påfyllningsrör, något som till 90% brukar avhjälpa problemet, men det gjorde det inte på min bil... Företagsbilar är villiga att byta tank åt mig då detta nu är det ända sätt att komma kring problemet, men är livrädda för att få en likadan defekt tank om dom beställer en ny i USA. Dom säger att detta problem även finns på -06:or och att seriernummer på reservdelen (dvs tanken) är detsamma 05:a som 06:a och dessutom som på min bil... Dom är inte villiga att köpa en tank åt mig i USA "på måfå" för att kolla om …
-
- 0 svar
- 893 visningar
-
-
-
- 0 svar
- 1,1k visningar
-
-
Hej! I Maj köpte jag min Mustang -05 hos Företagsbilar i Stockholm. Den var behäftad med det klassiska tankproblemet som de flesta omodifierade -05:or har. Man bytte påfyllningsrör, något som till 90% brukar avhjälpa problemet, men det gjorde det inte på min bil... Företagsbilar är villga att byta tank åt mig då detta är det ända sätt att komma kring problemet, men är livrädda för att få en likadan defekt tank om dom beställer en ny i USA. Dom säger att detta problem även finns på -06:or och att seriernummer på reservdelen (dvs tanken) är detsamma 05:a som 06:a och dessutom som på min bil... Dom är inte villiga att köpa en tank åt mig i USA "på måfå" för att kolla om det …
-
- 0 svar
- 942 visningar
-
-
Hej hej! Började läsa till ingenjör på BTH i Karlskrona nu i höst. På campus finns ett område som heter Minervavägen där studenterna bor. Gick förbi en dag till min dåvarande flickvänn som bor där och vad fick jag se!! Fick nästan hjärtstillestånd när jag kom förbi husknuten. Där, mitt framför snoken stod en 2005 Mustang GT!! Flickvännen har gått vidare, men Mussen står kvar, men trots mina försök att få tag i ägaren så har jag inte lyckats. Och tidigare idag så fick jag äran att provsitta en Svart GT 05 hos Auto Classica i Ystad. Detta har varit ett fint år, synd att det snart är slut. Reg. på minervamussen är WZE 422 Niklas
-
- 9 svar
- 2,2k visningar
-
-
Vad hade hänt med forumet då jag skulle kika in igår, då man slog webadressen kom man till en blank sida med lite obscen text där det stod "fuck you, soon I´ll own you all... lamers.." bla bla bla. Någon tonåring som hade hackat sidan?????
-
- 1 svar
- 938 visningar
-
-
Som rubriken lyder. Exakt vad är skillnaden på dom 2?
-
- 6 svar
- 2,5k visningar
-
-
Hej Någon som vet vart man kan köpa ett låsbart tanklock till en 05 Musse? /Freddan
-
- 2 svar
- 1,5k visningar
-
-
Tjena, är på jakt efter nya fälgar till min 05'a, någon som vet något företag som har fälgar till Mussen här hemma, har kollat runt lite och ingen har kunnat lösa det
-
- 4 svar
- 1,6k visningar
-
-
Min -05 är köpt på Exlusivecars med all utr utom upgrade wheels.Tunad med Steeda filter och uppgraderad CPU, avgas från Ferrita, stripad av Exlucivecars. Bullit 18x9 med 245/40 fram 275/40 bak, sänkt med Eibach pro kit, Plenum cover, engine start button. Funderar på en kompressor i vinter men vet inte vilken. Alla förslag välkommnas.
-
- 32 svar
- 5,5k visningar
-
-
Till alla er som kanske varit oroliga över att jag har vinterutrustat min -05:a och kanske tänkte köra den över vintern kan nu andas ut. Har köpt en vinterbil för detta samt att jag skaffat en till hund. Så det blev en Renault Laguna- 05 kombi. Demobil som gått 1000 mil för 150.000:- faktiskt mycket bil för pengarna...Men nu får man inga blickar i kön Man ser ut som vilken jävla svensson som helst. I dag så blev jag omkörd av en kille i en "Jagga" och han tittade på mig med blicken och jag kan tänka mig att han sa - Hahaha har du inget bättre att åka i va!!! Om han bara visste. Funderar på att sätta en streamer på bakrutan där det står typ. JAG KÖR ÄVEN MUSTANG....SKIT…
-
- 11 svar
- 2k visningar
-
-
-
Nu har min bil kommit till Sverige. Den står bara och väntar på lite modifieringar. Hoppas att kunna visa upp den på Onsdag den 11/5 för er nyfikna. Det blev en Tourch Red Så är den utrustad...Man skulle vilja ha detta pris också, men icke..... Interior Upgrade Package $450.00 - Satin Aluminum Finish Instrument Panel Appliqué - Ribbed Pattern - Special New Bright Polished Six-Gauge Cluster with MyColor Feature and Message Center - Leather-Wrapped Steering Wheel with Satin Aluminum Spokes - Satin Aluminum-Plated Shift Lever with Automatic Transmission - Bright Polished Register Rings and Leather-Wrapped Sport Shift Knob for Manual Transmission - Sat…
-
- 37 svar
- 5,8k visningar
-
-
Någon mer än jag som är sugen? Dollarkursen är ju helrätt!
-
- 41 svar
- 6,6k visningar
-
-
En 05:a fastback från SEMA show. Väldigt fin bil mike
-
- 2 svar
- 1k visningar
-