Jump to content

Mustang 2005-2014

Allmänna frågor/funderingar som berör Mustanger årsmodell 2005-2014

1. Started by styrmax,

Så har äntligen våren kommit och det är dags att släppa ut ponnyn på grönbete! Jag är rookie och det är för mig första gången jag tar ut bilen ( GT cab -06 ) efter vinterförvaring. Den har stått utan batteri sedan november. Är det något särskilt jag skall tänka på? /Anders

• 1 svar
    • 723 visningar
  2. Started by Urban GT,

Någon som vet varför min gt -07 (v8) misständer? Vid normal körning utan hög belastning går den bra, så fort man gasar på så börjar den misstända vid belastning, men vid högt varvtal så försvinner det. Kan det behövas byta tändstift eller någon tändspole?? Tacksam för alla tips.

• Like
    • 6 svar
    • 2,2k visningar
  3. Started by Hans R,

Hej någon som vet någon som kan stripea, en 2006 mustang roush, någon stans mellan örebro och karlstad med omnejd, mvh Hans R

• 3 svar
    • 1,2k visningar
  4. Started by pravihrvat,

Sha! Har bytt fälgar till 9.5 bak 8.5 fram...men av någon anledning så sticker bakre vänster däck ut från kanten runt 1 cm. Medans högra är ca 1 cm innåt Vad är detta? Varför sticker det ut? Våda bakre däck är exakt samma med samma fälgstorlek..endå sticker vänstra ut. MVH

• 24 svar
    • 1,9k visningar
  5. Started by Wallace,

Hej, nu är säsongen här. Väntan har varit lång, allt såg bra ut tills det började snöa.....deluxe!!!

• 0 svar
    • 824 visningar
  6. Koppla på batteriet på min 05:a GT igår. Har tyvärr helt glömt hur man ändrar från miles till mil på displayen,så hur gör man?

• 3 svar
    • 2,1k visningar
  7. Guest nho1
    Started by Guest nho1,

Har stött på lite problem med modifieringar på min GT -08. Hoppas ni kan hjälpa mig på vägen.... 1) Skulle byta till ett ford racing 62mm spjällhus idag. Skruvade bort orginalet men såg då att spjällen fungerade olika på det nya och det gamla. På det gamla står spjällen stänga i utgångsläget (vilket känns rätt), men på det nya står de öppna istället. Högra är orginalet. Vad ska jag göra? 2) Installerat ett JLT CAI samt ny tune med en SCT X4, men serviceindikatorlampan börja lysa när jag kör då. Lyser inte när jag har orginal luftfilter. Vad kan det vara? Kan man få fram felkod med en X4? Hur gör man?

• 19 svar
    • 1,8k visningar
  8. Started by styrmax,

Tjena! Snart är det vår! Sitter och bläddrar i Grufmankatalogen som när man var 8 och lusläste nya katalogen från ToysRus..... Har funderingar på att investera i ett öppet luftfilter till min GT cab -06. Har hood scope på kärran och tänker då att den extra luft som det nu ev ger kanske kommer ännu bättre till pass med ett öppet filter... Någon som har erfarenhet av detta? Ger det någon effektskillnad egentligen eller är det mest insugsljudet som påverkas? Sedan är jag ju såpass novis på detta att den djungel av filter och tillverkare som finns känns ogenomtränglig. Så jag tar tacksamt emot tips på vilket filter som nu då ev skulle kunna vara "bäst" för…

• 10 svar
    • 2,1k visningar
  9. Varför är det alltid likadant. Inför detta året hade jag sagt till mig själv. Bilen är fin som den är och behöver inte inhandlas något nytt. Men nu när man tar ut den efter vinterförvaringen vill man ändå unna kärran lite nytt. Började med att man inhandlade FR500s dämpare för att man tyckte original ljudet lät klent. Tänkte man sedan att det kunde vara lägligt med lite extra power. Då handlade man ett CAI och en SCT X4 tuner. Och nu inför detta året tänkte jag som sagt att det fick vara bra. Men nu hägrar ett par nya större fälgar ( har det iofs gjort innan också). Nu sitter man dag som natt och kollar runt. Vet ärligt talat inte riktigt vilken typ a…

• Like
    • 8 svar
    • 1,3k visningar
  10. Hej vad tycker ni ska man köra på Lågprofilare eller riktigt tjocka däck? och vart får man tag i riktigt tjocka däck och är det lagligt att köra med dom på vanlig väg? själv så tycker jag lågprofildäck på musse ser helt fel ut.. stor biffig bil på hästvagnshjul....

• Like
    • 30 svar
    • 7,5k visningar
  11. Started by Ronis,

Hej ! Tänkte inte göra några modifieringar till detta år, men har lik förbannat börja fundera på nya däck och fälgar:rolleyes:. Funderar på ett par 20" - 8,5" breda fram och 10" bak, men tänkte för säkerhets skull kolla med er om det är någon som har (dåliga) erfarenheter när det gäller dessa dimensioner ?? Vilket ET bör man hålla sig till? Antar att man måste ner i 30-35-profil på bakdäcken för att det ska bli rätt rullomkrets...å det osar dyyyyrt gummi. Fram borde väl räcka med 40-profil....eller? Ni som kör med 20" - vad har ni för fälg- och däckbredder ? Några problem ? Vad har ni för ET? Spacers ? Hur har ni löst TPM-övervakningen? mvh/ Ronis

12. Started by pravihrvat,

Shena. Det är så att jag tänkte köpa in ett par fälgar 19tum. 19/8.5 och staggered fitment tillkommer dvs 2 st 19 /9.5 för bakre och 2st 19/ 8.5 för främre. Min fråga lyder vilken dimension jag kan ha på däcken? Äger en mustang med 255 på alla fyra just nu. "Målet" är att ha staggered för en aggressivare och bättre look. Är ute efter bak 285 i bredd på däcken och låta dem främre vara som som dom är(255) Är det möjligt att det funkar bra om jag köper in 9.5 för bakre som representerar 285? Hittar ingen tabell eller dylikt där det står vilka däckdimensioner i bredd som passar bäst på 9.5 respektive 8.5. Vad är optimalt? Vad är maxgränsen?…

• 8 svar
    • 1,2k visningar
  13. Started by Mallemia,

Har just bytt ut min Shaker1000 stereo mot pioneer avh-x4700bs med touchscreen. Har behållit originalhögtalarna med Suben i skuffen. Shakern hade sjysst ljud men jag säger som Daniel Linde sa och vissa andra. Vilken skillnad på ljudet! Nu kan man sitta och pilla fram och tillbaka och ställa in högtalarna och subbarna som man vill! Sen får man se efter sommaren som kommer då kanske man byter högtalare! Jag är väldigt nöjd hittills. :)

• Like
    • 4 svar
    • 1,8k visningar
  14. Started by Dabro,

Hej Har idag provkört min första nyare V8 som nybliven 40-åring. Har egentligen inte bestämt mig för just Mustang men efter dagens provkörning blev jag väldigt sugen. Provkörningen var en GT 5.0 Premium Cab - 2011 med 5000 mil på mätaren. Bilen är nyimporterad från London med en tidigare ägare (papper finns). Någon som skulle säga att det är ett dumt land att importera ifrån med tanke på det sämre vädret, jämfört med en USA-importerad bil. Vad betyder Premium-paketet? Utrustningen som står med i annonsen är: Automat, Premium paket, 19" fälgar, Svart Skinnklädsel, Farthållare, ABS, Antispinn/Sladd, Larm, AC, Ändringsbart ljus interiört, Instegsbelysni…

• 4 svar
    • 1,4k visningar
  15. Tänkte importera delar från summit, så som: bromskitt powerstop z26 sänkningsfjädrar sportluftfilter och en tuner! Vet att det även finns andra bra sidor så som american muscle men dom hade fasta priser på frakt och skatt/avgifter. Plus att det inte går att köpa allt i deras sortiment ifrån sverige. Har ni några bra tips på vad man ska tänka på med tanke på tullavgifter moms osv tack på förhand Med vänlig hälsning, David K

• 5 svar
    • 1,7k visningar
  16. Jag har något blont fel som försenar premiärturen till besiktningen - batteriet var urladdat men när jag laddar så tänds vänster halvljus och går inte att stänga av så det drar ju ur direkt igen. Har varit bortskämd med felfritt fungerande Musse hittills och undrar om någon direkt har ett smart råd innan jag försöker förstå hela elsystemet :-O ? (vilket känns som att det skulle ta resten av säsongen..)

• 2 svar
    • 841 visningar
  17. Hej, Har regbesiktning på torsdag morgon för min 2012 GT. Idag när jag skulle starta bilen så går den inte igång. Bilen har inte varit körd sedan Januari pga väderlek och jag gissar att batteriet är urladdat. Försökte med startkablar men inget händer. Den slår lite och sen stendöd. Lampor, instrumentpanel osv lyser upp men dör ganska snabbt. Tar tacksamt emot förslag på felsök. Edit: en viktig detalj är att den röda bilen med lås på instrumentpanel (stöldskyddet) blinkar när jag försöker starta.

• Like
    • 25 svar
    • 3,3k visningar
  18. Started by Svenne65,

Jag söker nån som har Förarstols klädsel ljusgrå eller hel förarstol till min gt 2008.

• 0 svar
    • 649 visningar
  19. Started by taxan,

Tjena. Vad anser ni om prissättningen på denna bil? Är den skälig? Har lite för dålig koll på vad dom brukar ligga på för att kunna avgöra själv. http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_Shelby_GT500_SVT_PERFORMANCE_62163537.htm?aw=1

• 2 svar
    • 1k visningar
  20. Started by Gtttggg,

Larmdosan till mustangen har börjat krångla. Den funkar som den ska ibland och ibland inte alls. Batteriet har bytts ut men det hjälpte inte. Misstänker glappkontakt trots rengörning med elektronikspray på kretskortet. Nån som har haft liknande fel? Larmdosan som är reserv, fungerar dock. Går det att programmera in en tredje nyckel/dosa om original larmdosa lägger av eller måste det fixas innan det är för sent? Jag syftar på typ "avprogrammering" på larmdosan medans den fortfarande fungerar.

21. Started by Hans R,

Hej har en 2006 mustang och batteriet står snett lutar, ser att det sitter plast delar i yttre hörnen på batteri plattan, går dessa att ta bort ,då går batteriet ner mera ,och passar eller har dom stoppat i ett för långt batteri, har någon fått samma problem vid batteri byte, mvh Hans R

• 2 svar
    • 742 visningar
  22. Started by Charliee,

Hej på er! Jag skulle vilja demontera airbag på passagerar sidan på min Mustang -12, för att kunna sätta dit en barnstol. Någon som vet vart jag kan vända mig för att få hjälp med det? Gärna nära Skövde :-) // Calle

• Like
    • 11 svar
    • 1,7k visningar
  23. Started by BamZe,

Tjenare! Har idag gett mig på att koppla in en annan stereo med 7" skärm i bilen. Tänkte kolla om de är någon som gjort detta innan ? Eftersom de inte fanns någon iso kontakt att koppla in så fick jag klippa i kablarna i bilen. Efter lite om och män så hittade jag ett kopplings schema på nätet på hur man skulle koppla. Men jag får ingen fart i högtalarna i dörrarna och är lite osäker på hur man ska göra. Är de någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig. Jag är ingen hajjare på de här med scheman. Så de är kanske bara så att ja missat ngt. http://www.flickr.com/photos/revel8or/5312917012/sizes/l/in/photostream/ Som ni ser på bilden så har jag kopplat i…

24. Started by nilse,

Har tidigare kört Mustang -68 och funderar på att bli återfallare och skaffa en nyare beg, kanske 2005-2012. Efter att ha läst flera timmar i Forumet för att hitta råd och info blir jag minst sagt skrämd och backar en aning. Är det verkligen så att man inte kan lita på att Mustanger är i det skicket som säljaren uttrycker i sin annons. På Forumet kan man läsa om krockade och skrotade bilar som reparerats undermåligt och ibland trafikfarligt. Bilar som varit trimmade och körts hårt och sen avtrimmats inför försäljning utan info om detta. Alltså rena Bluffare. Man hänvisar till att alltid kolla med Carfax. Är det verkligen så illa att man måste utgå ifrån att allt är bluff,…

• Like
    • 17 svar
    • 5,5k visningar
  25. Started by Nordan56,

Hej Det börjar bli dags att se över bilen innan man tar ut den. Inte aktuellt just nu men frågar ändå.... Däck.... Vad kör ni på för däck ? Vilka är bra ? Lågpris/"högpris"? Visst..... man får vad man betalar för men undrar ändå. Kikade på däcken litet förra sommaren och såg inte många med Michelin, Good Year, Bridgestone m.fl utan lade märke till att många kör på för mig okända fabrikat. Fick själv nu idag reklam om ett däck som heter "Strial 401 High Performance" som i o f s är väldigt billigt Men min fråga är sålunda: Kan man lita på dessa billiga varianter idag? Jobbade själv på en däckfirma i mitten av 80-talet (Tireco, numera Däckia) och …

• 8 svar
    • 2,6k visningar