Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by filipellen0407,

Var inne och fick grejerna bytta idag på min GT-05, tog bara en kvart Teknikern sa att det dom bytte även var rostigt....... är det normalt ? Fanns ioförsig ingen behandling men ändå.... Skickat från min iPhone med Tapatalk

• 1 svar
    • 973 visningar
  2. Started by rockness,

Ingen annan som upptäckt att ni har vatten i dörren?.Sitter 2st gummibitar längst ner på dörrarna som man kan ta bort.Ut strömmade några dl vatten ur min.Kanoners!!

• 5 svar
    • 1,3k visningar
  3. Nån som har några förslag eller lösningar på det här problemet utan att lyfta toppen? Se bild ett stift av i toppen ett helt men hylsan med gängor lossnat från tändstiftet.

• Like
    • 20 svar
    • 4,5k visningar
  4. Started by Henrik Klippare,

Hejsan ! skall köpa mig en mustang GT cab 2014 och undrar lite om det är ngt speciellt jag skall titta efter , tex caben elektriskt ell motor ( automat 2300mil) taksam för all info mvh Henrik

• Like
    • 3 svar
    • 1,6k visningar
  5. Started by Jippe,

Fick anmärkningar på registreringsbesikningen idag på mitt flyttgods, GT 2011 convertible. Front bumper positions ljus har jag bytt till vita men de ska lysa 45 grader innåt vilket är en utmaning på min GT 2011. Hade missat att jag skulle byta orange blinkers fram, själva reflexerna är gula och det är de jag behöver byta till vita. Då fungerar de även som positionsljus eftersom de lyser hela tiden och löser mitt andra problem med vinkeln på de andra positionsljusen. Dock vet jag inte vart jag ska få tag i sådana, någon som har tips? (Behöver jag byta ut hela eller finns de oranga delarna separat, har inte plockat isär ännu då jag såg jag behöver ta bort all plast oc…

• 5 svar
    • 1,4k visningar
  6. Tjena! Jag har köpt backspeglar med blinkers från grufman till en Mustang GT -07 som jag nu kopplat dit enligt elschemat dom skickade med. Men nu är det så att när jag bromsar så lyser blinkers på backspegeln? Vad kan det vara för fel? //Andreas Karlsson

• 1 svar
    • 876 visningar
  7. Started by Jocce,

Hm, nån som vet om, vart och vad det kostar att beställa den lilla "knoppen" (plastbiten) som sitter i ryggen på passagerarstolen (eller båda stolarna men e den på passagerarsidan som e trasig) för att fälla ryggstödet? Är alltså bara pplastbiten som e trasig /Jocce

• Like
    • 23 svar
    • 3,1k visningar
  8. Started by O.Viking,

Någon som provat dessa? Fungerar de i så fall bra? Kanske det fler varianter?

• 0 svar
    • 776 visningar
  9. Started by magnusp_76,

Har 2 st programerade fungerande nycklar till min bil. om jag vill ha en 3 hur gör jag för att få den att fungera... tacksam för hjälp

• 3 svar
    • 938 visningar
  10. Started by magnusp_76,

Nån som har prova renovera ac kompressorn? läkage mellan hus och koppling. eller har nån en fel fri tiil salu här att sälja kanske?

• 0 svar
    • 786 visningar
  11. Started by krille73,

Hej. Är ny här på forumet och även nybliven mustangägare. Har nu upptäckt att limningen släppt på en 10cm sträcka i nederkanten på cabrutan. Är det någon som har erfarenhet om ett loctite snabblim skulle funka? Såg i en tidigare tråd att det finns ett lim i staterna som heter Rhino, men skulle vilja fixa det snabbt innan vi ska iväg på semester. Om det fungerar, vad ska man rengöra med innan? T-röd? Bilen är en GT cab -06 MVH Kristian

• Like
    • 3 svar
    • 3k visningar
  12. Started by NIB666,

Hej, jag ska sätta ut min 07 V6 Sedan för försäljning men är lite osäker på vad jag ska begära. Grejen är att lacken är rätt kass på sina ställen, fått 3 stycken parkeringsskador (lättare skav + lång lite djupare repa på passagerar sidan) har även en buckla på höger backskärm. Den har inte Clean carfax (passagerardörren är utbytt o där har tyget på insidan börjat släppa) den har däremot rullat i Sverige problemfritt sen 2008 o jag har inte haft ett enda problem med den sen jag köpte den 2015 förutom att jag bytt ett hjullager. Den har ett Magnaflow system + öppet luftfilter, rullat snart 12000 mil. Jag skulle uppmana köparen att lacka om bilen o därför kommer jag int…

• 4 svar
    • 1,1k visningar
  13. Started by Thaflax,

Hej ! någon som vet om bilen går igenom en besiktning om man tar bort ljuddämparna ?? detta är en mustang v6 2012.

• 4 svar
    • 1,1k visningar
  14. Started by ahnmarker,

Hej, Har köpt adaptern så att jag får till en aux lösning. Dock får jag det inte att fungera det står fortfarande No AUX input. Alltså den hittar inte adaptern. Någon annan som stött på problem med detta? Har sökt runt men inte hittat någon som haft problem med installation av detta.

• 9 svar
    • 1,4k visningar
  15. Started by magnusp_76,

Har nya stötdämpare fjädrar övre fjäderbenslagring fram. bilen ny besiktad ändå klapprande klunkande ljud i gupp och väggskarvar höger fram.. hjälp mig blir tokig på bilen

• Like
    • 13 svar
    • 1,9k visningar
  16. Started by ekan,

Har en SCT X4 som jag köpte från BAMA och har fått mina tunes från dom och installerat i bilen. Tänkte nu att jag skulle göra datalog på detta och skicka tillbaka till dom så de kan kika på allt/förbättra/förändra nåt. När jag gjort en logg (använder mig av X4:an i bilen, min PC har kasst batteri) så kopplat jag in den i min dator, importerar filen och ska maila till dom. Problemet är att de inte kan öppna mina filer säger de. Jag mailade SCT direkt och förklarade och de sa: "Im not sure, but I think this error occurs when you send a data log and the recipient window os is running in another language. Both operating systems would need to be using the …

• Like
    • 6 svar
    • 1,4k visningar
  17. Started by cyr365,

Hej! Jag har bestämt mig för att sätta på annan utväxling på min GT Automat-06 och har sett Am. Muscles förevisande av "acceleration-pack" (4.10) på Youtube och att de tycker det är det bästa alternativet. Håkan Prytz förordar dock 3.73 som en "gyllene medelväg" med "lagom ljudnivå" under landsvägskörning mm. Jag vet att det blir c:a 25% högre varv med 4.10 men samtidigt så har jag sett tidigare inlägg på forumet där de flesta förordar 4.10. Varvar/väsnas det okristligt med 4.10 på motorväg eller står man ut i 15 mil??? Är det märkbar skillnad mellan 3.73 och 4.10 i accerelation? Vad skall jag välja? Hjälp!!!

18. Started by Baldrick,

Precis fått tag i ett par 2013år ledbakljus som jag ska montera på min 2012:a. Är det bara att plugga in direkt som de gör i USA, om jag inte bryr mig att de ska bli godkända vid besiktning (kommer byta tillbaka till dom gamla då)? Spelar det någon roll att min musse är Eu-konverterad sen tidigare? Obs Jag förstår att jag inte får sekventiella ljusen om jag gör på detta vis. Mvh

• 3 svar
    • 1,3k visningar
  19. Started by olechr,

Hej! Köpte min mustang 5,0 GT -13 Cab i höstas, intagen från Tyskland av ett företag och regbesiktad av dito. Och nu när jag besiktade den så fick jag påpekande om att det är fel färg på blinkersen bak, den är för vit tycker dom, fick +2 vilket innebär att det skall vara åtgärdat tills nästa år (lyckligtvis). Kan någon vänlig själ ge mig tips på vad jag skall/kan göra?

• 15 svar
    • 2,3k visningar
  20. Started by BJÖRN_84,

Hej nu börjar mustang suget komma tillbaka igen då jag saknar alla träffar,o livet i mustangen o Shelbyn jag haft.Letar nu efter billiga 05:or med V8 men verkar inte finnas så mycket alls.Vi pratar runt 100.000kr hörde med en kille han hade haft turen o köpt en GT 05:a för 80.000kr.Lät ruggigt billigt. så får helt enkelt vänta o se om någon sådan chans dyker upp helt enkelt.

• 0 svar
    • 782 visningar
  21. Started by SakariV8,

Tänkte dela med mig av funderingarna kring Tanken, då jag fått det svårare att tanka bilen... Gick ju an när den drack runt litern, men nu ligger förbrukningen på ca 1.5-2.0 (Tänka på min Setup) Så satt och läste på Jänkeforum om kassa Solenoider och Purge Valves. Har gjort rensningen av Evap-Filtret ett par ggr under en 2-4 års period, men tankningen har blivit ännu värre. http://ratstangrestoration.com/05_mustang_tank.htm DVS har beställt en Solenoid till Evappen och en Purge Valve till motorrummet, som jag hoppas skall lätta på eller få tankningen till humana mått. Efter det blir det MulleMeck på påfyllningsslangen om annat inte hjälper =)…

• 3 svar
    • 1,5k visningar
  22. Started by Jippe,

Min Mustang närmar sig hamnen i Göteborg och jag ska beställa parkeringsljus. Har fått med mig att det är parkeringsljus i vitt för bumper fram samt stansa chassinummer som jag behöver göra på mitt flyttgods. Fråga: Är det okej med smoked/svart glas om det lyser vitt vid funktion. Som denna LED? Tänkte det kunde vara snyggare än vitt på min svarta mustang om det är ok. https://www.amazon.com/gp/product/B072BGR3J5/ref=ox_sc_sfl_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A1LGDXCZMXB2CW Eller ska jag köpa klassiskt vitt glas med vit lampa? https://www.amazon.com/gp/product/B015RR3N18/ref=ox_sc_sfl_title_2?ie=UTF8&psc=1&smid=AYPC7H8UJ2340 Jag har…

• 1 svar
    • 808 visningar
  23. Started by danesten,

Nu har motorlampan tänds igen förra gången (2 mån sedan ) va det lamdasonden den här gången gårbilen dåligt vid vissa låga varv ( ibland) !!' kan det va den andra lamdasonden nu ! någon som har en idé/: Christer Skickat från min iPhone med Tapatalk

• 1 svar
    • 831 visningar
  24. Hej på er. Vill tipsa om vad jag har varit med om, förhoppningsvis hjälper det någon: Var och handlade därefter hoppade jag glad i hågen in i bilen (Mustang Boss 2012), vred om nyckeln och det bara klickade i Cupén vi passagerarsidan. Startade inte, mätare, ljus, rutor allt funkade. Vet att batteriet är ok, poolerna på batteriet ok, klämde på alla säkringar under huven. Ingen skillnad. Hämtar nyckel nr.2 då jag bar har några km hem i tro att det kan vara den chippade racekeyn som det är fel på men, nope lika dant. Sätter mig i bilen låser rattlåset, aktiverar larmet och väntar 10 sek. avaktiverar larmet och gör så några gånger och provar att starta igen. Vrooooo…

• 6 svar
    • 1,3k visningar
  25. Started by AlbinGTV8,

Tjenare gänget! Nu på forumet. Har ett litet problem med min Musse. Jag har ganska nyligen servat det på grufman och har upplevt ett litet problem efter det :/ vanlig service och spolning och oljebyte av automat växellåds olja. Jag säger ABSOLUT inte att dem har gjort fel för dem är kungar på Mustang :) till problemet: upplever att lådan växlar ganska hårt vid växlingar, är man ganska lugn så funkar det bra och växlar fint. Men gasar man mycket så växlar den riktigt hårt och hugger vid växlingar. Även om jag lugnt gasar upp så känns det konstigt vid växlingar och växlar "hårt". Det har hänt 2 gånger efter service att ja…

• 24 svar
    • 5,5k visningar